Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten usein miehenne ovat käyneet viihteellä raskautenne aikana?

Vierailija
10.03.2013 |

Olen antanut miehen mennä mielin määrin nyt, että jaksaa sitten olla vauvan kanssa kotona. Mutta nyt ollaan jo rv 32 ja mies on tähän asti mennyt lähes joka viikonloppu. Aina löytyy joku syy juhlia.

Minä olen jo todella väsynyt ja muutenkin kipeä, olisi kivaa laittaa yhdessä kotia vauvaa varten yms. mutta en jaksa ikinä töiden jälkeen tehdä mitään ja viikonloput olisi vapaata aikaa. Mies on kuitenkin aina juhlimassa ja jos sanon siitä niin suuttuu. En jaksaisi enää istua yksin kotona kipeänä, kun toinen saa mennä vanhaan malliin.

Olemme sopineet, että minä saan mennä sitten, kun vauva on tullut, mutta joopa joo. Ihan kuin siitä vauvasta nyt voisi irtaantua imetysten sun muiden takia. On vain niin paha olo, kun itse valmistautuu perhe-elämään ja toinen vain viettää vanhaan malliin juhlinta-aikaa :(

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
10.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota panadoli ja lähe sen mukaan juhlimaan.

Kyllä mun mies saa mennä ihan niin paljon ku haluttaa. Usein mä kyllä  menen itsekin mukaan.

Vierailija
2/16 |
10.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tosiaankaan tule mieleenkään lähteä juhlimaan eikä auta mitkään Panadolit, kun olen tosi kipeänä. Muutenkin "juhliminen" kännikalojen kanssa selvinpäin ei juurikaan innosta.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
10.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos olet noin tiukkapipoinen, niin eihän siihen sitten mikään auta. Mua ei jostain syystä häiritse yhtään se, että muut on humalassa ja itse olen selvinpäin... Asenne kysymys varmaan.

Älä sitten päästä sitä miestäs ollenkaan ulos, tai itke silmät päästäs, kun se lähtee viihteelle ja itse jäät martyyrina kotiin, kun et osaa juhlia selvinpäin.

Vierailija
4/16 |
10.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen taaplaa tyylillään, mutta meillä kyllä mies on saanut luvan vähentää viihteellä käymistä ja alkon käyttöä reilusti jo raskausaikana! Ja onhan tuommoinen joka vkl juominen jo todellakin alkoholin riskikäyttöä! :O voi olla melko vaikea sitä lopettaa kuin seinään vauvan synnyttyä... Jos miehesi oikein suuttuu, kun asian otat puheeksi, niin eiköhän sekin kerro jotain siitä, että hänellä jokin ongelma on alkon käytön kanssa. Miksi muuten aihe olisi niin tulenarka?

Jos perhettä aletaan perustaa, niin kyllä siinä mielestäni täytyy molempien vanhempien sitoutua muutokseen ja laittaa asiat elämässä arvojärjestykseen. Eiköhän se vauvan hoitaminen ja kasvattaminen ole tärkeämpää kuin se, kumpi pääsee ryyppäämään ja milloin. Kyse on kuitenkin pienestä, viattomasta ihmisestä, josta te olette vastuussa.

Vierailija
5/16 |
10.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppu vaiheessa miehen ei kyllä kannata juoda tai mitään kun lähtö voi tulla.... Meillä toinen raskaus eipä tuo mies ole missään käynyt....

Vierailija
6/16 |
10.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti pystytte miehesi kanssa keskustelemaan.

Mä en haluaisi olla pessimisti mutta mietin, että pystyykö menemään varastoon oikeasti kuitenkaan vaan kuinka suuri vaara on, että miehesi liukuu omiin menoihinsa vauvan synnyttyäkin.

Musta voisitte yhdessä nyt vähän yrittää löytää aikaa myös siihen kodin laittamiseenkin. Lisäksi voisi miettiä olisiko sellaista menemistä, jota oikeasti voisitte yhdessäkin tehdä. Hyvä parisuhde nimittäin on aika tärkeä asia kun perheeseen tulee vauva. Esim. kävisitte syömässä, kahvilla, lenkillä, mikä teistä onkin mukavaa tai viettäisitte elokuvailtoja tai muuta vastaavaa.

