Värisävyjä jotka sopivat yhteen terrakotan/tiilenpunaisen kanssa? (Sisustus)
Lattiassa on tiilenpunaista laattaa, mikäköhän väri sopisi seinälle kaveriksi. Osassa huoneesta on myös maalattua lankkua, lämmin vaaleanharmaa sävy. Huoneen koko n. 2,5mx4m. Karkeasti 1/3 laattaa, loput maalattua lankkua.
Kommentit (24)
Vihertävä harmaa tai vaalea terrakotta.
Jaguarin vihreä. Sellainen hyvin tumma.
Vaniljankeltainen, joka on sen verran keltainen ettei näytä valkoiselta.
Tumma, hiukan vihertävä sininen.
Tumma pähkinäpuu.
Sinertävä harmaa, hyvin tummasta hyvin vaaleaan.
Kiitos vinkeistä. Jaguarin vihreä kuulostaa ihanalta (oikeasti :D), mutta koska huone on yhteydessä huoneeseen jossa on tumma ja isokuvioinen tapetti, joten ajateltiin tehdä tuosta tilasta vähän rauhallisemman ja vaaleamman värinen. Ap
katso tiili inf on sivut, on valmiita sisustuskuvia
Tiilenpunaiselle esim. savenharmaa, hento pinkki tai pellavansininen, terracotalle vahva pinkki tai indigonsininen.
Petroolinsininen
Myrskynharmaa (tumma harmaa)
Sinapinkeltainen
Oliivinvihreä
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vinkeistä. Jaguarin vihreä kuulostaa ihanalta (oikeasti :D), mutta koska huone on yhteydessä huoneeseen jossa on tumma ja isokuvioinen tapetti, joten ajateltiin tehdä tuosta tilasta vähän rauhallisemman ja vaaleamman värinen. Ap
Vaaleampaan sisustukseen lämpimät, luonnonmukaiset syksysävyt toimii loistavasti terrakotan kanssa. Oliivin- ja keväänvihreä, lämminsävyinen puu jne.
Itse kun olen vahvojen värien ja kontrastien ystävä niin mulla on makuuhuoneessa yksi seinä terrakotanpunaista ja kaikki muut vahvaa petrolinsävyä (https://www.teknos.com/fi-FI/kuluttajat-ja-ammattilaiset/varit/kaikki-s… ) , sitten vielä värikkäitä ja mustia metallisia seinäkoristeita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaaleampaan sisustukseen lämpimät, luonnonmukaiset syksysävyt toimii loistavasti terrakotan kanssa. Oliivin- ja keväänvihreä, lämminsävyinen puu jne.
Itse kun olen vahvojen värien ja kontrastien ystävä niin mulla on makuuhuoneessa yksi seinä terrakotanpunaista ja kaikki muut vahvaa petrolinsävyä (https://www.teknos.com/fi-FI/kuluttajat-ja-ammattilaiset/varit/kaikki-s… ) , sitten vielä värikkäitä ja mustia metallisia seinäkoristeita.
Värien ystävä olen minäkin. Tykkään kyllä tapeteista enemmän kuin maalatuista pinnoista. En oikein tiedä vielä tarkalleen miten tuo huone toteutetaan. Peräseinälle kuitenkin tulee laatoitetun alueen ja pesutornin taakse sekä sivuille maalattu paneeli. Loput seinät ehkä yksivärinen tapetti tai maalattu makulatuuri. Ap
No huh mitä ehdotuksia - "sinapinkeltainen".
Vierailija kirjoitti:
No huh mitä ehdotuksia - "sinapinkeltainen".
Se on ihan kiva ainakin tehostevärinä, ei ehkä niin että koko seinät sillä laittaa - tulisi aika 70-lukufiilis. Mulla on eteisessä niin että on terrakotan värinen lattia, keskiharmaat maalatut seinät ja sitten joitain sinapinkeltainen/oranssi sävyisiä koriste-esineitä ja sisustustauluja. On kivan näköinen yhdistelmä, keltaiset ja oranssit oikein nousee esiin harmaata pohjaa vasten ja sopivat myös maansävyisen terrakotan kanssa yhteen myös.
Väri reagoi aina viereisen värin kanssa. Voimakas terrakotta tekee puhtaan valkoisesta persikanvärisen.
Vierailija kirjoitti:
Tiilenpunaiselle esim. savenharmaa, hento pinkki tai pellavansininen, terracotalle vahva pinkki tai indigonsininen.
Suoraan alan oppikirjasta, alapeukuttajalle tiedoksi.
Googlaa vaikka kuvahaussa terracotta interior design