Parikymppinen on aikuisuuden kynnyksellä.
Mielestäni parikymppinen ei ole vielä aikuinen, vaan AIKUISUUDEN KYNNYKSELLÄ OLEVA NUORI.
Kommentit (18)
Minusta tuo on lohdullista kuulla. :) Terveisin ikäkriisissä oleva kaksikymppinen. Ahdistaa kun ei ole vielä mitään pysyviä suuntaviivoja elämälle, ei miestä, ei avioliittoa, ei lapsia jne.
minä taas pidän 2kymppisiä nuoren aikuisen näköisinä lapsina, eihän niillä ole elämän kokemusta aikuisuudesta lainkaan. Äiti ja isä on huolehtinut kaikesta, sitten kun ovat eläneet aikuisen elämää 10v ovat he jo aikuistuneet, heille on kehittynyt kypsempiä käsityksiä omien aikuiselämän kokemusten perusteella kuten takaiskuista, onnistumisista, vastuusta, syy seuraus-suhteista, yhteiskunnasta, perheen pyörittämisestä.
Voi EI, mä jo luulin että sä lopetit kun ei susta hetkeen kuulunut mitään.
[quote author="Vierailija" time="05.03.2013 klo 20:15"]
Voi EI, mä jo luulin että sä lopetit kun ei susta hetkeen kuulunut mitään.
[/quote]
hoblaa, los satsumas
Peukuttakaa tätä viestiä te, joita ikäerohullu vituttaa! (Ikäerohullusta pitävät voivat sitten valita alaspäin käännetyn peukun.)
[quote author="Vierailija" time="05.03.2013 klo 20:17"]
Peukuttakaa tätä viestiä te, joita ikäerohullu vituttaa! (Ikäerohullusta pitävät voivat sitten valita alaspäin käännetyn peukun.)
[/quote]
miten sun vittu menee sillon kun sua vituttaa, solmuun ?
[quote author="Vierailija" time="05.03.2013 klo 20:20"]
[/quote]
[/quote]
Ei se mene mitenkään. Jos et tiedä, mitä verbi "vituttaa" tarkoittaa, niin katso sanakirjasta.
Parikymppisellä pitäisi olla äiti vieressä valvomassa, kun hän harrastaa seksiä äidin valitseman pojan kanssa.
[/quote]
[/quote]
Voi ei, sä taas. Sä, joka maanisena syljet omasta mielestäsi hulvatonta huumoria sinne tänne. Oikeasti oot vaan nolo.
[quote author="Vierailija" time="05.03.2013 klo 20:12"]
minä taas pidän 2kymppisiä nuoren aikuisen näköisinä lapsina, eihän niillä ole elämän kokemusta aikuisuudesta lainkaan. Äiti ja isä on huolehtinut kaikesta, sitten kun ovat eläneet aikuisen elämää 10v ovat he jo aikuistuneet, heille on kehittynyt kypsempiä käsityksiä omien aikuiselämän kokemusten perusteella kuten takaiskuista, onnistumisista, vastuusta, syy seuraus-suhteista, yhteiskunnasta, perheen pyörittämisestä.
[/quote]
Äiti ja isä huolehtinut kaikesta? Se, että joitakin holhotaan aikuisena ei tarkoita, että kaikki on uusavuttomia. Itse menetin äitini 11-vuotiaana ja muutin yksin asumaan opiskelupaikkakunnalle 16-vuotiaana. Tämän jälkeen olen mennyt naimisiin ja saanut yhden lapsen suunnitellusti. Eli omasta mielestäni olen aikalailla aikuinen. Tällä hetkellä 23v.
Lisäisin vielä sen, että kaksikymppinen on 20-29-vuotias eli aika iso haitari tällä koko keskustelulla.
[quote author="Vierailija" time="05.03.2013 klo 20:51"]
Lisäisin vielä sen, että kaksikymppinen on 20-29-vuotias eli aika iso haitari tällä koko keskustelulla.
[/quote]
Mun mielestä 29-vuotias ei todellakaan ole "kaksikymppinen". Mun mielestä viimeistään kaksvitosesta eteenpäin on jo jotakin muuta. Kaksikymppinen on kaksikymppinen, ei se nyt kovin monella vuodella voi heittää mun mielestä. Jos on pakko pyöristellä niin 29-vuotias on kolmekymppinen eikä kaksikymppinen.
[quote author="Vierailija" time="05.03.2013 klo 20:51"]
[quote author="Vierailija" time="05.03.2013 klo 20:12"]
[/quote]
Äiti ja isä huolehtinut kaikesta? Se, että joitakin holhotaan aikuisena ei tarkoita, että kaikki on uusavuttomia. Itse menetin äitini 11-vuotiaana ja muutin yksin asumaan opiskelupaikkakunnalle 16-vuotiaana. Tämän jälkeen olen mennyt naimisiin ja saanut yhden lapsen suunnitellusti. Eli omasta mielestäni olen aikalailla aikuinen. Tällä hetkellä 23v.
[/quote]
tietysti sinä olet joutunut aikuistumaan kovin nuorena tuon niin valitettavan menetyksen takia, uskon täysin että olet täysin aikuinen, joissain asioissa enemmänkin kun monet muut kovan kohtalosi takia. olet ehkä kanssani samaa mieltä että olet varmaan selvästi aikuisempi kun monet ikätoverisi. minulle kaksikymppinen on aina merkinnyt 20-vuotiasta ja tätä myös tarkoitin kun puhuin kaksikymppisistä. olen jo selvästi iäkkäämpi ja tietysti kokeneempi, mikä ei se välttämättä ole aina niin hyvä asia, monesti toivoisin että voisin olla vielä sinun ikäisesi, niin paljon vielä elämää edessä. tarkoitukseni ei ole loukata nuoria, päin vastoin, ihailen teidän jaksamista, iloisuutta ja enakkoluulottomuuta. hyvää kevättä
[quote author="Vierailija" time="05.03.2013 klo 20:23"]
[/quote]
[/quote]
Ei se mene mitenkään. Jos et tiedä, mitä verbi "vituttaa" tarkoittaa, niin katso sanakirjasta.
[/quote]
hetkinen katson, eipä ollut sanakirjassa mainitsemaasi verbiä.
[quote author="Vierailija" time="05.03.2013 klo 21:07"]
[quote author="Vierailija" time="05.03.2013 klo 20:23"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
hetkinen katson, eipä ollut sanakirjassa mainitsemaasi verbiä.
[/quote]
Mistä sanakirjasta katsoit? Ainakin perussanakirjasta löytyy. Katso substantiivin "vittu" kohdalta.
Ap oli jo nuorena henkisesti jälkeenjäänyt ja kuvittelee, että se koskee kaikkia muitakin?
[quote author="Vierailija" time="05.03.2013 klo 21:08"]
Ap oli jo nuorena henkisesti jälkeenjäänyt ja kuvittelee, että se koskee kaikkia muitakin?
[/quote]
koita sinä vähän rauhoittua, puhutaan asioista rakentavasti
Vieläkin suo kyrsii, että parikymppinen AIKUINEN NAINEN vei sulta miehen? Jospa vaikka keskittäisit tuon energias johonkin parempaan, niin kuin vaikka paranemiseen?