Mies ei osallistu arkeen pätkääkään
Meillä neljä lasta, mies vuorotyössä ja minä äitiyslomalla. Mies ei osallistu arkeemme millään lailla. Laskut kyllä maksaa, satunnaisesti kokkaa, that’s it. Olen alkanut suorastaan vihaamaan viikonloppuja, koska mies ei muuta tee kuin ensinäkin nukkuu iltapäivään asti ja herättyään makaa loppupäivän sohvalla puhelin kourassa. Minä hoidan ihan kaikki lapsiin liittyvät asiat. Autan läksyissä, huolehdin ruuat, pesen vaatteet, ostan vaatteet, annan vitamiinit, pesen hampaat, kuskaan eskariin, vien leikkipuistoihin, hoidan neuvolat ja palaverit ym., selvitän ongelmatilanteet. Ihan kaiken. Miehellä ei ole hajuakaan lasten asioista, ei kysele eikä vaikuta kiinnostavan. Kevät- ja joulujuhliinkin saa pakottaa tulemaan. Leikkii ja temmeltää kyllä lasten kanssa silloin kun sille päälle sattuu, mutta ei esim sännöllisesti vie leikkipuistoon, eikä ikinä osallistu kanssamme ulkoiluun tai tule esim hoploppiin mukaan. Emme käy ostoksilla yhdessä, vaan minä hoidan kaikki ostokset yksin. Tuntuu että olen käytännössä yksihuoltaja ja mies on vaan joku joka käy täällä syömässä ja nukkumassa ja leikkii ja kokkaa jos siltä tuntuu mutta ei ota vastuuta mistään. Syyksi hän sanoo vuorotyön, kokee, että kun hän on töissä niin se riittää ja hänellä ei mitään muuta velvollisuuksia ole.
Tämän lisäksi mies ei arvosta minun tekemisiä yhtään, vaan puhuu halveksuen että kun mi vaan istun kotona ja imetän. Kerran kuulin kun puhui puhelimessa kaverilleen että raivostuttaa kun ei ikinä voi tulla kotiin niin että lämmin ruoka odottaisi. Mikä on ihan silkkaa paskapuhetta!! Teen joka ikinen päivä 2 lämmintä ruokaa joihin näen TODELLA paljon vaivaa, teen mahdollisimman paljon alusta alkaen kaiken itse. Eineksiä meillä ei syödä lainkaan. Mies itse on sellanen nirso että söisi vaan ihan muutamia ruokia ja nekin vaihtelee päivittäin eli turha mun ennakoida. Tänään menetin totaalisesti hermot kun miehellä oli vapaapäivä ja minä heräsin aamulla kuudelta vauvan kanssa, hoidin isot lapset kouluun ja siivosin koko asunnon ja pyykkäsin kaksi koneellista . Mies heräili samoihin aikoihin kun olinme syöneet päivällisen, ja lähdin siitä samantien pienten kanssa ruokakauppaan. Kun tulin takaisin, kertoi esikoinen että mies oli itekseen mumissut jotain että ”se idiootti osaa huolehtia lapsista edes”, meinasi sitä kun lähdin kauppaan enkä ottanut isompia lapsia mukaan vaan jäivät hänen kanssa kotiin. Suututtaa ja itkettää kun ei edes se, että mä niska limassa raadan ja teen kaikkeni että lapsilla olisi hyvä olla ja terveelliset elämäntavat ja toinen ei osallistu pätkääkään ja vielä kehtaa mollata ja haukkua!! Erota haluaisin enemmän ku mitään muuta mutta minkäs teet kun ei asuntoa löydy. Hakemukset ollut vetämässä jo puoli vuotta. Nykyinen asunto on miehen nimissä niin tähänkään voida jäädä..
Kuulostaako tää kaikki ihan kohtuulliselta teidän mielestä, tuo miehen käytös mua kohtaan?
Kommentit (33)
Mun ex oli tuollainen. Vuorotyössä ja viikonloput nukkui joko yövuoron jälkeen tai baari-illan jälkeen. Minä hoidin kodin ja lapset ja ostokset ja aivan kaiken mahdollisen, maksoin myös suurimman osan kaikesta. Meillä vain se ero että mies pakotti minut töihin ku lapset täyttivät vuoden, viikonlput olivat vain "vapaata" ja silloin sitten tosiaan kotona odotti pyykit ja kokkailut ym. Iltaisin kun sain lapset unille niin katsoin hetken tietokoneella jotain. Tätä mies kommentoi "sä se et muuta tee kun istut koneella". Itse oli koko päivän makoillut tai esim. katsellut telkkua kun minä siivosin ja laitoin ruokaa kun pienet päiväunilla. Ero oli lopulta ainoa vaihtoehto. Sen jälkeen mies haukkui minut sukulaisilleen, oli kuulema minut elättänyt ja parhaansa tehnyt. Tosiasiassa oli vain maksanut omat laskunsa ja baarinsa ja ollut aina poissa. Nykyään ei tapaa lapsia juuri ollenkaan mutta eivät lapsetkaan häntä ole kaivanneet.
