Hyvä lahja kummeilta 10-vuotiaalle tytölle?
Nyt kaipaisin todella kipeästi apua lahjan hankintaan. Aikana annettava lahja ei käy sillä asumme kaukana toisistamme. Mieluiten max 50 euron lahja.
Kommentit (40)
[quote author="Vierailija" time="03.03.2013 klo 18:06"]
[quote author="Vierailija" time="03.03.2013 klo 17:52"]
[quote author="Vierailija" time="03.03.2013 klo 17:50"]
[quote author="Vierailija" time="03.03.2013 klo 17:47"]
[quote author="Vierailija" time="03.03.2013 klo 17:35"]
Siis nopealla matematiikalla, 17x 30 e=510 e
aika arvokas pikku ranneke minusta.
[/quote]
Hassua miten minusta nyt tuli Nominationin puolustaja, en sitä ole :) En ollut edes kuullut koko korusta vuosi sitten. Mutta mietin, että meillä kummit ovat tyypillisesti ostaneet n. 40-50 € lahjan lapsille, samoin minä kummilapsille ja tämä 2 x vuodessa eli synttärit ja joulu. Ja aina se on yhtä hankalaa. Teineille voi laittaa rahaa ja sitä he arvostavat, mutta omasta kolmen lapsen ja kymmenen kummilapsen kokemuksesta koen, että ikävuosina 8-12 v on tosi hankalaa ostaa mitään. Koot vaatteissa on ihan arpomista, osa 10 v leikkii täysillä, osalle se on jo ihan last season. Osa urheilee, osa pelaa. Tuntuu tylsäsltä ostaa jotain ihan vaan ostamisen vuoksi ja lahjakortti ale 30 € on vaan noloa.
Kun tuo Nomination meille tuli yllättäen ja pyytämättä, siinä oli perussetissä jo valmiiksi kummeilta (2 kpl) 3 palaa valmiina. Jouluksi tuli 4 palaa heiltä yhteisesti. Äitini toi tuliaisena 2 palaa. Tulevat synttärilahjat on varmaan noita paloja jo siksi, että niitä on helppo postittaa tänne maailman toiselle puolelle.
yli 500 rannekorusta on paljon joo, mutta suhteutettuna moneen muuhun ja monen vuoden aikan kerättynä aika ok.
[/quote]
Mieluummin laittaisin tuon rahan vaikka Kalevalakoruihin ja lähettelisin niitä ulkomaille. Niitä voi käyttää aikuisenakin ja ei mene se 500 e ihan hukkaan.
[/quote]Nimenomaan Kalevalakoru Suomesta ulkomaille!
[/quote]
En tosiaan varmaan ymmärrä suomalaisia lapsia, mutta kuinka moni 10 v lahjaksi Kalevala-korun saatuaan siitä iloitsisi saati sitä käyttäisi??? Mahtavaa jos näin on, laittakaa linkkejä koruihin, niin vinkkaan kummeille. Omasta mielestäni ne on tosi kauheita. Miksi aina ajatellan että joku suomalainen perinteinen on jotenkin tosi mahtavaa vaikka se olisi tosi rumaa ennen jotain ulkomaalaista juttua??? En ollenkaan ymmärrä miksi lasteni pitäisi kerätä 10 v jotain koruja joita he ehkä käyttävät joskus aikuisena? Mulla on lukuisia Kalevala koruja anopilta, en ole koskaan käyttänyt niitä, koska ovat jotenkin tosi rumia. Ahkä en vaan ole saanut niitä nättejä ja ne on menneet minulta mainoksista ohi.
En tiedä minkä ikäisiä lapsia vastaajilla on, ehkä olisin joidenkin 3 v tai sitten jo 17 v lasten äitinä liputtanut uskollisesti jotain Kalevala-korua, mutta 10-13 v tyttö häilyy sellaisella alueella, että leikki ja teinimäisyys on hieman sekaisin ja sitä omaa tyylia ja makua haetaan, mutta ymmärretään jo tai vasta sen päälle, että lahja on jotain konkreettista paketissa olevaa, ei tulevia vuosia varten korulippaasen säilöttävää.
[/quote]
Minusta esim Karhu on aika iätön.
http://www.kalevalakoru.fi/korut/kuvasto/Riipukset/6040
[quote author="Vierailija" time="03.03.2013 klo 18:08"]
[quote author="Vierailija" time="03.03.2013 klo 17:55"]
[quote author="Vierailija" time="03.03.2013 klo 17:36"]
Menisinkö ostamaan 10 v:lle reilun 500 e rannekorun muistojen takia, no en.
