Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuulutko kassaan tai liittoon?

Vierailija
09.03.2019 |

Kuulutko työttömyyskassaan tai ammattiliittoon?

Kuulutko kassaan tai liittoon?

Vaihtoehdot

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liittoon kuuluvathan kuuluvat aina myös kassaan.

Loimaan kassaan kuuluvat eivät kuulu liittoon.

Vierailija
2/14 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liittoon kuuluvathan kuuluvat aina myös kassaan.

Loimaan kassaan kuuluvat eivät kuulu liittoon.

Liittoon kuuluvat kuuluu kassaan, mutta kassaan kuuluvat ei välttämättä liittoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulun liittoon koska tykkään änkyröidä ja riidellä työnantajieni kanssa.

Vierailija
4/14 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulun kassaan.

Erosin liitosta, koska eivät olleet halukkaita maksamaan korvausta lyhyen työttömyysjaksoni ajalta. Tappelin aikani, kunnes luovutin asenteella "pitäkää tunkkinne". Liiton korkeat jäsenmaksut kyllä heille kelpasi, mutta toiseen suuntaan homma ei toiminutkaan.

Vierailija
5/14 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulun kassaan.

Erosin liitosta, koska eivät olleet halukkaita maksamaan korvausta lyhyen työttömyysjaksoni ajalta. Tappelin aikani, kunnes luovutin asenteella "pitäkää tunkkinne". Liiton korkeat jäsenmaksut kyllä heille kelpasi, mutta toiseen suuntaan homma ei toiminutkaan.

LIITTO ei KOSKAAN maksa työttömyyskorvauksia. Se on aina joku työttömyyskassa ja vain pieni OSA liiton jäsenmaksusta on kassamaksua.

Vierailija
6/14 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä taas kuulun kokoomuksen kassaan, jota loimaan liitoksikin kutsutaan, koska tykkään siitä, ettei työnantajan kanssa olla koskaan eri mieltä, koska hän varmasti tietää, mikä minulle on parhaaksi. Jos sunnutailisät poistetaan, palkka puolitetaan ja lomarahat ja ylipäätään lomat poistetaan niin kyllä se varmaan on minulle hyväksi, jos työantaja niin päättää, mitäpä minä siitä riitelemään. Teen vaan työni mahdollisimman hyvin, että saan säilyttää työni, vaikkei siitä palkkaa maksettaisikaan.

Vierailija
7/14 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molempiin. 

Vierailija
8/14 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä taas kuulun kokoomuksen kassaan, jota loimaan liitoksikin kutsutaan, koska tykkään siitä, ettei työnantajan kanssa olla koskaan eri mieltä, koska hän varmasti tietää, mikä minulle on parhaaksi. Jos sunnutailisät poistetaan, palkka puolitetaan ja lomarahat ja ylipäätään lomat poistetaan niin kyllä se varmaan on minulle hyväksi, jos työantaja niin päättää, mitäpä minä siitä riitelemään. Teen vaan työni mahdollisimman hyvin, että saan säilyttää työni, vaikkei siitä palkkaa maksettaisikaan.

Onneton vässykkä olet jos et pysty puoliasi pitämään ilman liittoja.

Vierailija
9/14 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kumpaankaan. Joskus maksoin YTK:n vuosimaksua, mutta en ole muistanut tehdä sitäkään enää moneen vuoteen.

Vierailija
10/14 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitän liittoja taas maaliskuussa tulleesta 1,6 % palkkalisästä :)

Vierailija
11/14 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olihan taas "laadukas" kysymys. Taattua vauvapalstaa.

Eihän nuo ole toistensa vaihtoehtoja. Liittoon kuuluvat, kuuluvat automaattisesti myös työttömyyskassaan, mutta työttömyyskassaan taas voi liittyä olematta liiton jäsen, siis myös liittojen kassaan. Siksihän Kokoomus tuon Loimaan kassankin perusti, siis kilpailijaksi liittojen kassoille.

En edes tiedä, mitä aloittaja kysymyksellään haki, mutta jos halusi tietää, kuluvatko ihmiset Loimaan kassaan, vai liittojen kassaan, niin silloin olisi pitänyt kysyä juuri sitä.

Vierailija
12/14 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneton vässykkä olet jos et pysty puoliasi pitämään ilman liittoja.

Sellaisia vässyköitähän me liittoon kuulumattomat olemme.

Vierailija
13/14 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän nuo ole toistensa vaihtoehtoja. Liittoon kuuluvat, kuuluvat automaattisesti myös työttömyyskassaan, mutta työttömyyskassaan taas voi liittyä olematta liiton jäsen, siis myös liittojen kassaan. Siksihän Kokoomus tuon Loimaan kassankin perusti, siis kilpailijaksi liittojen kassoille.

En edes tiedä, mitä aloittaja kysymyksellään haki, mutta jos halusi tietää, kuluvatko ihmiset Loimaan kassaan, vai liittojen kassaan, niin silloin olisi pitänyt kysyä juuri sitä.

ja näihin "liittojen kassoihinkin" voi kuulua ilman että olet liiton jäsen. Ainakin esimerkiksi IAET-kassaan voi liittyä olematta liiton jäsen.

Vierailija
14/14 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin mikä tässä nyt oli epäselvää? Jos kuulut työttömyyskassaan, vaikkakin liiton kassaan, kuulumatta varsinaiseen liittoon, kuulut työttömyyskassaan muttet liittoon. Jos kuulut liittoon, kuulut liittoon ja sen myötä toki myös liiton kassaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän viisi