Äiditkin ovat erilaisia. Jotkuthan ryntäävät lähes heti omiin menoihinsa vauvan synnyttyä. Suurin osa ei kuitenkaan voi tehdä näin tai edes halua. Esimerkiksi imetyksen vuoksi pieni vastasyntynyt on äidissä todella kiinni. Minusta kyllä on tosi tärkeää, että isä huolehtii vauvasta ainakin lyhyitä aikoja niin, että äiti pääsee vähän itsekseen viettämään aikaa, biletys ei kuitenkaan omiin kuvioihin mitenkään sovi vauvavaiheessa eikä vielä ihan taaperovaiheen alussakaan. Sitten kun lapsi alkaa olla parivuotias alan ottaa enemmän iltalomia ja joskus yövapaan niin, että mies hoitaa. Sitten kolmivuotiaasta lähtien voin jättää harvakseltaan yöhoitoon niin, että miehen kanssa kahdestaan tehdään jotain. Näin siis meillä mutta joillekin toki aivan toisenlainen systeemi on hyvä.

Odotan nyt toista lasta. Ensimmäistä odottaessani olin itse ajatellut mennä varastoon (tykkään käydä baareissa, keikoilla ym. ja yleensä ilman alkoholia myös silloin kun en ole raskaana tai imetä, joten alkoholittomuus ei ole itselleni mikään ongelma). Raskaus olikin vaikea ja olin tosi väsynyt enkä kyllä mennyt juuri mitään ns. varastoon raskausaikana. Nyt esikoinen on neljä ja hyvin vähän olen baareissa ja keikoilla käynyt, jossakin kuitenkin. Meillä miehellä hyvin vähän omia juhlimismenoja, ehkä kolme kertaa vuodessa jotkut juhlat tai käy kavereiden kanssa jossain. Yleensä hänen menot työn lisäksi on lähinnä urheilua eikä sitäkään kohtuuttomasti. Silloin kun esikoinen syntyi oli kuitenkin hänen menoistaan jonkin verran vääntöä. Koin tarvitsevani tosi paljon tukea. Se tietenkin helpotti kun lapsi on kasvanut. Mies on varmaan vähän vähentänyt menojaan ja ennenkaikkea minä olen oppinut rennommaksi arjen kanssa ja pärjään hyvin itsekseni lapsen ja varmaan myös tulevaisuudessa vauvan ja esikoisen kanssa. Ennen lapsiakin miestä sai aina olla houkuttelemassa mukaan kun halusin mennä jonnekin iltamenoihin. Silloinkaan kun mies jonnekin menee ei hän yleensä neljää olutta enempää juo kun saa sietämättömän krapulan kun juo paljon. Olen iloinen, että mies on paljon lapsen kanssa.

Tsemppiä ap! Asioilla on yleensä tapana järjestyä!

Vierailija
7/16 |
10.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi varmaan kannattanut siirtää sitä lastentekoa, kun ilmeisesti kumpikaan teistä ei ole valmis perhe-elämään. Itse sanot, ettet imetysten takia "voi mennä" ja olet näköjään kateellinen, kun miehesi sitä tekee ja varmaan tulee tekemään lapsen syntymän jälkeenkin. Aika kypsymättömiä kakaroita olette molemmat.

Vierailija
8/16 |
10.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ihan on kuule ikää yli 30v ja onko se liikaa vaadittu, että äiti sitten edes JOSKUS vuoden tauon jälkeen pääsisi myös juhlimaan ja tapaamaan kavereitaan, kun kerran isäkin on sitä tehnyt koko raskausajan.

Olisi pitänyt taas arvata millaisia kommentteja täällä saa... äidinhän pitäisi toki olla sitten vain ja ainoastaan sitä lasta varten 24h eikä koskaan lähteä neljän seinän sisältä ulos.

