Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei toivota hyvää naistenpäivää

Vierailija
08.03.2019 |

Ollaan oltu yhdessä 15 vuotta, eikä mies kertakaan ole huomioinut minua millään tavalla naistenpäivänä. Nyt osti itselleen suklaata ja katselin, että saisinko minäkin ja heitti sen minulle kuin koiralle. Loukkaannuin tästä melko pahoin ja huonautin asiasta. Hän sanoi, että jos kerjään kuin koira saan sellaista kohtelua. Nyt emme ilmeisesti ole edes puheväleissä.

Että hyvää naistenpäivää vain teillekin!

Kommentit (85)

Vierailija
41/85 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää naistenpäivää kaikille naisille ja suukkoja <3 <3 <3 <3 <3

Vierailija
42/85 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten joku voi pahoittaa mielensä täysin keinotekoisen ja turhan päivän huomioimatta jättämisen? Kauppiaille hyvä päivä, mut muille turha.

Tulin juuri kaupasta ja tsiisus näitä miesten ilmeitä, oli nainen mukana tai ei. Kukkakulma on täysin ruuhkautunut. En näe tässä hösötyksessä yhtään enempää järkeä kuin ystävänpäivässäkään. Jos mies ei tuo silloin tällöin spontaanisti kukkia, voi kysyä miksi ei ? pitääkö olla kalenterissa merkitty, että muistaa ostaa. Kaupallisuutta, ja hei,, olen nainen itse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/85 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kyynel. Naistenpäivä on ihan kaupallinen keksintö, siitä hyötyy vain kauppiaat, kun ostatetaan kaikkea lahjaa naistenpäivän nimissä. Eihän erikseen ole olemassa miestenpäivääkään. Mieheni luki selkäni takana uutisia koneelta ja totesi, että onko tänään naistenpäivä?. Vastasin, että kyllä, johon hän, että voi kun ei hän tiennyt tuosta ja olisi ostanut ruusuja. Kerroin, etten kaipaa ruusuja ja että eihän hänkään saa minulta mitään, koska ei ole olemassa miestenpäivää. Ei minua itketä ollenkaan, päivä muiden joukossa tämäkin.

Näin tietämättömiä jotkut palstalaiset ovat. Kyllä miestenpäivää vietetään marraskuussa. 19.11. tarkemmin sanottuna. Miestenpäivää on vietetty vuodesta 1999 alkaen, mutta eipä näytä kukaan siitä mitään tietävän ja huomioivan. Aina vaan naiset naiset ja naiset. En yhtään ihmettele, että miehet välillä ovat vähän katkeria. Ja olen nainen ja tätä mieltä olen .

Tuskin ap on koskaan huomioinut miestään miestenpäivänä, niin turha narista tänään ettei saanut mitään. 

Onko tää se pihvi ja suikkari päivä?

En tiedä mistä puhut, mutta tuskinpa on mikään pihvipäivä (??), koska miestenpäivä on ihan kansainvälinen vuosipäivä. 

Vierailija
44/85 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kyynel. Naistenpäivä on ihan kaupallinen keksintö, siitä hyötyy vain kauppiaat, kun ostatetaan kaikkea lahjaa naistenpäivän nimissä. Eihän erikseen ole olemassa miestenpäivääkään.

No itseasiassa naistenpäivä oli alunperin lähinnä sosialististen maiden juttu ja vastine kapitalististen maiden äitienpäivälle. 70-luvulla päivän viettäminen yleistyi muissakin maissa, mutta ei sitä minun mielestäni vieläkään oikein "vietetä" Suomessa paitsi juuri siten, että naisten asiat ja naisiin liittyvät poliittiset kysymykset nostetaan silloin usein esille.

Minusta naistenpäivän "viettäminen" jotenkin tuntuu yhtä kaukaiselta kuin ystävänpäivän viettäminen. Kun olin lapsi 90-luvulla niin ystävänpäivän viettoa näki lähinnä jossain amerikkalaisissa tv-sarjoissa. Suomessa lapset ehkä tekivät jotain ystävänpäiväkortteja mutta käsittääkseni mitään sellaista aikuisten romanttista "kynttiläillallis-ja-konvehtirasia"-meininkiä ei täällä ollut. Toki nykyään ystävänpäivää vietetään paljon laajemmin Suomessa.

Vierailija
45/85 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai tänäänkö se on? Pitääkin lähteä kaupungille ilmaisten tarjousten perässä. Sukupuolen perusteella oleva alennus on laiton joten pitää saada miehenäkin.

Vierailija
46/85 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keinotekoinen kaupallinen hömppäpäivä. Kertakäyttökulutukseen ja turhuuden ostamiseen kannustava käänteismuistamispäivä. Boikotoin ja protestoin.

Vierailija
47/85 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten joku voi pahoittaa mielensä täysin keinotekoisen ja turhan päivän huomioimatta jättämisen? Kauppiaille hyvä päivä, mut muille turha.

Tulin juuri kaupasta ja tsiisus näitä miesten ilmeitä, oli nainen mukana tai ei. Kukkakulma on täysin ruuhkautunut. En näe tässä hösötyksessä yhtään enempää järkeä kuin ystävänpäivässäkään. Jos mies ei tuo silloin tällöin spontaanisti kukkia, voi kysyä miksi ei ? pitääkö olla kalenterissa merkitty, että muistaa ostaa. Kaupallisuutta, ja hei,, olen nainen itse.

