Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

bmi23,8 rasvaprosent44,8

Vierailija
06.03.2019 |

En edes näe itseäni järkyttävän läskinä vaatteet päällä. Vyötärön ympärys on 73. Normaalia?

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on aina ollut myös korkea rasvaprosentti, bmi alle 25 ja rp 33,4! Mitattu n 5x ja aina samansuuntainen tulos. 

Olen malliltani suora ja kapea, 95-80-95. Vatsassa näkyy sivussa vatsalihakset, edessä 4 lapsen venyttämää nahkaa mutta ei läskiä. Reidet ei ole mitenkään erityisen paksut, 55cm.

En ole koskaan tajunnut missä se läski on, sitä pitäisi kuitenkin olla yli 20 kiloa!?

Vatsassa, sisäelimissäsi. Vatsanympäryksesi on suuri.

Vierailija
42/57 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä nettitesti?

Nettisivu health status: body fat calculator

Kävin huvikseni syöttämässä omat lukemani tuonne. Mulla on inbodylla mitattu rasvaprosentiksi jo useita kertoja n. 16-17. Tuo sivusto antoi itse asiassa neljä eri arviota, jotka vaihteli 19 ja 28 välillä.

Ohhoh tuohon 16-17 saa nainen treenata kunnolla, tuolla pärjää jo Fitness kisoissa kummasti! Miehillä 16-18 vielä tulee kohtuuhelpolla mutta sekin tarkoittaa päivittäistä usean tunnin treenaamista

Olen nainen ja kun rasvaprosentti mitattiin vuosia sitten en harrastanut silloin lainkaan liikuntaa. Rasvaprosentti oli 11. Olen luontaisesti todella hoikka, itse näen itseni normaalipainoisena, mutta Suomessa tämä ruumiinrakenne on ilmeisesti harvinaisuus. Matalaan rasvaprosenttiin ei siis välttämättä tarvitse treenaamista, vaan terveellistä syömistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä laitteella mitattu? Nuo monien työterveyshoitajien käyttämät kehonkoostumusvaa'at, joissa pidellään kahvaa kädessä punituksen ajan, ovat ihan pelleilylaitteita, eikä niiden tuloksia kannata ottaa todesta. Niitä voi käyttää suuntaa-antavasti esim. laihdutusprojektin seurantaan, mutta se lukuarvo itsessään ei kerro yhtään mitään, sillä virhelähteitä on aivan käsittämättömän paljon. Sama pätee hieman pienemmässä mittakaavassa näihin kuntokeskusten tabata- ja inbody-laitteisiin. Ne ovat marginaalisesti tarkempia, mutta niidenkin tulokset saattavat heittää todella paljon, eikä niitäkään pitäisi käyttää kuin korkeintaan muutoksen suunnan seurannassa. Tätä valitettavasti 99 % hoitajista ja muista mittaajista ei tajua, vaan tuijottavat tuota arvoa ja kuvittelevat sen oikeasti antavan jotain tietoa punnittavan kehonkoostumuksesta.

Parhaimmillaan olen ollut tilanteessa, jossa todella urheilullinen ja hoikka nainen, jolla siis oli ihan silmämääräisestikin erottuvat lihakset, on saanut vapaahetoisena koekaniinina tuloksesi rasvaprosentin 32,7. Hoitaja siinä sitten selitti, että kaikista ei silleen päällepäin näe sitä rasvan määrää. Me muut nauroimme katketaksemme ja yritimme kertoa, että vika ei nyt ole siinä, että kyseisen urheilijanaisen rasvat piilottelisivat jossain mystisessä paikassa, jota kukaan ei vain näe, vaan siinä, että hänen käyttämänsä laite on todella epätarkka. Ei mennyt jakeluun, joten valitettavasti todennköisesti moni asioista tietämätön työterveysasiakas tuonkin hoitajan käsitelyssä saa ihan random rasvaprosenttiarvoja, joita sitten pidetään totuutena. Ainoat keinot saada tarkka tai tarkahko rasvaprosentti selville, ovat todella kokeneen mittaajan tekemä pihtimittaus ja vedenalainen punnitus POD-laitteella.

https://lihastohtori.wordpress.com/2014/10/23/kehon-koostumuksen-mittaa…

Eihän se rasva välttämättä näy ulospäin jos se on esm. vaikka sisäelimien ympärille kertynyt. Mun lukema on vaihdellut 27-23% välillä eikä sitä oikeasti ole ulospäin näkynyt. Pieni pömppömaha tosin paljastaa.

Sitä oikeasti haitallista sisäelinrasvaa ei ole kenelläkään muutamaa sataa grammaa enempää, ja ulkomuodosta sitä ei voi päätellä kenellä sitä on ja kenellä ei. Vaikka olisi pyykkilautavatsa, mutta se hankittu steroidien avustuksella, sisäelinrasvaa voi olla vaarallisen paljon.

