Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yläkoululaisten äidit! Minkälaiset aamutoimet teidän perheellä on?

Vierailija
08.03.2019 |

Syöttekö yhdessä vai kaikki erikseen, mitä teillä syödään aamupalaksi, tekeekö joku aamupalan vai kaikki yhdessä? Jne.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herätään viiden maissa, treenataan tunti tai puoltoista, suihkuun, syömään, kouluun lähetään 7.45 ajelemaan

Vierailija
2/10 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tiedä! Työt alkaa klo 5.00.

Ja viikonloppuna nukun ainakin kymmeneen, muut nousseet jo ylös.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herään liian myöhään, torkutan kelloa, ja inhoan ajatusta työstäni, jossa tiedän taas olevan ihan kauhean päivän.

Sitten koitan herättää lapseni, jonka vastaukset ovat " joo, joo kohta". Kun viimein päästään kahvipöytään nuokutaan siinä ja hyvinä päivinä ihan jutustellaankin. Sitten äkkiä pakataan eväät matkaan ( usein lapsi menee treeneihin suoraan koulusta bussilla, ja minä sitten töiden jälkeen odottelemaan sieltä hakemista). 

Viikonloppuna taas istutaan pojan  kanssa aamukahvilla pitkään ja hyväntuulisina.

Vierailija
4/10 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä tehdään puuro aamulla. Lapset: lukiolainen, yläkoululainen ja alakoululainen, syövät sen ennen kouluun lähtöä. 2 vanhinta syö usein yhdessä, kun heillä alkaa koulut aika samoihin aikoihin samalla suunnalla ja heidät viedään aamulla (julkisilla matka kestaa 1h-1h10min, autolla vartin, siksi autolla).  Alakoululainen syö myöhemmin, koulumatka 10min ja koulu alkaa myöhemmin. Itse en yleensä ehdi aamulla syömään mitään, isä joskus syö aamulla samalla isompien kanssa. Viikonloppuisin pyritään syömään aamupala yhdessä, sekään ei joka kerta onnistu, kun joku lähtee harrastuksiinsa aamulla aikaisin. 

Vierailija
5/10 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä olen jo lähtenyt tai vasta tullut tai nukun, lapset tekee itse aamupalaa ja lähtevät kouluun, jos nuorempi on kotona kun tulen aamulla töistä, vien hänet kouluun ja teen aamupalan. 

Vierailija
6/10 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kyselee koska meillä on se tilanne että koululaisen koulu alkaa aina samaan aikaan ja ollaan arkiaamuina yhdessä aamupalalla ja laitan kaikki aina valmiiksi. Osallistutatteko te muut lapsia jo aamupalalla vai tulevatko valmiiseen pöytään kuten meillä? Kuinka tavallista on että lapset hoitaa aamupalansa yläkoulussa itse?

Vierailija
7/10 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä lapset osaa hoitaa jo aamupalansa itse yläasteiässä. Ja itse en laittaisi aina valmista, vaan kyllä lapsen pitää itseklin osata tehdä aamupala.

Vierailija
8/10 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo työpaikalla, kun teinit herää ja syö itse tekemänsä aamupalan.

Vierailija
9/10 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä lapset osaa hoitaa jo aamupalansa itse yläasteiässä. Ja itse en laittaisi aina valmista, vaan kyllä lapsen pitää itseklin osata tehdä aamupala.

Kysymys tarkoitti lähinnä mielestäni sitä laittaako joku aina kaikille, jolloin syödään yhdessä. Ei niin, että se joku olisi aina perheen aikuinen.

Vierailija
10/10 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No me ei keitellä mitään puuroa arkiaamuisin vaan jokainen, myös nuorin 10 v, tekee itse aamupalavoileipänsä tai ottaa muroa/mysliä jne. Tuntuisi oudolta passata noin isoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi seitsemän