Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei toivota hyvää naistenpäivää

Vierailija
08.03.2019 |

Ollaan oltu yhdessä 15 vuotta, eikä mies kertakaan ole huomioinut minua millään tavalla naistenpäivänä. Nyt osti itselleen suklaata ja katselin, että saisinko minäkin ja heitti sen minulle kuin koiralle. Loukkaannuin tästä melko pahoin ja huonautin asiasta. Hän sanoi, että jos kerjään kuin koira saan sellaista kohtelua. Nyt emme ilmeisesti ole edes puheväleissä.

Että hyvää naistenpäivää vain teillekin!

Kommentit (85)

Vierailija
61/85 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naistenpäivä ei ole Suomessa kovin vakiintunut juhlapäivä, kuten ei ystävänpäivä, eikä miestenpäivä, liekö isänpäiväkään. Jotkut muistaa, jotkut ei. Äitienpäivän laiminlyönnistä kannattaa ehkä pahastua, ei noiden muiden.

Vierailija
62/85 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko se hemmetti sentään joillekin niin vaikeaa ja vastenmielistä osoittaa huomiota ja arvostusta kumppanilleen pari kertaa vuodessa?

En itsekään ole ikinä tajunnut naistenpäivää mutta kyllä mä haluan miestäni ja muita ihmisiäni huomioida aina kun mahdollista ja tämmöset kalenteriin merkatut tekosyyt on oiva mahdollisuus siihen. Että hetken edes muulta elämältä keskittyy toiseen ja mikä hänessä on hyvää ja arvokasta.

Tarvitseeko vuoden joka ikisen päivän tosiaan olla yhtä harmaa kun edellinen? Miksi ei voisi ilostuttaa?

Tietysti sinä olet naisena käsi ojossa , tilanteessa kuin tilanteessa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/85 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kyynel. Naistenpäivä on ihan kaupallinen keksintö, siitä hyötyy vain kauppiaat, kun ostatetaan kaikkea lahjaa naistenpäivän nimissä. Eihän erikseen ole olemassa miestenpäivääkään. Mieheni luki selkäni takana uutisia koneelta ja totesi, että onko tänään naistenpäivä?. Vastasin, että kyllä, johon hän, että voi kun ei hän tiennyt tuosta ja olisi ostanut ruusuja. Kerroin, etten kaipaa ruusuja ja että eihän hänkään saa minulta mitään, koska ei ole olemassa miestenpäivää. Ei minua itketä ollenkaan, päivä muiden joukossa tämäkin.

Näin tietämättömiä jotkut palstalaiset ovat. Kyllä miestenpäivää vietetään marraskuussa. 19.11. tarkemmin sanottuna. Miestenpäivää on vietetty vuodesta 1999 alkaen, mutta eipä näytä kukaan siitä mitään tietävän ja huomioivan. Aina vaan naiset naiset ja naiset. En yhtään ihmettele, että miehet välillä ovat vähän katkeria. Ja olen nainen ja tätä mieltä olen .

Tuskin ap on koskaan huomioinut miestään miestenpäivänä, niin turha narista tänään ettei saanut mitään. 

Miestenpäivä ei ole vielä vuonna 2019 Suomessa virallinen päivä, eikä siitä ole merkintää virallisissa kalentereissa. Check your privilege

Sillä ei ole mitään väliä onko miestenpäivä kalenterissa vai ei ja mikä sen merkitys on Suomessa. Mutta on väärin todeta ettei ole olemassa mitään miestenpäivää, koska sellainen kuitenkin ON olemassa. Oletin, että palstalla liikkuu vain sivistyneitä ihmisiä (ammattinimikeketjujen perusteella), mutta eihän täällä sellaisia taida ollakaan, kun ei tällaista asiaa edes tiedetä.

Ja kuten mainitsin, olen nainen, mutta tasa-arvon vuoksi pitää huomioida molemmat päivät. 

Vierailija
64/85 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naistenpäivä on alunperin poliittinen juhla, aloitettu vasemmistolaismaista, vaadittiin äänioikeutta naisille jne. Suomessa se on saatu jo 1900 -luvun alussa. Milloin saadaan tasa-arvo koulutukseen ja työntekoon naisille islamilaisissa maissa.? Että pääsevät edes kadulle kävelemään ilman miespuolista sukulaista? 

Ihailtavaa, että jaksat välittää toisiinkin kulttuureihin kuuluvista ihmisistä. Tsemppiä sinulle taistelussasi ihmisarvon puolesta!

