Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä teet tänään? Mitä tekisit tänään jollei sinulla olisi lapsia?

Vierailija
09.03.2019 |

8-vuotiaani kysyi aamulla mitä tekisit tänään, jollet olisi äiti. Sen innoittamana tuo jatkokysymys.

Minä aion imuroida ja pestä lattiat. Lattioiden pesu ollut pitkään listalla. Pyyhkiä pölyt, heittää joulutähden roskiin, viikata pyykit kaappiin, tehdä lasten lempiruokaa eli spagettia ja jauhelihakastiketta, tehdä koulujuttuja, lukea lapsille kirjaa, lukea itse, käydä kävelyllä, katsoa tv:tä, pelata lautapeliä.

Jos minulla ei olisi lapsia tekisin ylitöitä todennäköisesti. Olisin lähtenyt laskettelemaan miehen kanssa. Nyt mies lähti lapsen kanssa rinteeseen. Ja illalla katsoisin tv:tä ja lukisin kirjaa.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti samaa eli laiskottelisin pyykinpesun lomassa. Ehkä pyykinpesua olis vähemmän eikä asuttais näin isossa talossa.

Vierailija
2/18 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoisin telkkaria ja makaisin sohvalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähden kohta töihin. Jos ei olisi lapsia, sama juttu.

Vierailija
4/18 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mun menemisiä enää teini-ikäinen estä. Menen ja menisin johonkin luontopolulle pitkälle lenkille ja sen jälkeen ostamaan Lidlistä tarjousjauhelihaa.

Vierailija
5/18 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimon kanssan perkaan autotallin ja varaston, kun ei meinaa ovesta sisään mahtua, mitä lie roinaa ja roipetta taas kertynyt. Ja sitten käyn heittämässä ainakin yhden satsin kaatikselle ja erinäisiin kierrätyspisteisiin ym.

Jos olisi lapset vielä kotona, tekisin aivan samaa, mutta heidän avustuksellaan.

Ja tietysti käyn viikon ruokaostoksilla, kuten joka lauantai, ja sitten laitan illemmalla jotain hyvää päivälliseksi vaimokullalleni.

Se, mitä sitten myöhemmin illalla tehdään, jää nähtäväksi... ;)

Vierailija
6/18 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olimme eilen viihteellä pitkästä aikaa, joten olo on nyt vähän nuutunut. Juon vielä kolmannen kupin kahvia ja lähden sitten koiran kanssa parin tunnit metsälenkille. Palattuani mies on varmaan saanut revittyä itsensä sängystä ylös ja lähdemme kaupoille. Uskon, että vietämme kotipäivän. Teemme yhdessä ruokaa ja avaamme pullon viiniä.

Tätä kuvailuahan kuuluu jatkaa, että keskustelemme syvällisesti ja rakastelemme intohimoisesti. Todennäköisesti puhumme töistä, päädymme katsomaan jonkun leffan emmekä harrasta mitään muuta kuin vierekkäin löhöilyä (minulla on menkat). Nukkumaan hyvissä ajoin.

Meillä ei ole lapsia.

Vierailija
7/18 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vähän isommat lapset mitään estä. Mä lähden kohta juoksulenkille ja sitten vielä uimahallille ja saunaan. Iltapäivästä mennään lasten ja kummitädin kanssa teatteriin ja ravintolaan. Olen yh.

Vierailija
8/18 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enole imuroinut tai pessyt pyykkiä pariin viikkoon, eli aamuni ei poikkea kovasti lapsiperheellisten lauantaista. Nukuin huonosti, joten tavoitteeni on nukkua päikkärit jossain kohtaa. Ruokaakin on pakko laittaa, kun jääkaapissa on vanhenevaa ruokaa. Aamiainen oli kahvia ja suklaata, pitäisi ryhdistäytyä syömään kunnolla,

Ei siis ole hohdokasta, mutta toisaalta olen saanut arkisin laiskotella töiden jälkeen, edellisviikonloppuna piipahdettiin miesystävän kanssa ex tempore Tukholmassa. Ja kyllä, keskusteltiin syvällisesti ja rakasteltiin intohimoisesti. Tällaista vaihtelevaa ja tavallista on elämä, tänään kuurataan vessanpönttöä ja pestään se roska-astia, johon biojätepussi hajosi viikolla.

Vierailija
9/18 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmasti samaa eli laiskottelisin pyykinpesun lomassa. Ehkä pyykinpesua olis vähemmän eikä asuttais näin isossa talossa.

Kai mieskin pesee pyykkiä?

Vierailija
10/18 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on lapsia, mutta ovat isällään tänään. Käyn siis kaupassa, laitan ruokaa, siivoilen ja makoilen sohvalla.

Vierailija
11/18 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan menossa kavereille pelailemaan lautapelejä, varmaan syödään siellä ja saunakutsukin tuli. Sama homma toteutuisi ilman lapsiakin, luultavasti vain vähän myöhemmässä rytmissä ja pidemmillä peleillä.

Vierailija
12/18 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään, jäin lomalle. Jos 18-v ei olisi kotona, voitaisiin pössytellä ja viettää päivä sängyssä. Toisella kertaa.

Vierailija
13/18 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syvällinen keskustelu ja intohimoinen rakastelu kuulostavat ihanilta...saisipa joskus nuo kokea. Mutta mies, joka ne voisi tarjota, ei minua halua.

Vierailija
14/18 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähden elokuviin, yksin. Harkitsen, että riittääkö rohkeus myös mennä sushille yksin kaikkien pariskuntien ja kaveriporukoiden sekaan. Lisäksi ulkoilutan koiran ja opiskelen vähän. Lapset menee isälleen yöksi.

Vierailija
15/18 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivota pitäis, ei vaan jaksa. Tiskejä on monen viikon takaa. Työviikon väsymys painaa. Urheilla aion, ja sitten ahmia suklaata, olenhan läski.

Vierailija
16/18 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoan, käyn kaupassa, pyykkään, ulkoilutan koiraa, laitan ruokaa, kuskaan ihmisiä ympäri kyliä eri tapahtumiin, katson ensi viikon työvaatteet valmiiksi, pesen ja desinfioin työsaappaat, saunon, juon viinaa.

Jos ei olis lapsia, siivoaisin ja pyykkäisin vähemmän, en kuskaisi ketään mihinkään, joisin ehkä enemmän viinaa.

Vierailija
17/18 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No musta tuntuu et viettäisin löhöpäivän ja katsoisin vaan leffoja. Mutta lähdenkin nyt lasten kanssa käymään äidilläni kylässä ja ulkoilemassa ja illalla katotaan isompien kanssa sit leffa.

Vierailija
18/18 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea sanoa, varmaan tekisin hikihatussa ennakkotehtäviä yhteishakua varten ellen olisi viime vuonna saanut toivomaani opiskelupaikkaa. Nyt ollaan menossa tytön kanssa kampaajalle ja sitten miehen ja lasten kanssa anoppilaan syömään. Väännän noita ennakkotehtäviä sitten kun lapset menevät kouluun mikäli vielä tuntuu hyvältä ajatukselta istua 5 vuotta kyseisen alan koulutuksessa. Olen tässä miettinyt taloudellisempiakin tapoja päästä alalle, riippuu miten bisnekset lähtee luistamaan. Suunnitelma C alkaa vähitellen tuntua B:tä paremmalta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän seitsemän