Onneksi oma mies ei tavallisesta kaupasta kukkia koskaan tuo. Ne on aivan kamalia ne vitosen lörpähtäneet tulppaanikimput jotka on pussissa :D

Vierailija
48/85 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestä tuommonen lahjojen ja huomion kerjääminen kääntyy naistenpäivän alkuperäistä merkitystä vastaan.

Vierailija
49/85 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viettääkö transsukupuoliset naistenpäivää? Voiko olla nainen, vain jos sinulla on kohtu? Mikä määrittää naiseuden?

Vierailija
50/85 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansainvälinen miestenpäivä on 19. marraskuuta mutta sitä ei vietetä suomessa. Siispä minä en vietä naistenpäivääkään.

Vierailija
51/85 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta se on aivan toissijaista että tuo kuvaamasi tapahtui naistenpäivänä. Se että se ylipäänsä tapahtui on se ongelma. Miten joku voi puhua puolisolleen tuolla tavalla, aivan järkyttävää.

Vierailija
52/85 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kyynel. Naistenpäivä on ihan kaupallinen keksintö, siitä hyötyy vain kauppiaat, kun ostatetaan kaikkea lahjaa naistenpäivän nimissä. Eihän erikseen ole olemassa miestenpäivääkään. Mieheni luki selkäni takana uutisia koneelta ja totesi, että onko tänään naistenpäivä?. Vastasin, että kyllä, johon hän, että voi kun ei hän tiennyt tuosta ja olisi ostanut ruusuja. Kerroin, etten kaipaa ruusuja ja että eihän hänkään saa minulta mitään, koska ei ole olemassa miestenpäivää. Ei minua itketä ollenkaan, päivä muiden joukossa tämäkin.

Näin tietämättömiä jotkut palstalaiset ovat. Kyllä miestenpäivää vietetään marraskuussa. 19.11. tarkemmin sanottuna. Miestenpäivää on vietetty vuodesta 1999 alkaen, mutta eipä näytä kukaan siitä mitään tietävän ja huomioivan. Aina vaan naiset naiset ja naiset. En yhtään ihmettele, että miehet välillä ovat vähän katkeria. Ja olen nainen ja tätä mieltä olen .

Tuskin ap on koskaan huomioinut miestään miestenpäivänä, niin turha narista tänään ettei saanut mitään. 

Tässäpä tämä arvostus taas tuli esiin. Itketään et "mitä ne naiset nyt odottaa että jaksaisin jotain naistenpäivää toivottaa", mutta huomaa marraskuussa kokata ja seksipalveluja.

Vierailija
53/85 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naistenpäivä on alunperin poliittinen juhla, aloitettu vasemmistolaismaista, vaadittiin äänioikeutta naisille jne. Suomessa se on saatu jo 1900 -luvun alussa. Milloin saadaan tasa-arvo koulutukseen ja työntekoon naisille islamilaisissa maissa.? Että pääsevät edes kadulle kävelemään ilman miespuolista sukulaista? 

Vierailija
54/85 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kansainvälinen miestenpäivä on 19. marraskuuta mutta sitä ei vietetä suomessa. Siispä minä en vietä naistenpäivääkään.

Kyllä me ainakin ollaan vietetty :) suosiossa on myös 7.4 oleva Ei kotitöitä-päivä :)

Vierailija
55/85 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pihvi ja suikkaripäivä on ens viikon torstai.

Vierailija
56/85 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miestenpäivä ei ole vielä vuonna 2019 Suomessa virallinen päivä, eikä siitä ole merkintää virallisissa kalentereissa. Check your privilege

Vierailija
57/85 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se hemmetti sentään joillekin niin vaikeaa ja vastenmielistä osoittaa huomiota ja arvostusta kumppanilleen pari kertaa vuodessa?

En itsekään ole ikinä tajunnut naistenpäivää mutta kyllä mä haluan miestäni ja muita ihmisiäni huomioida aina kun mahdollista ja tämmöset kalenteriin merkatut tekosyyt on oiva mahdollisuus siihen. Että hetken edes muulta elämältä keskittyy toiseen ja mikä hänessä on hyvää ja arvokasta.

Tarvitseeko vuoden joka ikisen päivän tosiaan olla yhtä harmaa kun edellinen? Miksi ei voisi ilostuttaa?

Vierailija
58/85 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se luulee sua mieheksi.

Vierailija
59/85 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä pyysin miestä tuomaan mulle kukkia ja toihan se. Sitten vielä esitin iloisesti yllättänyttä " Voi kulta, ei sun olis tarvinnut". Huumoria se on huonokin huumori.

En ollutkaan ennen ajatellut, mutta seuraavan kerran, kun joku sanoo mulle, ettei sun olis tarvinnut, niin vien kukat omaan maljakkoon.

Vierailija
60/85 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko se hemmetti sentään joillekin niin vaikeaa ja vastenmielistä osoittaa huomiota ja arvostusta kumppanilleen pari kertaa vuodessa?

En itsekään ole ikinä tajunnut naistenpäivää mutta kyllä mä haluan miestäni ja muita ihmisiäni huomioida aina kun mahdollista ja tämmöset kalenteriin merkatut tekosyyt on oiva mahdollisuus siihen. Että hetken edes muulta elämältä keskittyy toiseen ja mikä hänessä on hyvää ja arvokasta.

Tarvitseeko vuoden joka ikisen päivän tosiaan olla yhtä harmaa kun edellinen? Miksi ei voisi ilostuttaa?

Vastakysyn, että miksi pitää olla erikseen nimetyt kaksi huomioimispäivää ja loppu vuosi harmaata kurjuutta? Miksei osaa oma-aloitteisesti ihan vaan ilostuttamisen ilosta itse huomioida ja arvostaa toista?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan seitsemän