Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS:n vaalikoneesta Feministinen puolue ensimmäiseksi

Vierailija
07.03.2019 |

Sain omasta vaalipiiristäni Feministisen puolueen sopivimmaksi, mutta kun katsoin samoilla vastauksilla muita vaalipiirejä, oli Vasemmistoliitto ensimmäinen lähes kaikissa. Hiukan outoa. Muilla vastaavia kokemuksia?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paha juttu. Olet kieroutunut

Vierailija
2/25 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs tuossa on outoa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan osaa ap.

Iän ja elämänkokemuksen myötä tilanne tulee onneksi muuttumaan.

Vierailija
4/25 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hesarin päätoimittaja ja Katju Aro tuntevat hyvin toisensa.

Vierailija
5/25 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes muistanut koko puolueen olemassaoloa :D 

Vierailija
6/25 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden asian liike.

Vierailija
7/25 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tuli eläinoikeusliike ja sen edustaja pukusuunnittelija Tarja Simonen. Olin iloinen, sillä eläinoikeuksien lisäksi toinen sydäntä lähellä oleva asia on teatteri.

Myös feministinen puolue ja sdp olivat niitä joita tarjottiin. Nyt täytyy sitten miettiä, että ajatteleeko itsenäisesti ja äänestää pienpuoluetta vai kallistuuko kompromissiin ja äänestää sdp:tä jolle on kuitenkin tulossa vaalivoitto.

Vierailija
8/25 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla tuli eläinoikeusliike ja sen edustaja pukusuunnittelija Tarja Simonen. Olin iloinen, sillä eläinoikeuksien lisäksi toinen sydäntä lähellä oleva asia on teatteri.

Myös feministinen puolue ja sdp olivat niitä joita tarjottiin. Nyt täytyy sitten miettiä, että ajatteleeko itsenäisesti ja äänestää pienpuoluetta vai kallistuuko kompromissiin ja äänestää sdp:tä jolle on kuitenkin tulossa vaalivoitto.

Korjaus: siis EOP eli eläinoikeuspuolue. Ei liike.

Vierailija
9/25 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain omasta vaalipiiristäni Feministisen puolueen sopivimmaksi, mutta kun katsoin samoilla vastauksilla muita vaalipiirejä, oli Vasemmistoliitto ensimmäinen lähes kaikissa. Hiukan outoa. Muilla vastaavia kokemuksia?

Mikä sinusta tässä oli sitä outoa? Puolueethan ovat aatemaailmaltaan hyvinkin lähellä toisiaan.

Itse en ole koskaan äänestänyt demareita ja minulla on äänestyskokemusta jo yli 30 vuoden ajalta, vaan aina olen äänestänyt Vasemmistoliittoa (80-luvulla luonnollisesti SKDL:a). Silti vuoden 2011 vaaleissa kaikki koneet tarjosivat minulle silloin vielä tuntematonta Sanna Marinia. Oli sitten pakko tutkia, että minkäs sortin demari tämä viehättävä nuori nainen oikein onkaan, kun häntä minulle kaikki koneet tyrkyttivät ja kyllähän hänen arvonsa paljastui aika samanlaisiksi kuin omani ja kyllähän hän edelleenkin on arvoiltaan hyvin vasemmistolainen demariksi. Ei siis mikään vaaleanpunainen, vaan hyvinkin kirkkaan punainen. En silti äänestä häntä näissäkään vaaleissa, vaan olen edelleen uskollinen kannattamalleni puolueelle, eli Vasemmistoliitolle. Ole sinäkin ;)

Vierailija
10/25 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tuli IS:n vaalikoneessa pelkkiä Kokkareita. Enää täytyy päättää, ketä niistä äänestän.

Vierailija
11/25 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa tuli siitä piraattipuolue, muista vasemmistoliitto.

Äänestän kuitenkin nyte sdp:tä.

Vierailija
12/25 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin käy kun on vääriä mielipiteitä. Vaalikoneetkin sekoavat.

Vierailija
13/25 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

IS:ltä Liike Nyt. Hiukan epämieluisa. Pidän liikettä tyystin turhana.

Vierailija
14/25 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvari kirjoitti:

Minulle tuli IS:n vaalikoneessa pelkkiä Kokkareita. Enää täytyy päättää, ketä niistä äänestän.

Kumpiko on lähempänä sydäntäsi: köyhien syväkyykyttäminen, vai verovarojen koijjaaminen veroparatiisiin?

Vierailija
15/25 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä äänestän EOP:tä, vaikka oon aiemmin äänestänyt isoja puolueita. Mutta ei ne isot mun ääntä tarvitse.

Valitsen ehdokkaan ensisijaisesti mielipideiden, ei puolueen mukaan.

Vierailija
16/25 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
17/25 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tere Sammalahti kirjoittaa tästä surkuhupaisasta yhteensattumuksesta Uudessa Suomessa. Mitenkä nyt näin sattu, että kaikki Feministisen puolueen ehdokkaat oli näin samaa mieltä kaikesta🧐🤪😳😂😂😂

Vierailija
18/25 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän johtuu siitä, että feministit käyttävt hyväkseen porsaanreikää hesarin vaalikoneessa. Hesarin vaalikone siis laskee puolueen arvopohjan ehdokkaiden vastausten keskiarvon perusteella ja antaa ykkösehdokkaat juuri siitä puolueesta, jossa on eniten äänestäjän omaa arvopohjaa vastaava puolue. Tämä totta kai tarkoittaa sitä, että mitä enemmän puolueessa on samalla tavalla ajattelevia, sitä enemmän se puolue sopii sun arvopohjalle sopivia ehdokkaita. Feministit käyttävät tätä hyväkseen siten, että jokainen ehdokas antaa kysymyksiin samat vastaukset.

Feministit ovat puolueena lähimpänä varmaankin vihreiden vasemmistoliberaalia siipeä, joten jos saat paljon feministen ehdokkaita tulokseksi hesarin vaalikoneesta, niin kannattaa käyttää muiden vaalikokeita ja etsiä sieltä niitä vihreitä ehdokkaita, jotka sopivat sinulle.

Muut vaalikoneet toimivat eri tavalla, joten niissä toi feministien kusetus ei onnistu. Koko jutusta tekee hyvin kyseenalaisen se, että hesarin vaalikoneessa feministit ovat tosiaan yhtä mieltä kaikesta, mutta sitten taas Ylen vaalikoneessa ollaankin paljon vähemmän yksimielisiä kaikesta. Se todistaa, että kyseessä on laskelmoitu kusetus.

Vierailija
19/25 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noloa Hesarille, miksi ei kommentoi🤢

Vierailija
20/25 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyseessä olisi mikä tahansa muu puolue, huuto ja mekastus olisi Hirvittävä.

Olikos tälle joku termikin? Ai niin, kaksoisstandardi🥴

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kuusi