Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaako lähihoitajan vaihtaa siivousalalle?

Vierailija
07.03.2019 |

Käsitän, että siivoustyössä tahti voi olla kova ja rasittaa kroppaa.. mutta samaan olen tottunut lähihoitajan työssä. Jotenkin vaan vuosien vieriessä on työn fyysisen rankkuuden lisäksi alkanut painaa enemmänkin se henkinen puoli, asiakkaiden sairaudet, se että purkavat pahan olonsa meihin hoitajiin, kuulen päivittäin kun minulle valitetaan (omaa pahaa oloa, tai jotain mitä minä tai kollegat ollaan "taas" tehty väärin) huudetaan, itketään, omaisetkin on kimpussa, lisäksi se vastuu siitä että huomasitko nyt kaikki pienimmätkin asiat voinninmuutoksissa, pistitkö kiireessä ihan satavarmasti oikean määrän oikeaa insuliinia, pahinta on joutua valvomaan joskus öitään pyörien sängyssä ja peläten, että jollekin on koitunut vahinkoa jostain mitä olet ehkä vahingossa tehnyt tai jättänyt tekemättä.. muutamia kertoja myös asukkaan henki on ollut kirjaimellisesti minun käsissäni, äkillisten voinninmuutosten kanssa olet ainoa ja ensimmäinen, joka on potilaan luona. Olen joutunut esim. elvyttämään.
Se jos mikä tuo stressiä.

Jotenkin kaipaisin vähemmän kuormittavaa työtä. Semmoista, jossa mokan sattuessa voisi kuitenkin lohduttaa itseään, että kenenkään henki ei sentään vaarannu.
Opiskella ei enää jaksa kovin pitkästi ja työtä pitäisi olla helposti saatavilla, siksi ajattelin siivoushommia.

Rahaa en tarvi paljoa. Kunhan käteen tulisi n. 1200 €/kk, pärjäisin. Ehkä jopa tonnilla.

Suositteletteko siivousalaa, vai ette? Miksi?

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entisenä siivoojana sanoisin että jos olet fyysisesti ja psyykkisesti kunnossa niin kokeile. Itselle ainakin tuli stoppi kun kiire ja stressi ajoi loppuun ja välillä tuli tilanteita että nyt ei ole siivoojan hommia vaan jonkun kotihoitajan sen enempää tarkentamatta.

Vierailija
42/47 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä vaihdoin lähihoitajan hommasta siivoojan työhön ja nyt teen keikkaa lähärinä, kun ei palkka muuten riitä. Aikalailla sama palkka kummassakin, päivätyössä siivoamassa ei tule mitään lisiä ja käteen jää noin 1200€/kk. Lähäriviikonloppu ja -iltatöistä melkein samat. Vähemmän vastuuta, vähemmän painetta, kyllä kannatti.

Kiitos kovasti vastauksestasi! Opiskelitko siivoajaksi (tai mikä toimitilahuoltaja vai mikä se nimike onkaan..) vai pääsitkö suoraan hommiin?

Ap

Valot päälle, haluatko pesemään vessoja jossakin kauppakeskuksessa hirveässä kusen ja paskan hajussa ja luuttuamaan likaa lattiolta. Hotellin kerrossiivoojana saat tehdä töitä pää märkänä mitättömällä palkalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole siivousalaa kokeillut, mutta jotenkin tuntuu, ettei siinä ehkä pääse kehittymään kovinkaan paljoa. Esim. kokkina se taas on mahdollista ja ravintola-alalla on työvoimapula tällä hetkellä. Sosiaalisempaa hommaa kuin siivous, jos sillä on merkitystä.

Kokin hommaa en suosittele kenellekään!

Mikset?

Vierailija
44/47 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vaihdoin lähihoitajan työstä siivoustyöhön. Enkä ole katunut.

Vierailija
45/47 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole siivousalaa kokeillut, mutta jotenkin tuntuu, ettei siinä ehkä pääse kehittymään kovinkaan paljoa. Esim. kokkina se taas on mahdollista ja ravintola-alalla on työvoimapula tällä hetkellä. Sosiaalisempaa hommaa kuin siivous, jos sillä on merkitystä.

Mikset?

Raskas työ, huonolla palkkauksella usein. Vuorotyötä monissa rafloissa. Kouluilla ynnä muilla suurkeittiöillä työ todella yksitoikkoista. En jäänyt tämän alan hommiin, vaikka kokiksi muutama vuosi sitten valmistuin.

Vierailija
46/47 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikset?

Raskas työ, huonolla palkkauksella usein. Vuorotyötä monissa rafloissa. Kouluilla ynnä muilla suurkeittiöillä työ todella yksitoikkoista. En jäänyt tämän alan hommiin, vaikka kokiksi muutama vuosi sitten valmistuin.

Suurkeittiötyökin on varmasti monipuolisempaa kuitenkin kuin siivous...

Vierailija
47/47 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikset?

Suurkeittiötyökin on varmasti monipuolisempaa kuitenkin kuin siivous...

Siivouskohteissa mahdollisesti siivouskohteet vaihtelee. Suurkeittiöllä olet siinä samassa kuumassa keittiötilassa, välillä meet hakeen tavaraa jääkylmästä kylmiöstä ja taas takasin kuumiin oloihin. Yksinkertaisien ruokien tekoa, mihinkään fiinimpään ei ole aikaa. Raastat isolla koneella jotain kiinankaalisalaatteja yms. Gn-pakkeihin hyvin miedosti maustettuja ruokia ja uuniin vaan. Itse en tykkää tuosta hommasta, enkä sitä ole opintojen päätyttyä tehnytkään. Olen aivan eri alan hommissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yhdeksän