Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä naisesta, joka jakaa somessa arkeaan avoimesti, mutta ei juuri koskaan omasta miehestään?

Vierailija
08.03.2019 |

Eli jakaa arkeaan, työjuttuja, harrastuksia, lapsista, mutta ei koskaan parisuhteestaan mitään? Jos nyt oletetaan, että miehellä ei ole mitään sitä vastaan, että hänestä olis kuvia?

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ite oon huomannu, että mitä enemmän sitä parisuhdetta ja ukkoa tuo somessa esiin sitä huonommin parisuhteessa menee ja toisinpäin. Ei tietenkään aina, mutta tämmöinen on "oma huomio". Heti tuli enempää miettimättä 3 pariskuntaa, joiden yhdessä oleminen on vierestä katsottuna ihan hirveetä ja somessa hehkutaan miten ihanaa kaikki onkaan aina. Ja toki syynä voi olla sekin, että jotkut haluaa pitää suhteen erillään somesta, koska kaikki ei kuulu kaikille. :)

Sama kokemus omasta ystäväpiiristä. Mitä myrskyisämpi avioliitto, sitä enemmän yhteiskuvia. Mutta suurinosa ei postaa puolisostaan enkä itsekään, en ymmärrä miksi pitäisi? Erillisiä ihmisiä kun ollaan?

Mutta lapsista ja ystävistä voi postata, vaikka hekin ovat erillisiä ihmisiä? En ymmärrä, miksi yllä kuvattua logiikkaa sovelletaan vain parisuhteeseen. Ei kukaan sano, että ystävyyssuhde on sitä feikimpi, mitä enemmän on yhteiskuvia, tai äiti on sitä huonompi, mitä enemmän julkaisee kuvia lapsistaan. Lapsien kohdalla saa hempeillä mielin määrin, mutta miehen kohdalla se on noloa?

En siis toivo näkemäni yhtään enempää pariskuntien hempeilykuvia vaan ihmettelen, miksi muuten somessa ihmissuhteitaan avoimesti esittelevät pitävät nimenomaan parisuhteen salaisuutena.

Vierailija
22/42 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ite oon huomannu, että mitä enemmän sitä parisuhdetta ja ukkoa tuo somessa esiin sitä huonommin parisuhteessa menee ja toisinpäin. Ei tietenkään aina, mutta tämmöinen on "oma huomio". Heti tuli enempää miettimättä 3 pariskuntaa, joiden yhdessä oleminen on vierestä katsottuna ihan hirveetä ja somessa hehkutaan miten ihanaa kaikki onkaan aina. Ja toki syynä voi olla sekin, että jotkut haluaa pitää suhteen erillään somesta, koska kaikki ei kuulu kaikille. :)

Sama kokemus omasta ystäväpiiristä. Mitä myrskyisämpi avioliitto, sitä enemmän yhteiskuvia. Mutta suurinosa ei postaa puolisostaan enkä itsekään, en ymmärrä miksi pitäisi? Erillisiä ihmisiä kun ollaan?

Meillä olen aina jakanut onnellisia kuvia ja päivityksiä parisuhteesta. Jatkoin sitä myös silloin, kun meni huonosti, sillä tiesin huonon vaiheen olevan vain välivaihe ja pohjalla kuitenkin syvä, aito rakkaus miestäni kohtaan. Sain kuulla onnellisista päivityksistäni paljon ilkeitä kommentteja läheisiltä ystäviltäni. Lopulta kyllästyin koko someen ja vain eräänä päivänä katosin sieltä. Nyt olen onnellisempi kuin koskaan. Ei ole tullut ikävä sitä paskatunkiota.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on muuten tosi yleistä! Lähes kaikki somessa aktiiviset työkaverini tekevät tuota. Minusta heillä on kuitenkin ihan onnelliset parisuhteet ja miehillä omat sometilit, joten vähän ihmettelen tätä. Lomamatkoilta, joille tiedän koko perheen osallistuneen, julkaistaan selfieitä ja kuvia lapsista, mutta mies ei näy kuvissa eikä teksteissä viitata mieheen mitenkään. En ole kehdannut kysyä syytä.

