Yritän laihduttaa. Voisiko joku ruotia ruokavalioni, ja sanoa mikä siinä on pielessä, kun en laihdu?
Aamupalaksi mustaa kahvia ilman sokeria, ja maustamatonta jugurttia pari desiä tuoreiden hedelmien kanssa. Lounaaksi pieni salaatti, jossa siis salaattia/tomaattia/kurkkua tms. vihreää juttua ja pari kananmunaa tai keittokinkkua tms. proteiinijuttua. Välipalaksi kuppi mustaa kahvia ja 2 palaa ruisleipää, päällä margariinia ja ohut juustoviipale. Päivälliseksi kanaapihvi/lohta/lihapihvii tms ja salaattia, juomana maitoa. Iltapalaksi omena, banaani tai pala ruisleipää ja margariinia. Pitkin päivää juomana hanavettä. Ei mitään karkkinaposteluja. Paino on ylipainon puolella, joten kai tällä pitäisi jotain pudota?
Kommentit (99)
Vierailija kirjoitti:
Syöt liikaa hiilareita. Siinä syy. Ja leipä lihottaa, oli sitten täysjyvää tai ei, jos tuota tahtia vetää ja leivällä korvataan munkit sun muut 😂
Banaani on hiilaripommi.
Millä korvaan ne hiilarit? Mitä välipalaleivän tilalle? Mitä banaanin tilalle iltapalaksi? Mitä hedelmän tilalle sinne maustamattomaan jugurttiin? Ap
Onko sun ympärysmitat yhtään pienentyneet, vaikka paino ei olisikaan laskenut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka pitkään siis olet dieetannut?
Musta kuulostaa hyvinkin kohtuulliselta ruokavaliolta jolla paino tippuu pikkuhiljaa varmasti.
Koittaisin jättää hedelmät kokonaan pois ja vaihtaa leivät kasviksiin, proteiiniin ja johonkin hyvään rasvaan.
Sanotaan muuten että laihduttajan kannattaisi syödä vain yksi hedelmä päivään, koska sokeria sekin on.Eli hedelmätkin pois. Olin korvannut jäätelöiltapalan tai lettuiltapalan sillä hedelmällä. Söin ennen todella paljon makeita herkkuja. Ja ajattelin, että se hedelmä nyt olisi terveellinen. Mutta siispä ei olekaan. Ja ruisleivätkin pois? Vaikka vaihdoin iltapäivämunkin ruisleipään? Välipalaruisleivän tilalle pelkkää kurkkua ja keittokinkkua?
Munkin mielestä kuulostaa aika kohtuuttomalta vaihtaa leivät ja hedelmät veke. Varsinkin jos olet ne korvannut munkkeihin. Muutenkin ihan sairaalloiseksi menee syöminen jos ei muutamaa palaa leipää tai hedelmiä voi syödä.
Ehdottoman hyvä asia että herkut on vaihtunut leipään ja hedelmiin. Monella ne kuitenkin pitää nälkää yllä kun sokerit nousee nopeaan, silloin on tarve syödäkin useammin.
Mulla ainakin aamulla syöty leipä, puuro jne aiheuttaa jo parin tunnin kuluttua kiljuvan nälän ja pitää syödä useammin pitkin päivää. Olo tuntuu tasaisemmalta kokonaan ilman aamupalaa tai vaikka parilla kananmunalla. En ole karppaaja mutta jos haluan pitää nälän poissa niin rasva ja proteiini on paras. Mutta tiedän ettei sovi kaikille.
Tuo stressi ja univaje sotkee hormoneja ja aineenvaihduntaa ihan tutkitusti ja monet ovat nälkäisempiä väsyneenä.
Toivottovasti saat vähennettyä stressiä ja nukuttua paremmin. Olen varma että sitä kautta olisit pirteämpi ja painokin lähtisi laskuun helpommin.
Mulla on muuten toiminut nälkään ja annoskokojen pienentämiseen glucomannan-kuitu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syöt liikaa hiilareita. Siinä syy. Ja leipä lihottaa, oli sitten täysjyvää tai ei, jos tuota tahtia vetää ja leivällä korvataan munkit sun muut 😂
Banaani on hiilaripommi.Millä korvaan ne hiilarit? Mitä välipalaleivän tilalle? Mitä banaanin tilalle iltapalaksi? Mitä hedelmän tilalle sinne maustamattomaan jugurttiin? Ap
Iltapala kokonaan pois. Yötä vasten ei kannata syödä jos laihtua meinaa. Tuopillinen vettä riittää.
Välipalakin pois, ei aikuinen välipaloja tarvitse ollenkaan.