[/quote]
Mutta toihan ei ole olenkaan se idea! Moni ei edes kerää sitä korua täyteen niitä paloja. Mitä iloa siitä edes olisi jos Pirjo-kummi olisi ostanut sen valmiiksi täyteen jotain omasta mielestään kivoja juttuja?? Idea perustuu nimenomaan siihen, et siihen koruun kerätään niitä omasta mielestä kivoja paloja pikkuhiljaa, pala kerrallaan. Ainakin meidän 10 v tajuaa tämän, mutta on tietysti tosi hankalaa ymmärtää keskivertomammalle. Jos helpottaa, muistatteko kun kerättiin kiiltokuvia tai myöhemmin tarroja? Koko kansiota ei saanut kerralla täyteen vaan niitä toivottiin ja ostettiin ja myös vaihdettiin.
Kaikki on suhteellista. Naapurissa 7 v sai 200 € Legon joululahjaksi. isi kokosi sen, koska olis liian hankala ja nyt se on kirjahyllyssä, koska sen menee helposti rikki.
[/quote]
Voi mahoton....
Usko tai älä, tajuan kyllä tuon korun ajatuksen, mutta lopputuloshan on tuo 500 e muisto?!
[/quote]
Jep, näinhän se on! Mutta 200 € Legon muisto??? Tai kummien 3 v aikana hankkimien yksittäisten lahjojen aiheuttama muisto??? Jotain konkreettista? Meillä ainakin legot tehdän sen kerran ja sitten niillä leikitään ja pikkuhiljaa ne hajoaa, vaikka on meidän 7 v jopa hysteerisesti säilöö niitä rakennelmiaan huoneessaan.
Tässähän olisi just Kalevala Korulle upea tilaisuus lanseerata joku juttu, jossa noi 8-13 v tytöt saisivat jotain mistä oikeasti tykkäävät ja jota haluavat heti käyttääkin (vrt. Nomination) ja jota kummien ja vanhempien ja isovanhempien olisi helppo ja sopivalla vuosittaisella panostuksella täydentää lahjojen muodossa) . Eihän se vaadi sen enempää. Enpä usko sen Kalevala Korulla irtoavan 500 € halvemmalla useamman vuoden aikana, mutta jos näin on, olen heti potentiaalinen asiakas!
En tiedä, mistä tuon Nomination-korun jotkut ovat hankkineet, mutta itse olen hankkinut muutamalle kummilapselleni ja tiedän hinnat parin vuoden ajalta. Kaikille lapsille olen hankkinut sen perusrannekkeen, joka ilman mitään kuvapaloja oli pari vuotta sitten 9 euroa ja yhdellä palalla 16 euroa. Tämän lisäksi olen hankkinut jokaiselle kaksi palaa, palat ovat maksaneet 16 euroa kpl. Minun osuuteni siis tähän koruun on ollut 48 euroa. Tiedän, että yhdelle kummilapselle on joku muu sukulainen hankkinut vielä pari palaa, muilla ei tietääkseni ole muuta. Korun tarkoitus on olla sellainen, kuin kantajansa haluaa eli joka palaa ei ole tarkoitus korvata kuvalla. Ei edes joka toista.
Pidän 50 euron lahjaani onnistuneena, koska kummilapseni pitävät korua päivittäin. Yhdellä korun arvo on tietysti 82 euroa, muilla tuo 48 euroa. Jos joskus eteen putkahtaa sopiva pala, saatan vielä ostaa yhden, mutta luultavimmin en. Onnistunut lahja joka tapauksessa. En käsitä, kuka kuvittelee, että sen korun pitää olla 500 euron arvoinen enkä tiedä, mistä hän repi noita hintoja.
[quote author="Vierailija" time="03.03.2013 klo 18:36"]
En tiedä, mistä tuon Nomination-korun jotkut ovat hankkineet, mutta itse olen hankkinut muutamalle kummilapselleni ja tiedän hinnat parin vuoden ajalta. Kaikille lapsille olen hankkinut sen perusrannekkeen, joka ilman mitään kuvapaloja oli pari vuotta sitten 9 euroa ja yhdellä palalla 16 euroa. Tämän lisäksi olen hankkinut jokaiselle kaksi palaa, palat ovat maksaneet 16 euroa kpl. Minun osuuteni siis tähän koruun on ollut 48 euroa. Tiedän, että yhdelle kummilapselle on joku muu sukulainen hankkinut vielä pari palaa, muilla ei tietääkseni ole muuta. Korun tarkoitus on olla sellainen, kuin kantajansa haluaa eli joka palaa ei ole tarkoitus korvata kuvalla. Ei edes joka toista.
Pidän 50 euron lahjaani onnistuneena, koska kummilapseni pitävät korua päivittäin. Yhdellä korun arvo on tietysti 82 euroa, muilla tuo 48 euroa. Jos joskus eteen putkahtaa sopiva pala, saatan vielä ostaa yhden, mutta luultavimmin en. Onnistunut lahja joka tapauksessa. En käsitä, kuka kuvittelee, että sen korun pitää olla 500 euron arvoinen enkä tiedä, mistä hän repi noita hintoja.
