vauva 9kk, aloitin aikuisten maidon antamisen.
Kommentit (12)
Älä vielä anna, mikä kiire sinulla on? Tavallisessa maidossa ei ole yhtä paljon ravintoaineita eikä aivojen kehitykselle tärkeitä rasvoja. Lisäksi voi olla haitallista vauvan munuaisille.
No ei ole vaarallista, Ravintosuositukset vaan ovat muuttuneet vuosien mittaan. Olen ihan varmasti antanut 7:lle lapselleni ihan tavallista maitoa, ihan tavallista ruokaa (tosin suolaa vähentäen) tuossa iässä. Siihen aikaan sai antaa suositusten mukaan jo tuoremehuakin 1,5 kk iässä ja vauvojen velliä 4 kk iässä. Ihan hyvin voivia aikuisia heistä tuli, kaksi heistä on jopa perheenisiä ;)
Minä annoin puolivuotiaalle tilatankista maitoa.
Saahan sitä antaa ihan mitä vaan, jos lapsen terveydellä ei ole niin väliä.
Anna nyt sit myös hunajaa, punajuurta ja nakkeja. Ei kai niistä mitään haittaa ole...???
Ehkä myös suklaa ja pähkinät tekis terää.
Mitähän sairauksia minun ikäisillä sitten on ollut tai on nyt olemassa, mitä nuista olisi aiheutunut?? Olen tosiaan juonut ihan oikeaa lehmänmaitoa, siis tuoretta sellaista. Ei minulla kyllä mitään sairauksia ole vielä yli 30-vuotiaanakaan..Minusta tuntuu että enemmänkin tämä nykyajan kevyt hössötys altistaa kaikille allergioille sun muille.
Alle vuoden on ollut meilläkin lapsi kun sai normaalia maitoa, kun en enää imettänyt ja lapsi ei huolinut korviketta koskaan. Ei ne neuvolassakaan asiasta moittineet.
Oletkohan vähän hysteerinen..
[quote author="Vierailija" time="02.03.2013 klo 20:08"]
Saahan sitä antaa ihan mitä vaan, jos lapsen terveydellä ei ole niin väliä.
Anna nyt sit myös hunajaa, punajuurta ja nakkeja. Ei kai niistä mitään haittaa ole...???
Ehkä myös suklaa ja pähkinät tekis terää.
[/quote]
Mitä ennen vanhaan tehtiin? tämä on tietysti vain yksi tapaus, mutta jostain syystä isoäitini ei pystynytkään imettämään tätiäni, antoi siis ihan lehmänmaitoa. Täti on nyt 75. Ihan hyvin on voinut.
Nakit on meiän vauvan suurta herkkua! Jauhelihaako sille pitäs syöttää päivästä toiseen? ,eil on ainaki kana ja kala noin kerran kuussa joten aika paljon tulis jauhelihaa muuten... Vauva on nyt. 10 kk
Minä en syöttänyt nakkeja koskaan koiralleni (eli 14-vuotiaaksi), enkä syötä nakkeja lapsellenikaan! En syö nakkeja kyllä itsekään.
Tee siitä ns. puoli maitoo niin voit juottaa. Tämän ohjeen sain neuvolasta kun jouduin lopettamaan imetyksen eikä laps huolinut korvikkeita vaikka kuin totuteltiin. Eli puolet maitoo ja puolet vettä, kiehauta liemi ja jäähdytä sopivan lämpöseksi. Vauvani joi tätä n. 9,5kk lähtien ja 10kk täyteen niin aloitettiin piimä neuvolan ohjeiden mukaan...
Kyllä. Vauvan munuaiset eivät kestä ainakaan suuria määriä.