Mies toki voi mennä entiseen malliin miten paljon haluaa. Hooooooh hoijaa.

ap

Vierailija
9/16 |
10.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.03.2013 klo 10:10"]

No ihan on kuule ikää yli 30v ja onko se liikaa vaadittu, että äiti sitten edes JOSKUS vuoden tauon jälkeen pääsisi myös juhlimaan ja tapaamaan kavereitaan, kun kerran isäkin on sitä tehnyt koko raskausajan.

Olisi pitänyt taas arvata millaisia kommentteja täällä saa... äidinhän pitäisi toki olla sitten vain ja ainoastaan sitä lasta varten 24h eikä koskaan lähteä neljän seinän sisältä ulos.

ap

[/quote]

Turhaa sinä täällä mariset, itsehän olet ukkosi valinnut. Ja turha kuvitellakaan että miehen viikottainen juhliminen loppuu vauvan syntymään. Todennäköisesti se vaan lisääntyy, kun haluaa entistä enemmän karkuun kotoa.

Vierailija
10/16 |
10.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

[/quote]

On se kumma, ettei aikuinen voi juhlia ilman alkoa.

Mutta usko mua, ettei sun lapsen syntymän jälkeen tee pitkään aikaan mieli edes lähteä minnekkään. On se vauva vaan niin ihmeellinen.

Ei se ikä aina kerro kypsyyttä vanhemmuteen.

Vierailija
11/16 |
10.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.03.2013 klo 10:15"]

ap

[/quote]

On se kumma, ettei aikuinen voi juhlia ilman alkoa.

Mutta usko mua, ettei sun lapsen syntymän jälkeen tee pitkään aikaan mieli edes lähteä minnekkään. On se vauva vaan niin ihmeellinen.

Ei se ikä aina kerro kypsyyttä vanhemmuteen.

[/quote]

En minäkään tajua sitä, miksei niitä ystäviä voi tavata muuten kuin baari-iltojen merkeissä. Perustyypilliseen suomalaiseen seurusteluun näköjään liittyy aina se baari ja viihteelle meno. Ja valitettavasti se nyt vaan on niin, että äiti on vauvavaiheessa se tärkein henkilö. Jos sitä ei hyväksy vaan baareihin pitää päästä niin turha hankkiakaan lapsia.

Vierailija
12/16 |
10.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on harvoin halunnut käydä missään juhlimassa sen jälkeen, kun aloimme seurustelemaan vakavasti. Ja kun tulin raskaaksi, sen jälkeen vielä vähemmän. Jonkun kerran on käynyt saunaillassa tai olemme yhdessä olleet juhlissa. En ole rajoittanut mieheni menoja, mutta olen onnellinen, että mies haluaa mieluiten viettää illat ja viikonloput minun kanssani. Uskon, että tämä on hyvä lähtökohta meidän tulevalle perheellekin. 

Vierailija
13/16 |
10.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

[/quote]

Tunnen muutaman pariskunnan joilla elämän meno on juuri tätä, nimittäin kun viikonloppu tulee kilpaillaan siitä kumpi saa olla enemmän lasten luota poissa. Yhtenä viikonloppuna toinen lähtee kavereiden kanssa kännäämään mökille ja seuraavana toinen vuorostaan omien kavereidensa kanssa risteilylle. Tai sitten toinen menee perjantaina baariin ja lauantaina makaa krapulassa, kunnes on toisen vuoro lähteä lauantaina baariin ja maata sunnuntai krapulassa. Haluaisivatkohan näiden perheiden lapset joskus viettää vapaapäivän molempien vanhempiensa kanssa ilman, että kumpikaan olisi krapulassa tai jalka oven välissä lähdössä baariin?

Ja kun tällainen pariskunta eroaa alkaa tappelu siitä, kuinka monta viikonloppua kukakin saa viettää lasten kanssa...

Vierailija
14/16 |
10.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä on nyt edessä vaikea paikka parisuhteessa. Aikaa avoimiin keskusteluihin on nyt hyvin ennen lasta. Syntymänkin jälkeen ehtii, mutta voi olla että olet niin muissa sfääreissä ettei välttämättä onnistu.