Vierailija
65/85 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa perehtyä et miks naistenpäivä on ees olemassa ennenku odottaa erikoiskohtelua. Saako sinu mies erikoiskohtelua miesten päivänä? Epäilen vahvasti

Vierailija
66/85 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää epätasaarvopäivää!

Vierailija
67/85 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä näkee huoneistokohtaisen mittarin lukemat? Näkeekö netissä?

Vierailija
68/85 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

sukupuolihan on nykyfeministien mukaan vain sosiaalinen konstruktio,

joten hyvää henkilönpäivää! :) 

Vierailija
69/85 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko se hemmetti sentään joillekin niin vaikeaa ja vastenmielistä osoittaa huomiota ja arvostusta kumppanilleen pari kertaa vuodessa?

En itsekään ole ikinä tajunnut naistenpäivää mutta kyllä mä haluan miestäni ja muita ihmisiäni huomioida aina kun mahdollista ja tämmöset kalenteriin merkatut tekosyyt on oiva mahdollisuus siihen. Että hetken edes muulta elämältä keskittyy toiseen ja mikä hänessä on hyvää ja arvokasta.

Tarvitseeko vuoden joka ikisen päivän tosiaan olla yhtä harmaa kun edellinen? Miksi ei voisi ilostuttaa?

Vastakysyn, että miksi pitää olla erikseen nimetyt kaksi huomioimispäivää ja loppu vuosi harmaata kurjuutta? Miksei osaa oma-aloitteisesti ihan vaan ilostuttamisen ilosta itse huomioida ja arvostaa toista?

Varmaan siksi, kun osa ei osaa huomioida toista ikinä millään tavalla. Muillehan se ei ole ongelma.

Muuten minusta on ihan hyvä asia, että naistenpäivänä puhutaan tasa-arvosta ja lapsen oikeuksien päivänä lasten asemasta. Miesasialiikkeet voisivat pitää enemmän esillä miestenpäivää, nythän eniten somessa saa julkisuutta typerä "pihvi ja suikkari" -päivä. Siitä ei saa yhteiskunnallista keskustelua.

Vierailija
70/85 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naistenpäivän tarkoitus on kiinnittää huomiota naisten ja tyttöjen huonoon asemaan maailmanlaajuisesti, esim. perheväkivallan, raiskausten ja sukuelinten silpomisen uhreina. Sitä ei vietetä siksi, että kauppiaat saisivat myytyä enemmän suklaata ja kukkia (vrt. Valentine's day). Osta itse suklaasi.

Vierailija
71/85 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua onnitteluita, ei kiinnosta koko päivä.

Mies kysyi ostetaanko kakku, sanoin että ei.

Haluan tehdä kakkuni ja pullani itse.

Enkä nyt huomioinut että tänään pitäisi kakkua syödä.

Vierailija
72/85 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jo on törkeä mies! Hanki rakastaja, mutta sellainen joka on parempi kuin mulla. Mun törkimys ei ole laittanut edes viestiä naistenpäivän kunniaksi :/[/quot

Ei täälläkään. Menee rakastaja vaihtoon. Onneksi noita löytyy helpolla näin naiselliselle naiselle.

Vierailija
73/85 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keksimällä keksitään noita päiviä, samaa mieltä. Ei kiinnosta.

Vierailija
74/85 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kyynel. Naistenpäivä on ihan kaupallinen keksintö, siitä hyötyy vain kauppiaat, kun ostatetaan kaikkea lahjaa naistenpäivän nimissä. Eihän erikseen ole olemassa miestenpäivääkään. Mieheni luki selkäni takana uutisia koneelta ja totesi, että onko tänään naistenpäivä?. Vastasin, että kyllä, johon hän, että voi kun ei hän tiennyt tuosta ja olisi ostanut ruusuja. Kerroin, etten kaipaa ruusuja ja että eihän hänkään saa minulta mitään, koska ei ole olemassa miestenpäivää. Ei minua itketä ollenkaan, päivä muiden joukossa tämäkin.

Näin tietämättömiä jotkut palstalaiset ovat. Kyllä miestenpäivää vietetään marraskuussa. 19.11. tarkemmin sanottuna. Miestenpäivää on vietetty vuodesta 1999 alkaen, mutta eipä näytä kukaan siitä mitään tietävän ja huomioivan. Aina vaan naiset naiset ja naiset. En yhtään ihmettele, että miehet välillä ovat vähän katkeria. Ja olen nainen ja tätä mieltä olen .

