Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

lastensuojeluilmoituksen tekeminen

Vierailija
07.03.2013 |

Olen jo jonkin aikaa miettinyt ilmoituksen tekemistä naapuristani. Vielä jäänyt mietinnäntasolle siksi, että en ole varma kuuluvatko äänet jostain yläkerrasta vai parin seinän takaa, en siis vielä ole varma tyypin nimestä, vaikka olenkin sitä yrittänyt selvittää. Lapseen, enkä äitiin en ole törmännyt ulkona tai rappukäytävässä viime kesän jälkeen. Ei sieltä asunnosta mitään väkivallan ääniä kuulu, mutta tapa millä äiti puhuu lapselleen/lapsilleen, saa selkäkarvani pystyyn. Suoraa huutoa, kiroilua, uhkailua, lapsen solvaamista jne.

Mitä mieltä olette, jatkanko äänien alkuperän selvittämistä? Olisiko ilmoitus aiheellinen?

Sitten vielä se, kun ilmoituksen tekemiseenhän tarvitaan aina ilmoittajan nimi, mutta jos et ole terveydenhuollon ammattilainen tai muu virkamies, niin nimeä ei ilmoiteta perheelle josta ilmoitus on tehty. Itse olen lastenhoitaja/lähihoitaja (juu tiedän olevani ilmoitusvelvollinen, jos huomaan pahoinpitelyä/kaltoinkohtelua), niin ilmoitetaanko nimeni niille kenestä ilmoitin, vaikka tekisin ilmoituksen yksityishenkilönä, enkä työntekijänä?

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
07.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2013 klo 13:35"]

[quote author="Vierailija" time="07.03.2013 klo 13:34"]

ap, asutko sattumalta espoossa?

[/quote]

hki

[/quote]

Missä päin Helsinkiä asut, Ap? Nimittäin samantyyppinen tilanne on täällä.

Vierailija
42/51 |
07.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2013 klo 13:43"]

[/quote]

hki

Ap, missä päin Helsinkiä asut?

[/quote]

[/quote]

kuinka niin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
07.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on esiteini-iässä oleva tunne-elämältään hieman tasapainoton lapsi ja ihmettelen, että poliisi ei ole vielä soittanut ovikelloa. Lapsi käy psykologilla ja tilanne on siinä mielessä hoidossa, mutta olen suorastaan vähän pettynyt,että kukaan ei ole soittanut ovikelloa.

Soita sossuille ja kysy.

Vierailija
44/51 |
07.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2013 klo 13:48"]

Minulla on esiteini-iässä oleva tunne-elämältään hieman tasapainoton lapsi ja ihmettelen, että poliisi ei ole vielä soittanut ovikelloa. Lapsi käy psykologilla ja tilanne on siinä mielessä hoidossa, mutta olen suorastaan vähän pettynyt,että kukaan ei ole soittanut ovikelloa.

Soita sossuille ja kysy.

[/quote]

jos tarkoitat että tämä olisi tarkoittamani case, niin ei ole. tapauksessani lapsi on pieni n. 5v

Vierailija
45/51 |
07.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2013 klo 13:48"]

Soita sossuille ja kysy.

[/quote]Anna ap:lle yhteystietosi niin eiköhän hän voi tehdä ilmoituksen teistäkin ;) Siinähän olisi ihan yritysideaa ap:lle, sellainen ilmoitustenvälitystoimisto. Pienen provikan kustakin ilmoituksesta saisi palkkioksi. Miltä kuulostaa, ap?

Vierailija
46/51 |
07.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2013 klo 13:44"]

[/quote]

hki

[/quote]

[/quote]

kuinka niin?

[/quote]

Olen joskus kuullut hieman samantyyppistä meteliä, joten mietin, jos olisi sama talo kyseessä. Oliko myös miehen/isän ääniä kuultavissa?

Vierailija
47/51 |
07.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2013 klo 13:54"]

[quote author="Vierailija" time="07.03.2013 klo 13:44"]

[/quote]

hki

[/quote]

[/quote]

kuinka niin?

[/quote]

Olen joskus kuullut hieman samantyyppistä meteliä, joten mietin, jos olisi sama talo kyseessä. Oliko myös miehen/isän ääniä kuultavissa?

[/quote]

ei ole, nainen on yh ja aina vain hänen äänensä kuultavissa.

Vierailija
48/51 |
07.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa nyt ap kuitenkin jättäisit tarkemmat tiedot perheestä omaan tietoosi etkä jakaisi niitä täällä yleisellä keskustelupalstalla!!!!

Vierailija
49/51 |
07.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2013 klo 13:58"]

Jospa nyt ap kuitenkin jättäisit tarkemmat tiedot perheestä omaan tietoosi etkä jakaisi niitä täällä yleisellä keskustelupalstalla!!!!

[/quote]

kertomani tiedot on niinkiin paljastavat kuin: yh-äiti, asuu kerrostalossa helsingissä, veikkaampa että näillä tiedoilla löytyy ihan jokunen kuvauksiin sopiva. joten otappa ihan rauhassa siellä!

Vierailija
50/51 |
07.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta sinun kannattaa soittaa poliisi talolle joka lähtee kuuntelemaan kuka huutaa lapsilleen jos sinä et sitä lähde selvittämään.

Lastensuojelu tarjoaa myös apua perheelle jossa ei vanhempi jaksa. Ei niin että lapset otetaan huostaan. Outo ketju. Toki on hyvä että ihmiset välittää naapureistaan! Tuon perheen lapsilla ei ole hyvä kasvaa jos äiti rissaa uhkailuja. Hän tarvitsee apua.

Vierailija
51/51 |
07.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen yrittänyt selvittää, enkä aio tehdä ilmoitusta tietenkään, ennenkuin tiedän kenestä ilmoitan. en vain joka tilanteessa voi lähteä ottamaan asioista selvää ja jättää omat pienet lapseni valvomatta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän neljä