Hörökorvaleikkaus
Eli oon 13vuotias Poika joka vihaa hörökorviaan. Koitan kasvattaa pitkiä hiuksia mutta vanhemmat pistävät aina välillä parturiin. Kesällä en voi pistää lippistä päähän saati mennä uimaan koska korvani ovat rasittavat. Vanhempani on kyllä tosi mukavia mutta en silti uskalla sanoa mitään siitä että haluaisin hörökorvaleikkaukseen. Paljonko se edes maksaa?
Kommentit (7)
Hörökorvat ovat oikeasti tosi kivat, samoin kuin pisamat, joita jotkut itsellään inhoavat.
Mieti vielä jonkin aikaa. Leikkaukseen pääset kyllä aikanaan, jos vielä haluat.
Vierailija kirjoitti:
Veeti, Veeti... Sun kallo kehittyy vielä, niitä korvia ei noin nuorelta edes leikata.
Siksi toisekseen, mullakin on hörökorvat, ja näin nelikymppisenä mammana oon ihan tyytyväinen, että mussa on edes yksi sellainen piirre mikä erottaa mut muista nelikymppisistä mammoista.
Älä puhu soopaa, hörökorvat leikataan normaalisti jo ennen kouluikää, toki leikkauksen voi tehdä milloin vaan, ei sitä kallon kasvaminen estä.
Lääkäri kirjoittaa lähetteen korvalääkärille, joka arvioi leikkauksen tarpeen. Leikkaus on melko helppo ja sellaista pantaa pitää päässä pitää joitakin viikkoja joten ehkä kanntaa ajoittaa leikkaus kesäaikaan.
Hörökorvaleikkaus opiskeluaikana on yksi elämäni parhaista päätöksistä. Elämänlaatuni parantui oikeastaan ihan mielettömästi. Sitä ennen olin n. 15vuotta häpeillyt ja kipuillut ja joutunut kiusatuksi ja tuijotelluksi ja nauretuksi.
Kyllä, huomasin aina kun korviani katsottiin. Pelkäsin mm. ottaa pipon pois päästä julkisesti, kun siitä tuli aina ne katseet. Vihasin sitä, miten korvat ns. määrittelivät minut. Leikkauksen jälkeen ei kukaan enää katsonut sillä tavalla.
Leikkaukseen hakeuduin YTHS kautta, joten se oli minulle hyvin edullinen. Tarvetta leikkaukseen ei kyseenalaistettu. Olen hyvin kiitollinen edelleen. Olen myös varma, että ilman leikkausta en olisi löytänyt puolisoa enkä näitä työpaikkoja mitä olen saanut. Näin siis minun kohdallani. Jollakin muulla on varmasti erilainen tilanne, jos ei ole kiusattu ja on muuten saanut tukea kasvuun ja hyvän itseluottamuksen kehittymiseen.
Minulta leikattiin hörökorvat 15 vee. Ja sitä ennen kaikki tuo, mitä Veeti kerroit, oli minulle arkipäivää. Mikään kallon kehittyminen ei niitä korvia korjaa, se on ihan höpöhöpö. Kerrot vanhimmillesi ja menette yksityiselle lääkäriasemalle korvalääkärin vastaanotolle. Siitä se lähtee.
Minun vanhempani vähättelivät asiaa eivätkä tehneet asian korjaamiseksi mitään. Mutta äitini häpesi korviani ja pahin, mitä muistan oli kun äitini teippasi korvani kiinni päähän joulujuhlaan mennessä. Ja niinhän siinä kävi että teipit irtosivat ja siellä lauloin lavalla enkeli taivaan teipit korvissa lepattaen...
Veeti, Veeti... Sun kallo kehittyy vielä, niitä korvia ei noin nuorelta edes leikata.
Siksi toisekseen, mullakin on hörökorvat, ja näin nelikymppisenä mammana oon ihan tyytyväinen, että mussa on edes yksi sellainen piirre mikä erottaa mut muista nelikymppisistä mammoista.