Minä olen tällainen eikä ole tullut mieleenkään, että joku kaipaisi mieheni kuvia minun sometililleni? Miehellä on oma tili ja osaa ihan itse postata siellä omat juttunsa. Olenko vanha vai eikö nuo pariskuntakuvat ym ole vähän teinijuttu? Kun on jännää olla yhdessä ja halutaan kertoa se kaikille. En kyllä postaa lapsestakaan mitään tunnistettavaa.

Pointti olikin, että miksi joku jakaa muuten tosi avoimesti kaiken mutta miehestä ei mitään. Jos jakaa kuvia lasten, ystävien ja kollegoiden kanssa, mutta ei miehen kanssa, on se minusta vähän outoa. Varmaan ne kaveritkin osaavat postata omat juttunsa, mutta silti kaverikuvia julkaistaan. Miksi mies on eri asia? Sellaisen kohdalla, joka ei muutenkaan jää mitään, en tätä ihmettele.

Liittyykö se tuohon, että tämä koetaan noloksi ja teinimäiseksi? Kyllä ne lapsikuvat ja "mammat skumppalasillisella" -kuvat on ihan yhtä noloja.

Tätä mä nimenomaan hain tossa aloituksessa!

Vierailija
24/42 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En siis toivo näkemäni yhtään enempää pariskuntien hempeilykuvia vaan ihmettelen, miksi muuten somessa ihmissuhteitaan avoimesti esittelevät pitävät nimenomaan parisuhteen salaisuutena.

No mitäpä jos lakkaisit ihmettelemästä! Mulla ei mene jakeluun tämäntyyppinen erittäin naismainen, pakonomainen tarve märehtiä toisten ihmisten elämää. Miksi ihmeessä mietit tällaista? Anna ihmisten elää omaa elämäänsä!

Ikävä kyllä näissä pähkäilyissä on aina taustalla jonkinasteinen pahansuopuus. Ap:lla se on todennäköisimmin kutkuttava ajatus siitä että kaverin suhteessa on joku vika: mies on ehkä vapaa pian, nainen ehkä pettää miestä, tms. ”viaton” ajatuskulku.

Vierailija
25/42 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitäpä jos lakkaisit ihmettelemästä! Mulla ei mene jakeluun tämäntyyppinen erittäin naismainen, pakonomainen tarve märehtiä toisten ihmisten elämää. Miksi ihmeessä mietit tällaista? Anna ihmisten elää omaa elämäänsä!

Ikävä kyllä näissä pähkäilyissä on aina taustalla jonkinasteinen pahansuopuus. Ap:lla se on todennäköisimmin kutkuttava ajatus siitä että kaverin suhteessa on joku vika: mies on ehkä vapaa pian, nainen ehkä pettää miestä, tms. ”viaton” ajatuskulku.

No ihmiset miettii kaikenlaisia asioita ja kun en tässä mitään nimiä mainitse, niin mitä sitten? 

Totta kai saavat olla postaamatta puolisoistaan kuvia, en ole sitä estämässä.

Ja jos oletat että tässä on joku pahansuopaisuus taustalla, niin ehkä se kertoo enemmän sun sisäisestä maailmasta.

Vierailija
26/42 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
27/42 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole vielä lapsia. Mies ei ole instassa eikä facessa, eikä halua kuviaan niihin.

Vierailija
28/42 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole ap, mutta olen se, jonka viestiin vastasit. Muiden ihmisten yksityiselämä ei minua kiinnosta sinänsä vaan ilmiö itsessään: miksi juuri parisuhde rajautuu yksityisasiaksi sellaisen henkilön kohdalla, joka muuten kokee tarvetta jakaa elämäänsä hyvin avoimesti ja yksityiskohtaisesti? Ilmiö kiinnostaa minua psykologisella ja yhteiskunnallisella tasolla niin kuin mikä tahansa muukin ihmisen käyttäytymisen yllättävä piirre.

