Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

APUA, painan 114kg! NYT muuttui elämä!

Vierailija
03.03.2013 |

Tiedän olevani läski, olen ollut sellainen jo kauan. Kävin aamulla herätessä puntarilla ja meinasin saada sydärin (joka näillä kiloilla tulee muutenkin herkästi): painoin 114,2kg! Kaivoin saman tien kameran esiin, otin itsestäni kokovartalokuvia, katsoin kuvat koneelta ja aloitin elämänmuutoksen. Olen nyt 38 ja aion olla "normaali" kun täytän 40.

Tavoite on ensin saada bmi alle 40, eli n. 10kg pudotus. Lopullinen tavoite tuntuu tällä hetkellä olevan toooodella kaukana, mutta kirjaan sen kuitenkin tähän: bmi välille 24-28.

Miten tuohon tavoitteeseen oikein pääsisi? Pohdin jo alkusysäystä nutrauksella, mutta taidan toistaiseksi luopua siitä ajatuksesta. Nyt on pakko opetella uudet elämäntavat, joita voi noudattaa loppuelämänsä. Taidan siis turvautua siihen perinteiseen: terveellistä ruokaa, annoskoot kuriin ja herkkua hyvin maltillisesti. Kiloklubi lienee hyvä apuri, vai? Liikuntaakin täytyy alkaa harrastaa (uinti, sali, sauvakävely), mutta pääpaino on ainakin nyt aluksi oikeanlaisen syömisen opettelussa.

Olisiko palstalaisilla vinkkejä uuteen elämään? Ruoskiakin saa, jotta tosiaankin tajua, että jotan pitää tehdä.

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
03.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2013 klo 14:05"]

Karppaus ei ole välttämättä dietti, jos nyt laihdutuskuurista puhutaan. Jos sen sijaan puhutaan dietistä ruokavaliona, niin sitten se sitä mitä suurimmassa määrin on. Karppausta voi myös jatkaa laihtumisen jälkeenkin, säädetään vaan vähän sitä hiilarin ja rasvan määrää.

Minulla makeanhimoon ei auttanut se, että söin lautasmallin mukaan ja pienempiä annoksia ja kevyttuotteita ja rahkaa ja mehukeittoa ja raejuustoa ja rasvatonta sitäsuntätä jne mitä yleensä laihduttajalle suositellaan. Virallisesti terveellisellä ruokavaliolla ja ns. normaalilla ruualla yrittäessä syöminen ja kaikenlaiset himotuksen pyörivät mielessä. Aina oli jotenkin nälkäisen kiukkuinen olo. Hyvin alkaneen startin jälkeen sorruin aina mässyttämään jotain ihan kamalaa.

Minulla ratkaisu oli karppaus. Tiesittehän, että karpatessa voi syödä ihan tavallista ruokaa, siitä vaan jätetään se hiilarinlähde pois ja lisätään rasvaa ja vihannesta. Maukasta ja terveellistä.

[/quote]                                                                                                                                                             mulla aivan sama homma että karppaamalla sain kilot pois! Virallisterveellisellä ruokavaliolla sain aina noin 5kg  6kk pois ja sit tuli joulu/juhannus ja koko työ meni hukkaan! Karppaamalla sain makean himon kuriin ja siitä on tullut elämäntapa 22kg lähti 6kk painoa! nyt imetän ja syön  "vähän hiilihydraatteja" eli noin 100g päivässä, oon jopa välillä syönyt hiukan täysjyväpastaa ja silti raskauskilot tippuu lähes huomaamatta pois! toki karppaus ei sovi kaikille mutta jos tuntuu että virallisterveellisellä ei millään tipu paino/makeanhimo on kamala niin suosittelen avoimin mielin edes kokeilemaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yhdeksän