Pelkkiä kaloreita laskemallakaan et laihdu.
Vaihda normaalin kokoinen lautanen pienempään ja älä santsaa.
Liiku, liiku, liiku ja liiku.
Aamupala, lounas ja päivällinen. Mitään välipaloja ja iltapaloja ei aikuinen tarvitse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäinen olet? Sekin vaikuttaa.
41. Ap
Itse en laihtuisi tuolla ruokavaliolla, vaikka olen pitkä ja liikun melko paljon.
Tuunaisin itselleni sinun ruokavaliota seuraavasti:
Aamiaisella esim vain yksi hedelmä sen jogurtin kanssa, ja se onkin koko päivän ainoa hedelmä, itse voisin korvata sen kirsikkatompuillakin.
ISO ruokaisa salaatti (lounas)
Lohta/kanaa tms esim uunijuureksilla ihan kunnon annos (päivällinen)
Jos illalla vielä nälkä, niin päivän lounaan tai päivällisen jäämiä.
Runsaasti vettä, teetä, kahvia (ilman lisukkeita).
Älä pidä itseäsi nälässä, älä syö ähkyyn, syö enemmän "kunnon ruokaa", unohda välipalat.
Nuku riittävästi! Älä pakota itseäsi liikkumaan, vaan liiku mielihyvästä.
Tämä sopisi itselleni.
T. N55
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerrot, että usein jää nälkä. Kun ihminen saa vähemmän kaloreita mihin on tottunut, keho tavallaan menee hälytystilaan ja pitää kahta kauheammin kiinni ylimääräisistä kiloista. Syö sellaisia annoksia, joista ei jää nälkä. Esimerkiksi kaali- tai juuresraasteet ovat hyvä, halpa ja vähäkalorinen lisä ruokavalioon jolla vatsan saa ns. huijattua täydemmäksi. Jos olisin sinä, vaihtaisin ruokajuomaksi veden ja lisäisin kasviksia ruokavalioon. Esim. raaka porkkana aamupalalla. Kuinka paljon saat muuten kuituja ja hyviä hiilihydraatteja? Niillä on suuri merkitys nälän tunteeseen. Syö päivällisellä esim. desilitran verran tummaa riisiä tai täysjyväpastaa, niin ei jää nälkä. Yritä liikkua joka päivä edes hieman, aineenvaihdunta piristyy siitä.
Tsemppiä!
Kiitos. Nälkä on kyllä. Lisään siis porkkanaraasteita ja sellaisia. Täällä vain osa neuvoo, että ruisleivätkin pois ja pienempiä annoksia ja osa taas neuvoo, että lisää tummaa riisiä ja syö isompia annoksia. En tiedä mikä nyt sitten on oikein. Ap
Olen PT. Sulla on toi syöminen ihan ok. Jos leipä sopii sun vatsalle, niin syö. Syö täysjyväleipää ja syö korkeintaa 2 palaa päivässä. Kasviksia voit syödä huoletta niin paljon kun napa sietää. Se on vaan hyvä asia, että niitä syö paljon enemmän kuin vähemmän. Hyvin moni aina sanoo, että kannattaa katsoa kasviksia ja osa jopa punnitseen ne. Täysinä järjetöntä ja väärin. Kasvikset ei lihota. Ihmiset voi sanoa mitä vaan, mutta kasvisten jutut ei ole haitallisia eikä niitä kaloreita verrata mihinkään. Niillä ei ole mitään tekemistä kaloreilla mitä esim joku liha tai juusto antaa.
Hedelmiä kohtuudella. Esim 1 banaani, 1 omena, 1 appelsiini, päivässä. Olet nyt 7 viikkoa ollut laihiksella. Kohta sulle tulee eka iso tiputus. Sun keho alkaa reagoimaan erilailla. Suosittelen kuntosalia edes kerran viikossa ja pari kertaa viikossa reipasta kävelyä. Liikunta pistää hien ja se hiki työntää kaiken paskan ulos sun kehosta. Sit jos sulle tulee niitä finnejä yhtäkkiä, kun olet nyt terveellisellä ruokavaliolla, niin lisäät kuitua puuroon aamusin vaikka 2 ruokalusikallista. Euron maksaa se kuitupaketti kaupassa. Se on siinä puuro-osastolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Banaani on hiilaripommi.Millä korvaan ne hiilarit? Mitä välipalaleivän tilalle? Mitä banaanin tilalle iltapalaksi? Mitä hedelmän tilalle sinne maustamattomaan jugurttiin? Ap
Oisko ihan hullua jos koittaisit aloittaa päiväsi pienellä munakkaalla? Raejuustoa tai tonnikalaa?