Taustalla ei missään tapauksessa ole pahansuopuutta, vaan toivon vilpittömästi kaikille tuttavilleni onnea heidän parisuhteissaan. Tulkintasi minun tai ap:n motiiveista pohtia ilmiötä kertoo enemmän sinusta itsestäsi kuin tulkinnan kohteista.

Vierailija
29/42 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletan että mies ei halua ja nainen kunnioittaa miehen toiveita.

Minulla juuri näin. Mies ei ole missään somessa ja minä olen. Minusta on hauska kirjoittaa omasta ja lasten arjesta, mutta en raportoi miehestä kun hän ei halua.

Vierailija
30/42 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletan että mies ei halua ja nainen kunnioittaa miehen toiveita.

Minulla juuri näin. Mies ei ole missään somessa ja minä olen. Minusta on hauska kirjoittaa omasta ja lasten arjesta, mutta en raportoi miehestä kun hän ei halua.

Haluavatko lapsesi, että kirjoitat heistä vai eikö heiltä ole kysytty?

Vierailija
31/42 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on muuten tosi yleistä! Lähes kaikki somessa aktiiviset työkaverini tekevät tuota. Minusta heillä on kuitenkin ihan onnelliset parisuhteet ja miehillä omat sometilit, joten vähän ihmettelen tätä. Lomamatkoilta, joille tiedän koko perheen osallistuneen, julkaistaan selfieitä ja kuvia lapsista, mutta mies ei näy kuvissa eikä teksteissä viitata mieheen mitenkään. En ole kehdannut kysyä syytä.

Minä olen tällainen eikä ole tullut mieleenkään, että joku kaipaisi mieheni kuvia minun sometililleni? Miehellä on oma tili ja osaa ihan itse postata siellä omat juttunsa. Olenko vanha vai eikö nuo pariskuntakuvat ym ole vähän teinijuttu? Kun on jännää olla yhdessä ja halutaan kertoa se kaikille. En kyllä postaa lapsestakaan mitään tunnistettavaa.

Sama juttu. En ole ikinä postannut kuvaa tai päivitystä, jossa puolisoni olisi jollakin tavalla mukana. En myöskään kerro profiilissa parisuhdestatustani. En ymmärrä, miksi pitäisi. Läheiset ystäväni tietävät kyllä ja kaukaisempien ei tarvitse tietää, koska heidän kanssaan olen verkostoitunut ammatillisista tai vastaavista syistä.

Vierailija
32/42 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama juttu. En ole ikinä postannut kuvaa tai päivitystä, jossa puolisoni olisi jollakin tavalla mukana. En myöskään kerro profiilissa parisuhdestatustani. En ymmärrä, miksi pitäisi. Läheiset ystäväni tietävät kyllä ja kaukaisempien ei tarvitse tietää, koska heidän kanssaan olen verkostoitunut ammatillisista tai vastaavista syistä.

Jaatko muuten kaiken tosi avoimesti? Kerrot lastesi edesottamuksista ja julkaiset heistä kuvia? Entä ystävistäsi?

Tässä ketjussa keskustellaan niistä, jotka muuten jakavat kaiken mutta mieheen ei viitata mitenkään, ei niihin, jotka muutenkin pitävät matalaa profiilia somessa.

Vierailija
33/42 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä en ole Facessa lainkaan, mieheni on. Olen kieltänyt häntä kommentoimasta minua ja laittamasta kuviani Faceen, ja hän kunnioittaa toivettani. Lapseni eivät suhtaudu asiaan yhtä yksityisyyshakuisesti, heidän mielestään on ok, että mieheni laittaa heistä kuvia nettiin, näytettyään kuvat heille ensin toki. Lapsemme siis ovat teini-ikäisiä.