[/quote]
No ihan revin tuosta linkistä jonka joku laittoi. Mene itse repimään paremmat hinnat.
[quote author="Vierailija" time="03.03.2013 klo 18:42"]
[/quote]
Onhan siellä kalliimpiakin, voit laskea hinnan niillekin, jos haluat.
No ihan revin tuosta linkistä jonka joku laittoi. Mene itse repimään paremmat hinnat.
[/quote]
[/quote]
Kiitti sulle tästä, itsekin olin lapsen puolesta iloinen mieleisestä lahjasta jota tosiaan pitää päivittäin. Minä linkitin tuon Timanttiset. On varmaan kalleimmasta päästä mitä Suomesssa löytyy? Googlella hain. Ei tosiaan ole kokemusta Suomen hintatasosta enkä pidä esim. n. 20-30 € palaa kalliina synttärilahjana kahden kummin kesken jaettuna. Noitahan myydään esim. monessa harrastusliikkeessä (voimistelu, tanssi, luistelu). Ostan yleensä kummilapsille n. 40 € arvoisen ensin lahjan synttärinä ja sitten jouluna.
Mieluummin jotain, josta iloitsee tässä ja nyt ja joka ehkä säilyy pidempään, kuin jotain Kalevalaa korulippaaseen odotamaan, kasvaako lapsesta koskaan sen tyyppinen ihminen joka käyttää Kalevala-riipusta.
Ei tarvitse ostaa alkuperäisiä Nomination-paloja, monilla valmistajilla on siihen sopivia paloja. Itse olen ostanut omalle lapselle nettikaupasta http://www.hattentatti.fi/index.php?cPath=158_171, kun lapsi sai sen perusrannekkeen kummeilta, mutta ei sitten(kään) mitään lisäpaloja. Nuo hattentatti-palat maksavat 6,50 euroa kappaleelta.
[quote author="Vierailija" time="03.03.2013 klo 18:56"]
Ei tarvitse ostaa alkuperäisiä Nomination-paloja, monilla valmistajilla on siihen sopivia paloja. Itse olen ostanut omalle lapselle nettikaupasta http://www.hattentatti.fi/index.php?cPath=158_171, kun lapsi sai sen perusrannekkeen kummeilta, mutta ei sitten(kään) mitään lisäpaloja. Nuo hattentatti-palat maksavat 6,50 euroa kappaleelta.
[/quote]
Voi ei, todella nolo liike kummeilta :(
[quote author="Vierailija" time="03.03.2013 klo 18:56"]
[/quote]
Aika iso ero, kannatan tätä ranneketta. Jos saman matematiikan mukaan laskee, hinnaksi tulee
17x 6.5 e=110,5e ja ihan saman arvoiset muistot.
Noita muistoja voi ostaa useammankin rannekeen edestä :o)
Huvittaa, miten joidenkin mielestä nominationit ovat vain lapsille tarkoitettuja. Niistä tuli muutama vuosi sitten tyttöjen keskuudessa suosittuja. Aikuisilla naisilla niitä on ihan yhtä lailla. Itselläni on 2 ranneketta kädessä, ja ne ovat minulle äärettömän rakkaat, koska jokaisella palalla on merkitys ja tarina. Minusta ne ovat arkikoruina myös nättejä.
Todella monet liikkeet myyvät nomination-paloja alennuksella esim. kolme kahden hinnalla. Ostin itselleni ja siskolleni juuri tällaisesta tarjouksesta palat. Roikkuvat/riippuvat palat sekä palat, joissa on jotain arvokasta kiveä, maksavat 32 euroa/kpl ja sitten sellaiset harrastuspalat ja vaatimattomammat kirjaimet 16 euroa/kpl. Kun ostat kolme ja saat yhden ilmaiseksi, niin reilu 10 euroa/pala halvempia ostettaessa ja 20 euroa/pala ne kalliimmat.
Olen 18-vuotias, ja kyllä, käytän nominationiani silloin tällöin. Myös siskollani (16v) ja ÄIDILLÄNI on nominationit. Sain rannekkeeni rippilahjaksi mummulta, silloin siinä tuli samalla seuraavat palat: nimeni (4 kirjainta), palmu (rakastan matkailua), lentopallo, rapu (horoskooppini) ja risti, koska se oli rippilahja. Sen jälkeen olen ostanut paloja matkamuistona ulkomailta (osa ei aitoja), saanut lahjaksi (mm. Synttärilahjaksi vähän ennen kummipoikani ristiäisiä pienet siniset vauvantossut) yms.. Joka kerta, kun korua käytän, käyn läpi kaikki palaT. Niillä kaikilla on minulle joku merkitys, ja ne ovatminulle tärkeitä. Rannekkeen arvo on varmaan suhteellisen suuri, mutta toisaalta se on pikkuhiljaa kerätty ja oikeasti tärkeitä muistoja täynnä.