Onko sulla heti herättyä oikea nälkä vai onko vaan tapa?
Mä söin eilen puuroa aamupalaksi kun olin kylässä. Seurauksena nälkä ja makeanhimo koko päivän.
Tänään vedin taas vaan omegat nassuun kahvin kanssa ja nyt vasta alkaa nälkä heräilemään, mutta ei vieläkään niin että pakko saada ruokaa.
Kyllä tuolla ruokavaliolla pitäisi tulla tuloksia. Onhan se nyt selvä asia että jos aiemmin olet syönyt paljon enemmän ja lihottavampaa ruokaa kuin nyt, niin jossain vaiheessa painon on alettava putoamaan! Itse olen syönyt vuoden alusta hyvin saman tyylisesti kuin sinä, ja painoa on pudonnut tähän mennessä 10kg.
Et puhunut liikunnasta mitään. Ei se ruokavalio yksin tehoa eikä se ole liikuntaa että kävelet autolle ja takaisin.
Mene salille ja suunnittele ruokavalio pt:n kanssa. Itse tein niin ja laihduin 20 kg puolessa vuodessa. Tosin kävin salilla 4 krt viikossa.
Itse söin kevyesti mutta hervottomia määriä. En ollenkaan ymmärtänyt kuinka paljon ennenkuin ihmettelin myös etten laihdu. Lounas ja päivällinen saattoivat kummatkin painaa lähemmäs kilon! Järkyttävää! Koska se ei nyt pelkkää salaattia ollut vaan myös proteiinia ja rasvaa yms niin kyllä siinä tuli liikaa kaloreita pakolla.
Vierailija kirjoitti:
Stressi, vähäiset yöunet?
Tämä.
AP lue tämä:
Proof: stress makes you fat
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Stressi, vähäiset yöunet?
Stressiä on. Yöunia ei ole. Tai siis kiireinen elämä, niin en ehdi nukkumaan riittävästi. Ap
Karu yhtälö laihtumiselle.
Proof: stress makes you fat
http://ergo-log.com/proof-stress-makes-you-fat.html
Asialle on tehtävä jotain. Jostain on luovuttava ja vähennettävä stressiä, parinkymmenen minuutin meditaatiota peliin ja/tai enemmän unta keinolla millä hyvänsä. Jos siis mielit laihtua ja pysyä terveenä muutenkin.
Pakko sanoa, että koko ketjun lukeneenani voin todeta ettei yksikään näistä neuvoista toimi ennen kuin kiinnität huomiota tuohon stressifaktoriin ja yöunien vähyyteen.
Siis hyviä vinkkejä kyllä on paljon täällä, mutta nuo perustat on oltava ensin kunnossa jos mielit kohti parempaa. Pelkkä suuhun panemisten muokkaus saati lisäliikunta tms ei ole ensiprioriteetteja vaan stressitön elämä ja riittävä uni. Niillä mennään jo pitkälle.
Tiedekin sen on kertonut että poltat esim. enemmän kehonrasvaa, kun nukut syvemmin. Eli automaattisesti alat kuluttamaan enemmän rasvaa, ihan kun vain nukut paremmin. Eli sen myötä käytännössä laihdut nykyisestä tilanteestasi tekemättä mitään muuta muutosta.
Ruokavaliosi ruotiminen ei siis ole pääasia.
Vierailija kirjoitti:
Pakko sanoa, että koko ketjun lukeneenani voin todeta ettei yksikään näistä neuvoista toimi ennen kuin kiinnität huomiota tuohon stressifaktoriin ja yöunien vähyyteen.
Siis hyviä vinkkejä kyllä on paljon täällä, mutta nuo perustat on oltava ensin kunnossa jos mielit kohti parempaa. Pelkkä suuhun panemisten muokkaus saati lisäliikunta tms ei ole ensiprioriteetteja vaan stressitön elämä ja riittävä uni. Niillä mennään jo pitkälle.
Tiedekin sen on kertonut että poltat esim. enemmän kehonrasvaa, kun nukut syvemmin. Eli automaattisesti alat kuluttamaan enemmän rasvaa, ihan kun vain nukut paremmin. Eli sen myötä käytännössä laihdut nykyisestä tilanteestasi tekemättä mitään muuta muutosta.
Ruokavaliosi ruotiminen ei siis ole pääasia.
On tuolla mainintaa riittävästä unesta ja lempeydestä itseään kohtaan.
Ei laihdutuskuuria, vaan elämäntapamuutos ja pysyvä sellainen.
41. Ap