Eli ei, en tekisi asiasta ap tuollaisia johtopäätöksiä, että asiassa on jotain kummallista. Meillä jokaisella on oma suhtautumistapamme some-esilläoloon ja ehkä tuo nainen kunnioittaa tuolla lailla miehensä kantaa.

Minusta koko Face on turhaa yksityiselämän tyrkyttämistä, josta en ole pätkääkään kiinnostunut. Lisäksi teen julkista työtä, enkä senkään takia halua yksityiselämääni levitellä millään tavalla.

Vierailija
34/42 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No minä en ole Facessa lainkaan, mieheni on. Olen kieltänyt häntä kommentoimasta minua ja laittamasta kuviani Faceen, ja hän kunnioittaa toivettani. Lapseni eivät suhtaudu asiaan yhtä yksityisyyshakuisesti, heidän mielestään on ok, että mieheni laittaa heistä kuvia nettiin, näytettyään kuvat heille ensin toki. Lapsemme siis ovat teini-ikäisiä.

Eli ei, en tekisi asiasta ap tuollaisia johtopäätöksiä, että asiassa on jotain kummallista. Meillä jokaisella on oma suhtautumistapamme some-esilläoloon ja ehkä tuo nainen kunnioittaa tuolla lailla miehensä kantaa.

Minusta koko Face on turhaa yksityiselämän tyrkyttämistä, josta en ole pätkääkään kiinnostunut. Lisäksi teen julkista työtä, enkä senkään takia halua yksityiselämääni levitellä millään tavalla.

Niin ja siis mieheni kertoo muuten arjestaan kyllä Facessa, urheiluharrastuksista ja työstä yms. Ystävistään myös, siis siltä osin kuin se ystäville sopii ja ystävät itsekin ovat Facessa.

Sinähän et ap voi tietää, miten tuon tuntemasi naisen mies, lapset tai ystävät suhtautuvat siihen, että hän kertoo tai on kertomatta heistä Facessa. Et vaan siis TIEDÄ. Joten mitäpä ap jos lakkaisit luulottelemasta? Kysy vaikka perustelua suoraan, sillä se selviää.

Inhoan kaltaisiasi ihmisiä, jotka kärkkäästi tekevät aina johtopäätöksiä muiden tekemisistä, ja juuri kielteisiä johtopäätöksiä, kysymättä. Juuri sinun kaltaistesi ihmisten takia pysyn kaukana Facesta.

Vierailija
35/42 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaatko muuten kaiken tosi avoimesti? Kerrot lastesi edesottamuksista ja julkaiset heistä kuvia? Entä ystävistäsi?

Tässä ketjussa keskustellaan niistä, jotka muuten jakavat kaiken mutta mieheen ei viitata mitenkään, ei niihin, jotka muutenkin pitävät matalaa profiilia somessa.

Minulla ei ole enää alaikäisiä lapsia. Ystävien kanssa vietetystä ajasta saatan jakaa päivityksen mutta hyvin harvoin. Eli jos esim. käyn kaverin kanssa Tallinnassa niin saatan (tämä on nyt vain esimerkki) kuvata skumppalasit ja tägätä kaverini kuvaan, jos hän on aktiivinen somessa. Puolisoani en tägää koska vaikka hänellä on fb-tili niin hän ei oikeasti sitä edes käytä. Eikä muuten edes ymmärtäisi, mitä tarkoittaa tägääminen.

Vierailija
36/42 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ja siis mieheni kertoo muuten arjestaan kyllä Facessa, urheiluharrastuksista ja työstä yms. Ystävistään myös, siis siltä osin kuin se ystäville sopii ja ystävät itsekin ovat Facessa.

Sinähän et ap voi tietää, miten tuon tuntemasi naisen mies, lapset tai ystävät suhtautuvat siihen, että hän kertoo tai on kertomatta heistä Facessa. Et vaan siis TIEDÄ. Joten mitäpä ap jos lakkaisit luulottelemasta? Kysy vaikka perustelua suoraan, sillä se selviää.

