Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lasta jännittää kerhossa.

Vierailija
06.03.2019 |

Huomenna on kaksivuotiaallani ja minulla on taas kerhopäivä kivassa ja lämminhenkisessä paikassa. Lapsi on vielä kotihoidossa ja aloitimme kerhoilun harvakseltaan syksyllä ja nyt
jatkamme säännöllisemmin.

Kerhossa oleminen vaan vielä vähän takkuaa; piltti stressaa ja hermostuneesti nostelee leluja niillä leikkimättä, kiipeilee ja pälyilee orvon oloisena. Toki myös välillä tulee syliini.

Olen tehnyt parhaani jotta hän rentoutuisi, mutta enimmäkseen tuloksetta. Löytyisiköhän palstalaisilta tilanteeseen toimivia vinkkejä joita voisin aamusella testailla?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi siellä pitäisi käydä?

Vierailija
2/5 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Virikkeitä ja vaihtelua elämään. En haluaisi ihan tynnyrissä kasvattaa.

Ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No varmaan tärkeää on lapsen itseluottamuksen vahvistaminen. Etukäteen voi jopa noin pienelle puhua, että mitä siellä kerhossa mahtaa olla ja mitähän leikkiä voisi siellä leikkiä. Kerhossa ollessa kannattaa itse olla hyvin rento ja rauhallinen, jotta lapsikin huomaa, ettei kyse ole mistään ihmeellisestä asiasta.

Ei ehkä kannata myöskään liikaa kiinnittää huomiota siihen mitä lapsi tekee. Ja jos lapsi tulee syliin niin itse saattaisin jopa tehdä niin, että ottaisin kyllä lapsen syliin, mutta jatkaisin omia juttujani (esim keskustelua toisen aikuisen kanssa) enkä liikaa kiinnittäisi huomiota lapseen tai alkaisi maanitella, että menehän nyt leikkimään. Lapsi voi siinä sylissä ollessaan huomata, että hauskempaa voisi ollakin leikkimässä eikä sylissä.

Vierailija
4/5 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Virikkeitä ja vaihtelua elämään. En haluaisi ihan tynnyrissä kasvattaa.

Ap.

Minä en ole eläissäni käyttäntt yhtään lasta perhekerhossa.

Jos lapsi ei viihdy siellä, ei ole mitään järkeä mennä,

Vierailija
5/5 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmosen kommentti on hyvä.

Rauhassa tutustuttu ja leikitte yhdessä :)

Pikkuhiljaa paikka tulee tutuksi ja lapsi rentoutuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yhdeksän