Vatsassa toki voi olla reilumminkin rasvaa, mutta se ei ole sisäelinrasvaa.

Vierailija
44/57 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä nettitesti?

Kävin huvikseni syöttämässä omat lukemani tuonne. Mulla on inbodylla mitattu rasvaprosentiksi jo useita kertoja n. 16-17. Tuo sivusto antoi itse asiassa neljä eri arviota, jotka vaihteli 19 ja 28 välillä.

Ohhoh tuohon 16-17 saa nainen treenata kunnolla, tuolla pärjää jo Fitness kisoissa kummasti! Miehillä 16-18 vielä tulee kohtuuhelpolla mutta sekin tarkoittaa päivittäistä usean tunnin treenaamista

Olen nainen ja kun rasvaprosentti mitattiin vuosia sitten en harrastanut silloin lainkaan liikuntaa. Rasvaprosentti oli 11. Olen luontaisesti todella hoikka, itse näen itseni normaalipainoisena, mutta Suomessa tämä ruumiinrakenne on ilmeisesti harvinaisuus. Matalaan rasvaprosenttiin ei siis välttämättä tarvitse treenaamista, vaan terveellistä syömistä.

höpö höpö. Tuollaisella rasvaprosentilla sulla ei olisi enää hormoonitoimintaa. Ei tuollaista rasvaprosenttia ole terveellä naisella koskaan luonnostaan.

Vierailija
45/57 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä nettitesti?

höpö höpö. Tuollaisella rasvaprosentilla sulla ei olisi enää hormoonitoimintaa. Ei tuollaista rasvaprosenttia ole terveellä naisella koskaan luonnostaan.

11 on luokkaa naisbalettitanssijan rasvaprosentti, ei siis mikään normaalin naisen prosentti, edes hoikan.

Vierailija
46/57 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä nettitesti?

Sulla on ihan väärä käsitys. 16-17 on enemmän off-kauden lukema kuin lavalukema. Lavalla on naisia, joiden rasvat on jopa alle 10. Ja voithan sä treenata päivittäin useita tunteja, ei ole multa pois, mutta asiat voi tehdä fiksustikin. Mulle riittää tunti, puolitoista neljä kertaa viikossa ja sopiva ruokavalio.

Aloittajalle vielä, että nyt aamulla muuten mun navan kohdalta mitattu mitta oli neliä senttiä pienempi kuin eilen iltasella, joten noi nettisivuston arvot saattaisi olla aamumitoilla pikkasen pienemmät.

Mutta sitä mä mietin, että miksi tää on sulle nyt näin tärkeä asia? Jos se sua häiritsee, käy pari kertaa jossain mittauksessa: sama ajankohta päivästä, samat olosuhteet. Jos luvut on suurin piirtein samat, ne pitänee suurin piirtein paikkansa. Ja mitä sitten? Miten se tieto sun elämää muuttaa?

Vierailija
47/57 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla erottuu kylkiluut selkeästi, kun laihistan.

Vierailija
48/57 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän pureskeltavaa rasvaprosentin hyväksytyistä arviolaskureista.

Nainen, pituus 175cm:

20v, paino 60kg, bmi 19.59, arviorasvaprosentti 22.71

30v, 60kg, bmi 19,59, arp 25.01

40v, 60kg, bmi 19.59, arp 27.31

50v, 60kg, bmi 19.59, arp 29.61

60v, 60kg, bmi 19.59, arp 31.91

70v, 60kg, bmi 19.59, arp 34.21

80v, 60kg, bmi 19.59, arp 36.51

Viitearvot:

Ikä Alhainen Normaali Korkea Erittäin korkea

18 - 39 < 21,0 % 21,0 - 32,9 % 33,0 - 38,9 % > 39,0 %

40 - 59 < 23,0 % 23,0 - 33,9 % 34,0 - 39,9 % > 40,0 %

60 - 80 < 24,0 % 24,0 - 35,9 % 36,0 - 41,9 % > 42,0 %

20v/175/60/22.71 arp oli lähellä normaalin alarajaa, jos vastaavaan kohtaan taulukkoa tahtoisi edelleen 80v/175, niin painon pitäisi olla noin luokkaa 36kg, jolla arp olisi 27.11. Jolloin bmi olisi 11.76.

Miksi tällaisia lukuja käytetään?

Musta tuntuu, et noi normit on aika alhaiset, mun mielestä naisella saakin olla rasvaa, eikä tarvi kaikkien olla ihanteellisen kokoisia. Ap

Vierailija
49/57 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sä oot tyypillinen laihaläski.

Ei BMI 23 ole laiha ollenkaan. Vyötärönympärys jo kertoo, ettei ole mitenkään hoikka edes pitkänä.

