Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaikki sähköpostini ovat tallentuneena koneelle! WTF? Auttakaa!

Vierailija
05.03.2013 |

Huomasin just, että KAIKKI sähköpostissani olevat viestit ovat tallentuneet koneellemme, noin 5 vuoden ajalta. Nyt testasin poistaa jopa poistetut-kansiossa olevia viestejä, ja myös ne löytyvät edelleen. Tietokonekin on vaihtunut tässä välissä, eli myös ne viestit jotka olen saanut ennen tämän koneen käyttöönottoa näkyvät!

Mitä helvettiä on tapahtunut? Onko koneessa jokin asennus päällä, joka tallentaa viestini? Miehen sähköpostiviestejä ei löydy, eli kyseessä on ainoastaan minun käyttämä sähköposti.

Pikkasen nousi karvat pystyyn kun tajusin, kaikki nettikauppojen salasanat mm. joista sitten pääseekin suoraan näkemään luottokorttinumeroita sun muuta.

Voiskos joku tietokoneista tietävä kertoa mistä on kyse, ja miten helvetissä saan nuo kaikki pois koneelta!? Eihän tätä hitto vie voi kenellekään viedä kun kaikki on nähtävillä.

Huomasin tämän siis sillätavalla, että yritin etsiä jotain tuolta tietokoneen "hae ohjelmista ja tiedostoista" ja yllättäen siellä näkyikin jokin viesti vuodelta miekka ja kirves, sitten testailin muita viestejä ja hupsitakeikkaa! -kaikkihan ne siellä ovat. Mutta miehen viestit eivät tosiaan näy eli kyse on ainoastaan minun sähköpostistani.

Pikkusen tulee vainoharhainen olo tämmöisestä, voiko tuollaista asetusta kukaan tyhmempikään (esim. minä) vahingossa mennä laittamaan päälle? Ei kai..

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
05.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap älä suotta aivan seinille hypi. :)

En usko että on virusta. Sähköpostiohjelmasi on WINDOWS live ja tietokoneessasi mitä luultavimmin WINDOWS käyttöjärjestelmä. Ne "keskustelevat" todella helposti kesekenään kuten monet ohjelmat nykyaikana. Itse esimerkiksi hieman kokeillessani jotain juttuja siirsin suunnilleen yhdellä napin painalluksella gmailista kaikki sähköpostini Windowalive tililleni kokeilumielessä, Facebookista saa parilla painalluksella kaikki omat tiedot tallennettua tietokoneen muistiin jne. Joskus palvelut myös hanakasti tarjoavat mahdollisuutta siirrellä tietojaan eikä paljoa vaadi joku yksi klikkaus väärään kohtaan ellei 'palvelu' jopa tule automaattisesti jonkun muutoksen mukana. Tällä yleensä pyritään siihen että sähköpostien, kalenterien yms käyttäminen olisi helppoa ja onnistuisi esteettömästi niin kotona kuin millon missäkin. Ja ehkä oletetaan että ihmiset osaavat sitten suojata omat tietonsa kotikoneellaan, kännykässään yms esimerkiksi salasanan taakse mikä ei tietenkään aina pidä paikkaansa.

En pikavilkaisulla löytänyt oikeaa asetusta sähkpostista mutta Options tosiaan tarkoittaa asetuksia, googlaamalla löytyy ratkaisuja moniin asioihin, windows livellä saattaa olla asiakaspalvelukin ja netistä löytyy monenmoista sanakirjaa jos englanti tuottaa ongelmia.

Vierailija
2/19 |
05.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ne viestit on todella sun koneellasi, niin ne ladannut sinne se OHJELMA jota sä käytät mailin lukuun. Tällön ne asetukset joita sä haluat muuttaa löytyy sen OHJELMAN jostain valikoista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
05.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2013 klo 13:42"]

Huomasin just, että KAIKKI sähköpostissani olevat viestit ovat tallentuneet koneellemme, noin 5 vuoden ajalta. Nyt testasin poistaa jopa poistetut-kansiossa olevia viestejä, ja myös ne löytyvät edelleen. Tietokonekin on vaihtunut tässä välissä, eli myös ne viestit jotka olen saanut ennen tämän koneen käyttöönottoa näkyvät!

Mitä helvettiä on tapahtunut? Onko koneessa jokin asennus päällä, joka tallentaa viestini? Miehen sähköpostiviestejä ei löydy, eli kyseessä on ainoastaan minun käyttämä sähköposti.

Pikkasen nousi karvat pystyyn kun tajusin, kaikki nettikauppojen salasanat mm. joista sitten pääseekin suoraan näkemään luottokorttinumeroita sun muuta.

Voiskos joku tietokoneista tietävä kertoa mistä on kyse, ja miten helvetissä saan nuo kaikki pois koneelta!? Eihän tätä hitto vie voi kenellekään viedä kun kaikki on nähtävillä.

Huomasin tämän siis sillätavalla, että yritin etsiä jotain tuolta tietokoneen "hae ohjelmista ja tiedostoista" ja yllättäen siellä näkyikin jokin viesti vuodelta miekka ja kirves, sitten testailin muita viestejä ja hupsitakeikkaa! -kaikkihan ne siellä ovat. Mutta miehen viestit eivät tosiaan näy eli kyse on ainoastaan minun sähköpostistani.

Pikkusen tulee vainoharhainen olo tämmöisestä, voiko tuollaista asetusta kukaan tyhmempikään (esim. minä) vahingossa mennä laittamaan päälle? Ei kai..