Minäkin teen vuorotyötä ja olen perheenäiti. Samat tuntimäärät niitä töitä on, oli työajat mitkä tahansa. Mies tekee myös aamua ja iltaa, vuorotellen ollaan töissä. Molemmat huolehditaan lapsista, kotitöitä minä ehkä teen vähän enemmän. Mutta esim viikonloppuna kun mies on ollut lasten kanssa kotona, on siivottu, pyykätty ja ruoka laitettu.
aina näillä "raatajilla" on aikaa maata av-palstalla, aamusta iltaan ruikuttamassa
Vierailija kirjoitti:
Hohhoijaa. Jälleen kaikki on miehen syytä ja nainen on itse täydellisyys.
No onko se naisen syy että mies valittaa ja ei osallistu? AP tekee kaikkensa ja se ei kelpaa? Silloin on miehessä vika.
Miten miehesi on saanut sinut raskaaksi neljä kertaa, jos vain makaa sohvalla puhelinta selaten?
Vierailija kirjoitti:
Työssäkäyvänä miehenä ymmärrän miehen toimintaa. Vuorotyössä voi menettää otteen perhe-elämään ja sitä alkaa elää ikään kuin sumussa. Koko ajan vain odotusta että seuraava työvuoro alkaisi.
Miehen pitäisi ottaa itseään niskasta kiinni. Ei taida kuitenkaan tiedostaa tilannetta.
Haukkuu silti kavereilleen kuinka vaimo ei tee mitään eikä osaa lapsista huolehtia?
Teeppäs ap vielä toiset neljä lasta lisää. Et siis ollenkaan aikaisemmin huomannut,että sinulla on lusmu mies.Mukuloita vaan änkesit maailmaan ja viitsit vielä valittaa.
Viisas nainen koulii ensin miehen normaaliksi puolisoksi ,jos äidillään on jäänyt opettamatta ja sitten vasta suostuu lapsia tekemään.
Siis sinulla ei ole yhtään varaa valittaa,koska valintasi olet itse tehnyt.
Kyllä pari lasta kuuluu hyvin hoitakkin äitiyslomalla ,kun toinen on töissä , muttatyhmyyttä on tuo neljä ja valitus.
Vierailija kirjoitti:
Teeppäs ap vielä toiset neljä lasta lisää. Et siis ollenkaan aikaisemmin huomannut,että sinulla on lusmu mies.Mukuloita vaan änkesit maailmaan ja viitsit vielä valittaa.
Viisas nainen koulii ensin miehen normaaliksi puolisoksi ,jos äidillään on jäänyt opettamatta ja sitten vasta suostuu lapsia tekemään.Siis sinulla ei ole yhtään varaa valittaa,koska valintasi olet itse tehnyt.
Kyllä pari lasta kuuluu hyvin hoitakkin äitiyslomalla ,kun toinen on töissä , muttatyhmyyttä on tuo neljä ja valitus.
kai miehetkin saa koulia naisista kunnon naisia? muutoin olet kuvottava seksisti
Aloitus kuin omasta elämästäni. Lukuunottamatta sitä, että meillä mies ei ole vuorotyössä ja illat omissa menoissaan...
Semmoinen mies oli mullakin. Nyt olen ollut 13vuotta vapaa ja en kadu eroa. En ota enää ketään miestä saman katon alle 🌜🌛🌟🌟🌟Vapaus on ihanaa.
Oletteko tietoisia siitä että ainakaan neljään osaan ei voi jättää.
Vierailija kirjoitti:
Jätä se sika.
Siinä on taas äityli lellinyt liikaa ja ukosta kasvoi tuollainen vauva. Luulis hemmetti hävettävän aikuista miestä, kun ei osaa eikä jaksa perusasioita hoitaa. Monoa tollaselle. Toki ihmetyttää että miksi hitossa naiset sikiää tuollaisten äijien kanssa? Ei ne varmaan hetkessä muutu tuollaisiksi, vaan merkkejä on takuulla ollut jo kauan sitten.
M45
Työssäkäyvänä miehenä ymmärrän miehen toimintaa. Vuorotyössä voi menettää otteen perhe-elämään ja sitä alkaa elää ikään kuin sumussa. Koko ajan vain odotusta että seuraava työvuoro alkaisi.
Miehen pitäisi ottaa itseään niskasta kiinni. Ei taida kuitenkaan tiedostaa tilannetta.