Laihaläski tarkoittaa käsittääkseni normi painoista jolla on paljon rasvaa eikä oikeasti laihaa. Onko 73 sit jotenkin poikkeavan suuri vy? Mä oon luullut että se on aika tavallinen vyötärön ympärys.

Vierailija
50/57 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä nettitesti?

Sulla on ihan väärä käsitys. 16-17 on enemmän off-kauden lukema kuin lavalukema. Lavalla on naisia, joiden rasvat on jopa alle 10. Ja voithan sä treenata päivittäin useita tunteja, ei ole multa pois, mutta asiat voi tehdä fiksustikin. Mulle riittää tunti, puolitoista neljä kertaa viikossa ja sopiva ruokavalio.

Aloittajalle vielä, että nyt aamulla muuten mun navan kohdalta mitattu mitta oli neliä senttiä pienempi kuin eilen iltasella, joten noi nettisivuston arvot saattaisi olla aamumitoilla pikkasen pienemmät.

Mutta sitä mä mietin, että miksi tää on sulle nyt näin tärkeä asia? Jos se sua häiritsee, käy pari kertaa jossain mittauksessa: sama ajankohta päivästä, samat olosuhteet. Jos luvut on suurin piirtein samat, ne pitänee suurin piirtein paikkansa. Ja mitä sitten? Miten se tieto sun elämää muuttaa?

Mietin vaan sitä, että olenko todella niin läski vaikka olen pudottanut 10 kg muutamassa viikossa.

Vierailija
51/57 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä nettitesti?

Mietin vaan sitä, että olenko todella niin läski vaikka olen pudottanut 10 kg muutamassa viikossa.

No onhan tuollaisessa tietysti aina se vaara, että paino lähtee enemmän lihaksista ja vähemmän rasvasta, jolloin rasvaprosenttikin voi toden totta jopa nousta. Epätodennäköistä, mutta mahdollista. Huolehdi riittävästä proteiinista ja mielellään treenaa lihaskuntoa niin minimoit tuon mahdollisuuden.

Vierailija
52/57 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on aina ollut myös korkea rasvaprosentti, bmi alle 25 ja rp 33,4! Mitattu n 5x ja aina samansuuntainen tulos. 

Olen malliltani suora ja kapea, 95-80-95. Vatsassa näkyy sivussa vatsalihakset, edessä 4 lapsen venyttämää nahkaa mutta ei läskiä. Reidet ei ole mitenkään erityisen paksut, 55cm.

En ole koskaan tajunnut missä se läski on, sitä pitäisi kuitenkin olla yli 20 kiloa!?

Vatsassa, sisäelimissäsi. Vatsanympäryksesi on suuri.

Itseasiassa ei ole ainakaan noiden Inbodymittausten perusteella, se johtuu enemmän vartalonmallistani. Vatsaa ei ole vieläkään vaan kroppa on "leveä ja litteä" 

Kun painoin 52kg mun vy oli silti 71cm ja olin tosi kapea ja laiha.

Vierailija
53/57 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä nettitesti?

https://simeonkrastevfitness.com/about-body-fat/

skrollaapa tuosta alas ja katso miltä näyttää rp 10:) Joko sinulla on anoreksia tai....

Vierailija
54/57 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieneneekö rasvaprosentti ketodieetillä? Nyt on tippunut tällä tavalla 7kg 5 viikossa

Vierailija
55/57 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painoa pudonnut nyt viimevuodesta 15kg ja 13kg vielä pudottamatta. Kertokaa, jos pituus 164 ja paino olisi 47 ei siinä varmaan kovin sairaalloisen suuri rasvaprosentti voisi enää olla vai? Tuo on minun tavoitteena siksi, että voisin tuossa painossa alkaa pikkuhiljaa lisäämään hitaasti kaloreita ja hiilareita, koska tuosta painosta olisi hyvä lähteä lisäämään lihaksia ja mielestäni voisi hyvällä omallatunnolla lihoakin pari kiloa.

Vierailija
56/57 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olisin siinä tavoitteessa tarkoitus olisi alkaa vähitellen syömään tavallisen ketodieettiläisen tavoin eli edelleen alle 20g hh ja alle 1000 kcal päivässä. Nyt syön keskimäärin 500kcal ja 4g hh/päivä yhdessä vuorokaudessa saattaa tippua kilo yhtenä päivänä söin vahingossa n900 kcal 4g hh ja painoa tuli heti 2kg onko tämä ihan normaalia, kun on sairaalloinen rasvaprosentti?

Vierailija
57/57 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap täällä hieman paremmassa kunnossa. Rasvaprosentti näytti nyt samalla mittarilla n. 29 ja paino on tällä hetkellä 58 olen siis 164 pitkä.