Miten jakaisin huoneet? Avioero
Lapset 4v ja 7v. Makuuhuoneita kaksi + avokeittiö. Isommalle oli ennen eroa "luvattu" oma huone kun menee kouluun.. ja se lähenee nyt jo. No isompaan muuttoa ei tullut vaan ero, ja nyt lapsi kyselee koska hän saa sen oman huoneen ja kaipaa omaa rauhaa.
Joko eskarilainen saisi pienen makkarin ja minä nukkuisin kuopuksen kanssa isossa makkarissa. Tai sitten eskari saisi ison makkarin, kuopus pienen makkarin ja minä nukkuisin olohuoneen puolella. Oletteko kokeneet kuinka häiritseväksi olohuoneessa nukkumisen? Etenkin kun se ei ole erillinen olohuone vaan avokeittiö..
Kommentit (10)
Nukkuisin olohuoneessa ihan rauhassa. Voisi katsoa vähän myöhempään vaikka telkkaria, kun lapset ovat menneet jo nukkumaan.
Luultavasti tekisin niin että tilanteen mukaan minun olisi mahdollista nukkua joko olohuoneessa (esim. vuodesohvalla) tai kuopuksen kanssa samassa huoneessa.
Itse laittaisin 7v pieneen makuuhuoneeseen (johon läksyjentekopaikka ja tärkeimmät hänen loput lelut), 4v ja kaikki loput lelut isompaan makuuhuoneeseen. Aikuiselle sänky olohuoneeseen.
Perusteluna. 4v leikki eniten ja pisimpään, joten on järkevää antaa hänelle isompi huone, jossa enemmän leikkitilaa. Olohuoneeseen sämky aikuiselle ja sääntönä, että laikit ja lelut pidetään pois olohuoneesta, kun kerran leikkihuone on 4v:n huoneessa.
Laittaisin eskarin pieneen makkariin ja kuopus äidin kanssa isompaan ja miettisin huonejärjestelyjä uudestaan, kun lapset ovat vähän isompia.
Ehdottomasti olohuoneessa, kun olisi paljon tilaa käytössä itselle.
Olen sekä aamun- ja illanvirkku. Ihan parasta olisi touhuta omia hommia myöhään illalla ja herätä aikaisin kahvinkeittoon häiritsemättä muita. Mulle ainoa vaihtoehto olisi olohuone.
Minusta lapset keskenään isoon makkariin ja äiti yksin pieneen makkariin tai lapset keskenään pieneen huoneeseen jos mahtuvat, leikkiä voi olohuoneessakin. Kyllä vanhemmilla/vanhemmalla tulee olla oma, yksityinen makuuhuone vai etkö aio eron jälkeen enää ikinä harrastaa seksiä? Lisäksi vanhemmalla ei olisi ikinä mitään rauhaa tai yksityisyyttä jos vanhemman makuuhuone on sama asia kuin asunnon yhteiset tilat.
Vierailija kirjoitti:
Minusta lapset keskenään isoon makkariin ja äiti yksin pieneen makkariin tai lapset keskenään pieneen huoneeseen jos mahtuvat, leikkiä voi olohuoneessakin. Kyllä vanhemmilla/vanhemmalla tulee olla oma, yksityinen makuuhuone vai etkö aio eron jälkeen enää ikinä harrastaa seksiä? Lisäksi vanhemmalla ei olisi ikinä mitään rauhaa tai yksityisyyttä jos vanhemman makuuhuone on sama asia kuin asunnon yhteiset tilat.
Miten niin ei olisi rauhaa ja yksityisyyttä? Tuon ikäiset menee jo aika ajoissa nukkumaan. Minä ainakin nukkuisin mieluummin avarassa tilassa kuin pienessä huoneessa. Seksiä voisin harrastaa uuden kumppanin luona. En toisi ketään yökylään noin pienten lasten takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin ei olisi rauhaa ja yksityisyyttä? Tuon ikäiset menee jo aika ajoissa nukkumaan. Minä ainakin nukkuisin mieluummin avarassa tilassa kuin pienessä huoneessa. Seksiä voisin harrastaa uuden kumppanin luona. En toisi ketään yökylään noin pienten lasten takia.
Tai kotona silloin, kun lapset isällään.
Nuku sinä olohuoneessa ja anna lapsille omat huoneet.