Oletko ollut häissä joissa tarjotaan lohikeittoa?
Mikä ihmeen pakkomielle täällä av:lla on aina juhla/häätarjoilujen yhteydessä jauhaa jostain lohikeitosta? Itse en ole yksissäkään häissä syönyt lohikeittoa. Arkena sitä välillä syödään, ja ihan ok ruoka on. Mut että juhlissa? Höh.
Kommentit (25)
Olen ollut, oli superhyvää. Jokainen saa järjestää häät miten haluaa, toisilla keskitytään syömään pitkän kaavan mukaan, toisilla on rennompaa ruokailua ja hyvät bileet illalla. Tykkään enemmän rennoista häistä, mutta jokainen saa tykätä mistä haluaa.
Näissä lohikeitto-häissä oli huomioitu keliaakikot ja kaikki muutkin allergiset oikein hyvin. Ja hyvä tunnelma alusta loppuun.
No, jos olen ihan rehellinen, niin kyllä mä olisin salaa pienessä mielessäni TODELLA pettynyt. En mä siitä kenellekään muulle sanoisi kuin miehelle (joka olisi vielä pettyneempi), näyttäisin kaikille iloista naamaa ja kehuisin kivoja häitä. Mutta kyllä mua oikeasti ketuttaisi.
Jos olisin sonnustautunut parhaimpaan juhlapukuuni - hyvässä lykyssä vielä teettänyt uuden, käynyt kampaajalla ja manikyyrissä ja meikannut nätisti ja panostanut lahjaan, jne. Ja sitten joutuisin siinä kostyymissä särpimään lohikeittoa eikä muuta olisi tarjolla. Niin olisi mun häätunnelma kyllä osin pilalla. En tiedä millaiset ne illan pirskeet sitten pitäisi muuten olla, jotta korvaisi tuon. Joku nimekäs bändikään ei riittäisi korvaamaan pettymystä.
Niin se vaan on, että vieraille tärkein asia häissä on ruoka. Se on se, mikä päällimmäisenä jää mieleen ja luo sen illan tunnelman. Lohikeitto on ok, jos häät on muutenkin vähän totutusta poikkeavat - jos olisi vaikka vihkiminen jossain Saaristomeren pienen saaren kappelissa ja nautittaisiin sitä lohikeittoa rantakallioilla istuen ja lopuksi pelimannien tahtiin vähän tanssittaisiin, niin se olisi hienoa ja sopiva ruoka.
Mutta jos lähdettäisiin siitä, että olisi ihan ns. perinteiset häät jossain normi juhlapaikassa ja odotettaisiin vierailta juhlavaa pukeutumista - ja sitten hääpari tarjoaisi vain kalakeittoa... Niin kyllä tulisi vahvasti olo, että minua vieraana ei arvosteta ja siinä vieraalle tärkeässä asiassa on kitsailtu. Tulisi sellainen olo, että hääpari haistattelee vieraille: tärkeintä, että he saa leikkiä prinsessaa ja prinssiä, vieraista ei väliksi.
Eri juttu sitten, jos ne häät on jotain ihan muuta kuin perinteiset kirkkohäät. Silloin tarjoilu voi olla vaikka hampurilaisia beach party-häissä tai grillimakkaraa erähäissä laavulla ja tunnelma voi olla katossa. Mutta jos on ihan tavalliset häät muuten paitsi sitten ruoan osalta on piheilty, niin sitten ei ole kivaa.
Vanha ketju, mutta olen menossa häihin jossa tarjoillaan lohikeittoa. Toivon todella, että on muutakin ruokaa, oli sen verran kehdattu lahjalistaan ehdottaa. Pakosti vaan tulee olo, että järjestetään juhlat vaan lahjojen kiilto silmissä. Emme ole edes lähipiiriä. Olisivat sitten pienellä budjetilla karsineet porukkaa ennemmin kuin ruokaa.
Hyvinkin useissa. Vanha ja perinteinen pitoruoka maaseudulla. Olen itsekin valmistanut lohikeiton useisiin hautajaisiin, lakkiaisiin, syntymäpäiville ym. Siis talkoohommana sukulaisille / lähipiirille. Silloin joskus nuorena kotiseudulla.
[quote author="Vierailija" time="03.03.2013 klo 07:06"]
Olen ollut. Olen todella pahasti allerginen kalalle. Mitään muuta ei keiton lisäksi ollut paitsi leipää.
ja oltiin todella kaukana kaikestkeskellä ei mitään yhteiskuljetuksella. Oli melko pitkä ja nälkäinen päivä se.
[/quote]
täällä toinen. onneksi oli sen verran aikaista että naapurissa oleva ruokakauppa oli vielä auki. Tosin siellä ei enää juuri mitään jäljellä. Löydettiin valmislihapullia, pari siideriä ja suklaalla päälystettyjä popkorneja. Booli oli jo tuotu esille, ostettiin loput siiderit ja oluet kylmästä.
häät olivat niin halvalla tehty, edelleenkin morsian kuvittelee että häät olivat vieraidenkin mielestä mitä parhaat.
suomessa ei ole pakko mennä naimisiin , kannattaa vähän enemmän säästää . Ei Suomessa pidetä valtakunnallista kilpailua kuka järjestää halvimmat juhlat.