On tosi ikävää että miehelläsi ei ole kykyä olla nyt tukenasi. Pelko siitä että muutosta ei tule on täysin validi: jos mies ei teoilla osoita aikovansa muuttua, ei ole mitään syytä olettaa että yksi synnytys siinä mitään auttaisi.

Toisaalta: et voi kovin hyvin, mutta raskaus sinänsä ei ole sairaus. Jäisikö miehesi pois menoista jos sinulla olisi flunssa?

On ihan oikeutettuaolla suruissaan jos kaikki viikonloput kuluvat yksin kotona. Mutta jos itse ehdoin tahdoin jäät kotiin joka kerta voi sinussa olla myös pientä marttyyriasennetta joka ei auta kun on avoimen keskustelun aika.

Vierailija
15/16 |
10.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jouduin raskausaikana miestä passittamaan lähtemään rentoutumaan kavereiden kanssa! Odotin kaksosia ja mies teki töitä, jonka jälkeen joutui hoitamaan kodin ja esikoisen, kun minä olin vuodelepoon määrätty. Pari kertaa raskausaikana äitini sitten otti esikoista yökylään ja minä väenvängällä pakotin miestä lähtemään kavereidensa kanssa saunailtaan, on kuitenkin pyörittänyt meidän arkea, hoitanut kotia enkä ole halunnut että ihan loppuun palaa! Pari kertaa kävi myös sitten niin, että mies laittoi esikoisen nukkumaan ja minä käskin häntä lähteä käymään ulkona, juomassa kaljan tai kaksi, laulamassa karaokea. Tosi harvoin mies kävi raskausaikana missään, kun pelkäsi, että tulee äkkilähtö sairaalaan juuri kun on poissa. Musta taas tuntui, että mies joutui olemaan liikaa kotona mun takia, joten oli ihanaa, kun oikeasti lähti käymään tuulettumassa! Mies ei ole kännejä juonut lapsien tulon jälkeen kuin yhden kerran (esikoinen on 3v) ja sekin oli, kun järjestin hänelle yllätyssynttärit :)

Tosi ahkerasti mies on siis kotona ollut, viihteellä käy harvoin. Jahka synnytyksestä toipuu, arki alkaa rullaa, niin potkaisen tuon miehen viettämään kyllä varpajaisia kavereidensa kanssa. Varmasti meinaan raskausaika otti lujille myös miehellä, kun joutui pyörittämään huushollin ja heräilemään esikoisen kanssa aikaisin, musta ei varsinkaan loppuvaiheessa ollut enää yhtään mihinkään muuhun, kuin siihen, että nukuin :/

Ikää meillä on muuten vasta vähän päälle 20v :) Minä olen 22 ja mies 24 :) Että tosiaan, ei se ikä katso sitä, onko kypsä vanhemmaksi vai ei ;)

Vierailija
16/16 |
10.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kävi ehkä pari kertaa / raskausaika. Meillä tosin yleensäkin käydään baareissa ehkä pari kertaa vuodessa ja hauskaa pidetään muilla tavoin, vaikka leffassa ja syömässä käymällä. Koenkin olevani aika onnekas, että näissä asioissa on yhteinen linja ihan luonnostaan.

Minäkin tiedän useampia perheitä, joissa asia ei valitettavasti näin onnekkaasti ole. Ja onhan maailma pullollaan ihan täyshulttio-juoppoisiä. Teillä on ilmeisesti ollut siten, että olette molemmat olleet aika menevää sorttia ennen raskauttasi? Tavallaanhan se on ihan luonnollista, että teillä on tuo tilanne nyt. Miehellä kun ei ole mitään konkreettista estettä, niin raadollista ja ikävää kun se onkin. Voi olla, että mies rauhoittuu vauvan tultua, mutta todennäköisemmin ei. En halua olla pahoittaa meltäsi enkä vittuilla, mutta tämä on vaan oma näkemykseni asiasta. Nainen muuttuu huomattavasti enemmän vauvan tultua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kahdeksan