Tuskin ap on koskaan huomioinut miestään miestenpäivänä, niin turha narista tänään ettei saanut mitään. 

Miestenpäivä ei ole vielä vuonna 2019 Suomessa virallinen päivä, eikä siitä ole merkintää virallisissa kalentereissa. Check your privilege

Sillä ei ole mitään väliä onko miestenpäivä kalenterissa vai ei ja mikä sen merkitys on Suomessa. Mutta on väärin todeta ettei ole olemassa mitään miestenpäivää, koska sellainen kuitenkin ON olemassa. Oletin, että palstalla liikkuu vain sivistyneitä ihmisiä (ammattinimikeketjujen perusteella), mutta eihän täällä sellaisia taida ollakaan, kun ei tällaista asiaa edes tiedetä.

Ja kuten mainitsin, olen nainen, mutta tasa-arvon vuoksi pitää huomioida molemmat päivät. 

Eli kehitysmaissakin on naisilla tasa-arvo, koska se on länsimaissakin? 

Vierailija
75/85 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naistenpäivän tarkoitus on kiinnittää huomiota naisten ja tyttöjen huonoon asemaan maailmanlaajuisesti, esim. perheväkivallan, raiskausten ja sukuelinten silpomisen uhreina. Sitä ei vietetä siksi, että kauppiaat saisivat myytyä enemmän suklaata ja kukkia (vrt. Valentine's day). Osta itse suklaasi.

Hienosti huomioitu, kaikki muutettu kaupalliseksi. Olen se kenen mies halusi ostaa kakun. Osaan tehdä itsekkin hyviä kakkuja ja sanonut että ei osteta.

Vierailija
76/85 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastakysyn, että miksi pitää olla erikseen nimetyt kaksi huomioimispäivää ja loppu vuosi harmaata kurjuutta? Miksei osaa oma-aloitteisesti ihan vaan ilostuttamisen ilosta itse huomioida ja arvostaa toista?

Varmaan siksi, kun osa ei osaa huomioida toista ikinä millään tavalla. Muillehan se ei ole ongelma.

Muuten minusta on ihan hyvä asia, että naistenpäivänä puhutaan tasa-arvosta ja lapsen oikeuksien päivänä lasten asemasta. Miesasialiikkeet voisivat pitää enemmän esillä miestenpäivää, nythän eniten somessa saa julkisuutta typerä "pihvi ja suikkari" -päivä. Siitä ei saa yhteiskunnallista keskustelua.

Naisten päivä on seksistinen , joten pihvi ja suikkarikin on ihan yhtä lailla seksistinen. 

Vierailija
77/85 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut joi, moni menee tähän kaupalliseen hömppään.

Vierailija
78/85 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

JSSAP!

Vierailija
79/85 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole saanut kukkia tms. koskaan minään naistenpäivänä tai ystävänpäivänä. En ole sellainen ihminen, että niitä tällaisina päivinä odottaisinkaan. En osaa olla romanttinen, vaikka nuorena joskus yritinkin. 

Mutta ne, jotka kaipaa sellaista, niin olisiko se niin kauhean raskasta puolison ostaa kukkakimppu tms. pientä vaimolleen tai tyttöystävälleen. Niitä arkipäiviä on ihmisillä suurin osa, niin miksi mollata niitä, jotka siihen arkeen kaipaa jotain pientä.

Sama mollaaminen jatkuu aina täällä, jos joku on pahoittanut mielensä, kun mies ei ostanut joululahjaa tai synttärilahjaa. Kyllä siitä saa pahoittaa mielensä, jos lahjan haluaisi. Jos mies vuodesta toiseen kieltäytyy lahjoja tai kukkia ostamasta, vaikka puoliso niin haluaisi, aika mölkerö on mieheksi. Miksi aiheuttaa rakkaalleen pahaa mieltä ehdoin tahdoin.

Vierailija
80/85 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hienosti huomioitu, kaikki muutettu kaupalliseksi. Olen se kenen mies halusi ostaa kakun. Osaan tehdä itsekkin hyviä kakkuja ja sanonut että ei osteta.

Mies halusi ostaa kakun ja sinä kielsit? No onpa teillä tiukka kuri. Mitä sen kakun ostaminen olisi sinua haitannut, olisit vaan jättänyt syömättä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä neljä