[/quote]

No, ne poistetut viestit on siellä, jos et koskaan tyhjennä Poistetut-kansiota. Ja vanhalta koneelta viestit ovat siirtyneet, jos sähköpostit on siirretty uuteen koneeseen.

Vierailija
4/19 |
05.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei. No miten ne on alunperin koneelle tallentuneet!? Onko vika sähköpostissa vai koneessa ja mitä helkkaria voin tehdä että saan ne pois?

Ap

Vierailija
5/19 |
05.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä sähköpostiohjelmaa käytät?

Vierailija
6/19 |
05.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

windowslive

Ap

Vierailija
7/19 |
05.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole käyttänyt Windows Livea, mutta yhdellä googlauksella kyllä sai jo sen käsityksen, että se tallentaa viestit. Täällä http://www.thewindowsclub.com/location-of-windows-live-mail-store-folder esim. on yksi ohje siihen, miten löytää kansion, mihin omat viestit ovat tallentuneet.

Vierailija
8/19 |
05.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, yritin löytää tuolta sähköpostistani jotain asetusta, joka selittäisi miksi ne alunperinkin ovat tallentuneet koneelle, mutten löytänyt mitään sellaista kohtaa. Voisko kyse olla jostain viruksesta koneessa?

Kiitos paljoj avusta!

Ap

Vierailija
9/19 |
05.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin kansioon viestisi ovat tallentuneet koneellasi ?

Vierailija
10/19 |
05.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö sinun sähköpostisi tuhota kaikki viestit välittömästi, vai pitäisikö sen peräti vallita ne mitä tallennetaan. Tämä viimeinen kysymys siksi kun kirjoitit että kaikki viestit tallentuvat.

Jos haluat hävittää viestit, niin käske ohjelman tehdä niin. Kaikissa ohjelmissa on oletuksena kaikkien viestien tallennus. Silloin mm. kesksutelut taltioidaan ketjuna. Siitä on hyötyä vastaamisessa ja jälkikäytössä.

Kirjoitit poistaneesi viestejä poistetut-kansiossa olevia viestejä, ja myös ne löytyvät edelleen. En ymmärrä mitä tarkoitat tuolla. Jos ne poistuivat, niin ovatpahan ne poissa polttelemasta. Jos eivät poistuneet, niin jossain viiraa.

Vierailija
11/19 |
05.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En löydä! Olen niin käsi näiden tietokoneiden kanssa ettei tosikaan, menin siis ohjeen mukaan windowslive-> tools (jos se nyt on tuo "ratas" :) -> tuli vaan joku ihme värikartta sekä "palaute" ja "ohje".  Tuolla toolsin alla oli siis pitänyt löytyä "options", mutta mikä se on suomeksi?! Ois helpompi etsiä kun olisi suomenkieliset ohjeet. Blaa.

Ap

Vierailija
12/19 |
05.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ei kai nyt sähköposti automaattisesti tallenna kaikkia viestejä TIETOKONEELLE, haloo? Kyllä ne siellä sähköpostissa tietysti on, mutta miten estän niiden tallentumisen tähän tietokoneelle? Ja nyt kun ne nyt sattuneesta syystä kaikki ovat tässä koneella, haluaisin mielelläni saada ne poistetuksi. Apuva :(

Ap

Vierailija
13/19 |
05.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko ne viestit siellä sähköpostiohjelmassa vai koneellasi? Jos ne on sähköpostiohjelmassa, niin sitten ei ole mitään erikoista. Jos ne on koneella, niin sitten ??

Vierailija
14/19 |
05.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap yrittää trollata keskustelua jossa ap:n mies vakoilee ap:n sähköposteja. vastatkaa nyt joku että koneella on vakoiluohjelma.

Vierailija
15/19 |
05.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en yritä trollata, ei mies mitään vakoiluohjelmaa ole laittanut, kun ei tietokonetta osaa käyttää sitä vähää mitä minäkään.

Kaikki sähköpostini viestit ovat tallentuneena meidän tietokoneellemme! Eli kuka tahansa joka käyttää konettamme, pystyy löytämään jokaikisen viestin jonka olen saanut viimeisen viiden vuoden aikana kirjottamalla hakukenttään esim "kaija", niin kaikki viestit jossa on sana "kaija" lävähtää siihen näkyville. Ymmärrättekö nyt?

Ap

Vierailija
16/19 |
05.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli sähköpostit tallentuvat erikseen johonkin kansioon koneellasi. Esimerkiksi omat tiedostot tms? Tyhjennä nyt ensin se kansio jos näin on, lakkaavat ainakin viestit pyörimästä koneella.

Vierailija
17/19 |
05.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja siis suurin huoleenaiheeni on siis se, että jollain on nyt hallussa esim. käyttäjätunnukseni eri nettikauppoihin. Mitään megasalaista viestittelyä en ole harrastanut, mutta onhan sekin vähän ikävää, että henkilökohtaiset viestini ovat nyt kaikkien konetta käyttävien luettavissa.

Ap

Vierailija
18/19 |
05.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun täytyy löytää se asetus mikä sallii viestien tallentumisen koneelle, selaa vaikka koko sähköposti kaikkine asetuksineen läpi niin eiköhän se tule vastaan.

Vierailija
19/19 |
05.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sitä oon just yrittäny tehä, mutta ku en löydä mitään sellaista asetusta. Nyt sain sentäs poistettuu nämä jo koneella olevat viestit etteivät hypi silmille.

Voisko minun sähköposti olla kaapattu tai jotain, pitäiskö nyt olla tosissaan huolissaan noista luottokortti-tiedoista. Toisaalta nyt en uskalla verkkopankkiinkaan mennä jos meillä on koneella joku virus.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kaksi