Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi uskovaiset ajattelevat, että uskosta luopuneella

Vierailija
04.03.2013 |

menee elämässä hirveän huonosti? Meistä luopioista ajatellaan, että arvomaailmamme on pilalla, elämämme on yhtä rellestämistä, pettämistä ja sekoilua. Ehkä paksuin kuulemani kommentti oli se, että luopio ei pysty tulemaan enää seurakuntaan, koska ei syntisyytensä takia kestä uskovaisten pyhyyttä ympärillään. Siis mitä kettua?

Voi kun tajuaisitte, että moni luopio on onnellinen ja tasapainossa itsensä ja muiden kanssa. Luopumisprosessi on itsessään usein vaikea, mutta väistämätön. Emme luovu uskosta tosiuskovaisia kiusataksemme, vaan koska elämä menee niin. Ja ilman uskoa elämme tyytyväisinä, tavallisina hyvään pyrkivinä ihmisinä.

Uskokaa pois, se on täysin mahdollista. :)

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
04.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme myöskään ole moraalittomia. Miksi uskonto ja moraali liitetään yhteen? Katolisen kirkon pedofiilipapit eivät kuulosta kovin ajattelevilta. 

Vierailija
2/10 |
04.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Ensinnäkin kysyisin, että miten määrittelet uskovaisen? Millaisista uskonnoista puhut? Mikä on luopio? (Olen joskus kuullut sanan _ateistin_ käyttämänä, mutta vaikka olen kirkossa käynyt vuosikymmeniä, en tiedä mitä käytönnössä tarkoittaa). Jokaisen täytyy koko ajan tietyllä tavalla luopua uskostaan, niissä asioissa, joissa usko on muotoutunut vääränlaiseksi (esim. tekopyhäksi yms) ja samoin elämänkokemuksen myötä myös mielestäni uskonelämä muuttuu joissakin suhteissa erilaiseksi.


Typeristä kommenteista on monesti kuulijalla vastuu, jos kuulija on kommentin tekijää viisaampi. Antaa mennä korvasta sisään ja toisesta ulos. On minullekin eräs vapaa-ajattelija sanonut, että kristitty ei voi toimia lääkärinä. Hyvinpä näyttää toimineen, vaikka tämä henkilö muuta puhui.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
04.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä uskonnossa puhutaan luopioista? Islamissako?

Vierailija
4/10 |
04.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä "uskovaisista" oikein puhut?

Ja taas opin uutta siitä miten pitäisi ajatella ja tuntea. Ihan vaan siitä syystä että satun uskomaan Jumalaan.

En ole tuotakaan tiennyt ja sentään kolmekymmentä vuotta olen elänyt kristittyjen keskellä. Luopion merkityksen tiedän, sanana, mutten ole ikinä kuullut kenenkään sillä viittaavan toiseen ihmiseen.

 

Elä sinä ap vaan omaa elämääsi tyytyväisenä, suurta enemmistöä ei kiinnosta muu kuin se että saat elää rauhassa ja itseäsi toteuttaen.

 

Vierailija
5/10 |
04.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sana -luopio- on kyllä jotenkin niin ytimekäs. Suomenkieli on kyllä mainio. :D Jotenkin mä yhdistän tuon kuitenkin ennemmin johonkin länkkärisankariin, joka pettää cowboy-kaverinsa ja kavaltaa ne, kun ne on ryöstäny postivaunut. Ehkä tuo on vähän liian vahva sana käytettäväksi jostakin, joka vaan haluaa elää rauhassa.

Vierailija
6/10 |
04.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hullua pistää samaan lauseeseen ajattelu ja uskova.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/10 |
04.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole uskovainen,  olen mielestäni erittäin rehellinen, 10 käskyä on selviö jokaiselle ihmiselle, ei tarvitse olla uskovainen, ne on sisään rakennettuja. olen mielestäni epäahne, antelias, en käytä alkoholia, en polta,  enkä ole mitenkään erilainen kun niin monet ihmiset jotka elävät täällä taka-alalla. olen aika tyytymätön itseeni ja yritän olla aina parempi, silti minulla on aina huono omatunto, minulla on ollut vaikeuksia, nyt kaikki on paremmin. uskonto sopii monille, minulle ei koska en osaa uskoa jumalaan, minusta jumalaa ei ole, en pidä että sitä turputetaan ihmisille mitä inhottavimmin keinoin, syylistämällä, pelottelemalla, vihjailemalla. olen täysin vakuuttunut että uskonnot ovat väärässä jumalan suhteen, jumala on suuri väärinkäsitys. uskonnossa on jotain pahasti pielessä, mutta uskovaiset katsovat asiaa läpi sormien, he tarvitsevat uskontoa, se on heidän huume.

Vierailija
8/10 |
04.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei murehduta syvästi mikään muu kuin se, että ovatko ihmisten taivasasiat kunnossa. Jokainen tekee tietenkin itse valintansa ja vastaa niistä Jumalan edessä. Se, että meneekö hyvin tässä ajassa, niin se on vain maallista. Jollakin menee hyvin, jollakin ei. Ei se ole oleellista. Iankaikkisuusasiat on tärkeämpiä loppupeleissä.

 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/10 |
04.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2013 klo 23:44"]

Minua ei murehduta syvästi mikään muu kuin se, että ovatko ihmisten taivasasiat kunnossa. Jokainen tekee tietenkin itse valintansa ja vastaa niistä Jumalan edessä. Se, että meneekö hyvin tässä ajassa, niin se on vain maallista. Jollakin menee hyvin, jollakin ei. Ei se ole oleellista. Iankaikkisuusasiat on tärkeämpiä loppupeleissä.

 

[/quote]

On varmaan raskasta elää tuon pelon kanssa.

 

Vierailija
10/10 |
04.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n vastaukseen on selkeä vastaus: et voi tajuta uskovaista koskaan, eikä uskovainen sinua, koska uskovaisen ihmisen elämän tärkein asia on usko ja sinulla ei. Siksi et tajua yhtään heidän suhtautumistaan sinuun, eivätkä he voi ymmärtää sinun ratkaisuasi. he uskovat sinun päätyvän kuoltuasi helvettiin ja jos itse alkaisit ajatella muista ihmisistä sillä tavoin, luultavasti katsoisit heitä hieman eri tavalla kuin aiemmin. Sinä et ole luultavasti koskaan tuntenut tuota asiaa yhtä voimakkaasti kuin uskovaiset, joten et voi ymmärtää heidän ajatusmaailmaansa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kolme