Inhoan kaltaisiasi ihmisiä, jotka kärkkäästi tekevät aina johtopäätöksiä muiden tekemisistä, ja juuri kielteisiä johtopäätöksiä, kysymättä. Juuri sinun kaltaistesi ihmisten takia pysyn kaukana Facesta.

Mitä ihmettä? Eihän ap ole esittänyt mitään arvailuja eikä tehnyt yhtään johtopäätöstä. Avaus on kokonaisuudessaan kysymysmuotoinen.

Vierailija
37/42 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole enää alaikäisiä lapsia. Ystävien kanssa vietetystä ajasta saatan jakaa päivityksen mutta hyvin harvoin. Eli jos esim. käyn kaverin kanssa Tallinnassa niin saatan (tämä on nyt vain esimerkki) kuvata skumppalasit ja tägätä kaverini kuvaan, jos hän on aktiivinen somessa. Puolisoani en tägää koska vaikka hänellä on fb-tili niin hän ei oikeasti sitä edes käytä. Eikä muuten edes ymmärtäisi, mitä tarkoittaa tägääminen.

Et selvästikään ole sellainen avoimesti arkeaan jakava somekäyttäjä, johon ap viittaa, joten miksi vastata? Ei tässä ihmetellä niitä, jotka eivät muutenkaan jaa mitään, vaan niitä, jotka jakavat kaiken, paitsi parisuhteen.

Vierailija
38/42 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä? Eihän ap ole esittänyt mitään arvailuja eikä tehnyt yhtään johtopäätöstä. Avaus on kokonaisuudessaan kysymysmuotoinen.

Kuulehan - ilmeisesti ap - aloitus ja ketjussa olevat ap:n kommentit ovat äimistelyä ja epäilyä siten, että asia on a) outoa käytöstä ja b) takana on jotakin epäilyttävää ja kielteistä.

Hän esimerkiksi olettaa, että vaimon päivitykset hänestä olisivat ilman muuta ok miehelle. Mitä hän ei voi tietää. Sitten hän moneen kertaan inttää ketjussa, että eiku eiku tässä nyt kyse on oudosta tavasta kertoa kaikista muista (mistä hän muka voi tietää, mitä joku jättää päivittämättä), mutta EI miehestään.

Ap ei todellakaan kysy asiaa neutraalisti, vaan nimenomaan paheksuvaan sävyyn ja tehden negatiivisia johtopäätöksiä.

Vierailija
39/42 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun minun mieheni on niin monessa julkisessa virassa, en voi turvallisuusssyistäkään ilmoittaa aina missä mennään. Yksityisviesteissä on sitten hänestäkin kuvia ja kerrontaa. Lähiperheessä on muitakin joista en puhu mitään. Mesessä ja muualla olemme aktiivisia. Siis vieraat eivät saa tietää missä lennämme tai lomailemme. Osa suvusta asuu ulkomailla, se taitaa kyllä näkyä kielivalikoimasta. En tullut ajatelleeksi, että joku kaipaa mieheni kuvia.

Vierailija
40/42 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen juuri tuollainen nainen. Jaan melko usein kuvia ja tilapäivityksiä itsestäni sekä kaikesta muustakin Instagramissa ja toisinaan myös Facebookissa, ja miehenikin lisäilee kuvia Instaan, tosin hieman minua harvemmin. Seuraamme kyllä toisiamme somessa, mutta emme ikinä esim. kommentoi toistemme kuviin, julkaise yhteiskuvia tai merkkaa toisiamme sellaisiin kuviin, jotka on otettu yhteiseltä reissulta tms. En mitenkään peittele suhdettamme, mutta en myöskään näe tarpeelliseksi korostaa sitä sosiaalisessa mediassa. Ei minulla ole vaikkapa Instagramissa yhtään kuvia ystävienikään kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi neljä