Voi jumalauta. Jonotetaan kaupungin vuokra-asuntoa ja joudutaan kohta kadulle asumaan.
Perkele ei voi muuta sanoa. Vuokrasopimus (määräaikainen)umpeutuu 31.7. ja ollaan etsitty koko helvetin kesä uutta asuntoa (aloitettiin etsintä jo itseasiassa toukokuussa..), mutta ei ole tärpännyt. Viimeisenä keinona laitettiin hakemus kaupungin vuokra-asuntoihin ja vaikka sivuille kuinka väitetään, että kiireellisimmät hakijat hoidetaan ensin. Noh, näköjään meidän perhe ei ole noita kiiretapauksia, koska odotetaan vieläkin vastausta! Ollaan odotettu jo 6 viikkoa!
Kommentit (34)
Kun olette lapsiperheenä kadulla, niin menette turvataloon. Sieltä se vuokrakämppä sitten hoituu viranomaistietä.
Tosin nirsoilun voitte unohtaa ihan heti. On otettava se minkä saa. Miksette ostais omaa yksiötä ja sieltä käsin etsiskelette/ jonotatte sitä unelmakämppää?
ketkuttelemalla, sitä ennen eivät tule heittämään ulos.
Olen itse aina saanut asunnon erittäin nopeasti kun olen aktiivisesti KÄYNYT toimistoissa kyselemässä ja soitellut jatkuvasti.
Toivottavasti löydätte hyvän, kuten itsekin aivan ihania asuntoja. Ja aina olen viimehetkilläkin kieltäytynyt sellaisista jotka eivät ole miellyttäneet, silti on heillä ollut tarjota toista, parempaa.
Oletteko olleet yhhteyksissään kaikkiin vuokra-asuntojen tarjoajiin?
Hakemus lhetetän vain sen takia, että heillä on teidän tiedot sielä, hakemuksen lähettämisen jälkeen sinne soitetaan, tai mielellää mennään toimistolla käymään. Näin useemmiten saa avaimet käteen, tai ainakin tiedon, että minä päivänä pääsee muuttamaan ja mihin...
päivittäin soitat sinne kaupungin toimistoon. kyllästyvät ja antavat kämpän teille!
Haukkua ja solvata toista.
A) Tuonne EI tarvitse soittaa! Tuo on vähän eri juttu kuin joku Helsingin pulju (kaikki, kun eivät katsokaas asu Helsingissä päinkään!).
B) Tämän kaupungin vuokra-asunto tilanne on perseestä. Yksiöitä on, vaikka muille jakaa. Kaksioita on "muutama" ja kolmioita ehkä pari.
Kaikki kaksiot ollaan käyty katsomassa nyt kesän aikana ja viidestä jopa oltiin kiinnostuneita, mutta kämpät meni toisille.
kun teille tarjotaan asuntoa siirrytte jonon hännille
Ostakaa oma tai muuttakaa toiselle paikkakunnalle.
Mistäköhän sä senkin nyt muka luit??
TUOSTA PULJUSTA EI OLE KUULUNUT MITÄÄN! Laitoin kyllä yhden mailin sinne kolmisen viikkoa sitten ja kysyin millaiset jonot siellä on ja vastaus oli, että kerran viikossa pitävät kokouksen ja sopivat asunto asioista jne. Eli jos on kiire, niin pitäisi saada äkkiä asunto.
ja olen tehnyt sen virheen, että en soittanut tai käynyt toimistolla. Lähetin vaan hakemuksen. odotin puoli vuotta ja kun mitään ei kuulunut, niin kävin toimistolla. Heillä oli tarjota montaa eri asuntoa, kysyivät halutaanko rivitaloon vai kerrostaloon, ja halutaanko oma sauna ym. SUoraa toimistolta lhdettiin yhtä kämppää katsomaan, kirjoitettiin sopimukset ja saatiin avaimet käteen, ja kämppä oli meidän. Kun kyselin, että miksei ole otettu yhteyttä, jos asuntoja kerta on vapaana, ja me olemme laittaneet hakemuksen 6 kk sitten, niin vastasivat, että hakemus laitetaan paperitöitä ja tietoja varten, mutta vasta soittamallatai käymällä on oikeasti mahdollista saada asunto. Tätä ei missää nettisivuilla ym. sanottu, joten en tiennyt.
4
voisit laittaa viestiisi millon vastaat
Mm. Kun sopiva asunto löytyy, siitä lähetetään hakijalle kirje, missä selviää asunnon tiedot ja huoltoliikkeen tiedot, minne voi soittaa ja sopia asunnon näytöstä.
Huoltoliikkeestä saa myös asunnon avaimen, kun sopimus tulee voimaan.
Tervetuloa toimistollemme kyselemään lisää tai täyttämään hakemus (jonka saa myös tulostettua netistä ja lähetettyä postitse TAI laittaa meilitse menemään!).
näin vantaalla.
siis kaupungin vuokra-asunto.
kaikenlisäksi sain rivarikolmion:)
luulin,että kun noin nopeasti antoivat asunnon,että olisin joutunut jonnekkin koivukylää spurgujen sekaan,mutta rivari,ja ihan mukavalta seudulta:)
ja sitten ne joilla äkkitarve. paperihakemus ei välttämättä riitä kiireellisimpään äkkitarvejoukkoon pääsemiseen. soita nyt edes sinne.
ja sitten ne joilla äkkitarve. paperihakemus ei välttämättä riitä kiireellisimpään äkkitarvejoukkoon pääsemiseen. soita nyt edes sinne.
KIIRETAPAUKSISSA käy tekemässä hakemus toimistollamme, muussa tapauksessa lähetä hakemus postitse tai sähköisesti.
EI pelkkä hakemuksen laittaminen auta.
sellaista se usein on: ei netin ohjeisiin voi täysin luottaa. Esim. Kelan sivuilla on virheitä.
toimistolla, mutta silti olen aina k'ämpän saanut kun olen suoraan puheille talsinut.
Tavallinen väki ymmärtää soittaa ja kiirehtiä asioitaan.
asuntoa, kun kerran tiedossa oli milloin sopimus päättyy? Omaa tyhmyyttäsi.