Oma tyttäremme sai jouluna kummeilta lahjaksi teatterireissun (kirjekuoressa liput ja hauska kortti). Kummit hakivat sitten päivän koittaessa tytön kotoa ja veivät teatteriin ja sen jälkeen ravintolaan syömään ja toivat lopuksi kotiin. Tyttö oli aivan innoissaan sekä esityksestä, että koko illasta. Tyttärellämme kun on 3 pienempää sisarusta ja meillä vanhemmilla siksi hyvin harvoin aikaa viedä häntä yksin minnekään vähän isompien lasten juttuihin. Oli niin iloinen kun sai vähän pynttäytyä ja viettää kivan iltapäivän ja alkuillan kaupungilla tuttujen aikuisten kanssa.
Ehkä jotain tällaista?
Kun mä täytin 10v nii en olis ainakaan halunnut semmosta korua.. Lätsä tai snap back.
Totta kai on hyvä opettaa käymään ravintoloissa ja teatterissa, mutta voihan se toki olla ihan leffassakäyntikin ja siellä namia ja limua, tai huvipuistoranneke. Kyllä tuon ikäiset tytöt antavat jo merkkiä millaisia ovat luonteeltaan ja kiinnostaako lukeminen vai jalkapallo, kokkaaminen vai meikkaaminen. Kun se on ensin selvitetty löytyy varmaan jokin lahjakin, kirjakaupasta, urheiluliikkeestä, keittiötarvikeliikkeestä tai jostain kosmetiikkaosastolta. Tai mikä hyvänsä kiinnostuksen kohde sitten onkaan. Musiikkia en antaisi jollen ihan sataprosenttisella varmuudella tietäisi mitä toinen kuuntelee. Jotkut ovat niin aikuismaisia ollakseen jo tuossa iässä, ja toiset ovat enemmän ikänsä mukaisia, helposti lähestyttäviä ja halittavia ja helppoja ja miellyttäviä "ihmisenalkuja". Keskustelu lapsen itsensä kanssa selvittänee paljon onko hän lätsä- vai tyllihametyttö, vai kiinnostaisiko kenties ruokohame enemmän? Kaikki haluavat näyttää mahdollisimman kivalta, ja jokaisella on oma makunsa. Blenderi saattaisi muuten myös ilahduttaa joitakin tyttöjä kovasti.
Nominationiin jää inhottavasti ihokarvat väliin. Nipistelee! tai sit oon vaan tosi karvakäsi. Omaa silmää mielyttää enemmän Thomas sabon korut, johon voi keräillä charmeja. Sirompi ja rannekkeen voi vaihtaa isompaan käden kasvaessa. Näyttää myös hyvältä vaikka charmeja olisi vain 1-2.
Mun kummit osti mulle aina aterimia, astioita (samaa sarjaa) ja pannuja yms. Yhtenä jouluna sain jopa vedenkeittimen ja joskus kahvinkeittimen. Lapsena noi lahjat tuntu ihan tyhmiltä, mutta kyllä edelleen kiittelen mielessäni. Oli todella helppoa muuttaa omaan kotiin kun tavarat oli valmiina. Edelleen käytössä kaikki nuo astiat yms.
[quote author="Vierailija" time="03.03.2013 klo 17:55"]
[quote author="Vierailija" time="03.03.2013 klo 17:36"]
Menisinkö ostamaan 10 v:lle reilun 500 e rannekorun muistojen takia, no en.
[/quote]
Mutta toihan ei ole olenkaan se idea! Moni ei edes kerää sitä korua täyteen niitä paloja. Mitä iloa siitä edes olisi jos Pirjo-kummi olisi ostanut sen valmiiksi täyteen jotain omasta mielestään kivoja juttuja?? Idea perustuu nimenomaan siihen, et siihen koruun kerätään niitä omasta mielestä kivoja paloja pikkuhiljaa, pala kerrallaan. Ainakin meidän 10 v tajuaa tämän, mutta on tietysti tosi hankalaa ymmärtää keskivertomammalle. Jos helpottaa, muistatteko kun kerättiin kiiltokuvia tai myöhemmin tarroja? Koko kansiota ei saanut kerralla täyteen vaan niitä toivottiin ja ostettiin ja myös vaihdettiin.
Kaikki on suhteellista. Naapurissa 7 v sai 200 € Legon joululahjaksi. isi kokosi sen, koska olis liian hankala ja nyt se on kirjahyllyssä, koska sen menee helposti rikki.
[/quote]
Voi mahoton....
Usko tai älä, tajuan kyllä tuon korun ajatuksen, mutta lopputuloshan on tuo 500 e muisto?!