puhelinnäyttöni näkyi naapurin telkussa, APUA
Olen kauhusta jäykkänä. Miehen syntymäkodissa kerran netflix katseluni kännykästä ohjautui suoraan heidän telkkariin olohuoneessa. Äsken naapuri kävi sanomassa että youtubesta katsomani musiikkivideo oli tullut heidän telkkariinsa. Olivat tunnistaneet mut kun videon aikana luin face-sivuja.
Mä oon kauhuissani, puhelin on Honor 8. En todellakaan ymmärrä miten se aivan sattumanvaraisesti yhdistää jonkun telkkariin. En kysynyt naapureiden telkkarista, anopilla on samsungin 55-tuumainen telkkari. MITÄ MÄ VOIN TEHDÄ, MISSÄ ON ASETUS JOSTA SAA TÄMÄN POIS?
Kommentit (13)
Vain Porvoossa puhelin ottaa itsestään yhteyden telkkariin...
Sinun p*llu näkyi minun telkkarissa.
Teoriassa kai tuo on heijastustoiminnolla mahdollista, mutta ei kai sekään vahingossa mene päälle?
Mistä tän saa pois? Ei mieskään uskonut ennen kuin äsken avasi oven naapurille. On nyt 20 minuuttia istunut kännykkäni kanssa ja kokeillut kaikkia wifi directistä, bluetoothista ym. Bluetooth ei ollut päällä, wifi kyllä.
Mies soitti kaverilleen ja se sanoi että puhelin ja telkku ovat samassa lähiverkossa jolloin syntyy automaattisesti joku "luottosuhde". Anoppilassa olin siellä wifi-verkossa, mutta täällä kotona olen omassa verkossa. Onko naapuri sitten kiinni meidän verkossa...?
eveliinaLiina kirjoitti:
Mistä tän saa pois? Ei mieskään uskonut ennen kuin äsken avasi oven naapurille. On nyt 20 minuuttia istunut kännykkäni kanssa ja kokeillut kaikkia wifi directistä, bluetoothista ym. Bluetooth ei ollut päällä, wifi kyllä.
Mies soitti kaverilleen ja se sanoi että puhelin ja telkku ovat samassa lähiverkossa jolloin syntyy automaattisesti joku "luottosuhde". Anoppilassa olin siellä wifi-verkossa, mutta täällä kotona olen omassa verkossa. Onko naapuri sitten kiinni meidän verkossa...?
Ei mitään suhdetta synny automaattisesti, ellei niitä ole pariutettu ensin.
Itse ajattelin että tämä mahdollista bluetoothin kautta. Itsellenikin tänään kävi niin, että yritin yhdistää puhelinta kaiuttimen, mutta se yhdistyi vahingossa jonkun televisioon. Nyt naapurit kattelee mun palstailua varmaan mielenkiinnolla
Kannattaako noita kiinan paskoja ostaa? Hanki apple.
Nyt tässä keskusteltaessa mies kertoi auttaneensa naapurin eläkeläisiä niiden verkon pystyttämisessä. On kuulemma silloin testannut heidän läppäriään myös yhteydestä meidän verkkoon kun on jotain pitänyt netistä etsiä. Ovatko ne penteleet olleet meidän verkossa toista vuotta. Mies alkoi nyt räpläämään asetuksia ja vaihtaa salasanat meidän verkkoon, kuulemma loiset putoavat sillä pois. Alkaahan tämä selviämään.
Ehei selviä. Tuo näytön heijastus ei vaadi verkkoa, vähän sama juttu kuin kännykällä maksaminen kaupan kassalla. Riittää kun laitteet ovat lähellä toisiaan. Sama heijastus toimii myös lähiverkon, esim wifin kautta, mutta voi heijastua siis ilmankin. Olet sallinut automaattiset liittämiset pariksi jossain ohjelmassa.
eveliinaLiina kirjoitti:
Nyt tässä keskusteltaessa mies kertoi auttaneensa naapurin eläkeläisiä niiden verkon pystyttämisessä. On kuulemma silloin testannut heidän läppäriään myös yhteydestä meidän verkkoon kun on jotain pitänyt netistä etsiä. Ovatko ne penteleet olleet meidän verkossa toista vuotta. Mies alkoi nyt räpläämään asetuksia ja vaihtaa salasanat meidän verkkoon, kuulemma loiset putoavat sillä pois. Alkaahan tämä selviämään.
Juu, tässäpä syy sitten. Jos naapureiden telkkari on ollut kytkettynä teidän verkkoon niin puhelin pystyy silloin peilaamaan näytön siihen ilman erillistä tunnistautumista.
Hyvä jos ongelma selvisi tällä.
Toi face on outo juttu, medialaitteiden automaattinen liittäminen on honorin ongelma, mutta sen pitäisi jakaa vai medianäytöt, esim youtube, netflix, player tms. Face-näytön jakaminen on outoa, ei kuulu joukkoon.
Just joo