Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vieläkö joku v.2019 uskoo, että kainalo- ja häpykarvat lisäävät hajuja ja huonontavat hygieniaa?

Vierailija
06.03.2019 |

Ja tämä nimenomaan naisten kohdalla. Karvoitus kainaloissa ja haarojen välissä on "ihan ällöä ja likaista", mutta miesten kohdalla naiset eivät koe sitä ongelmaksi?
Mitä ajattelette naisesta joka ei sheivaa edes kainaloitaan ja on sitä mieltä, että paremmin pysyy kuivana ja hiet poissa kun on karvat?

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin on karvattomuuden riemusanoma saatu myytyä. Siis eikö ihmiset oikeasti osaa peseytyä, karvoilla tai ilman, tänä herran vuonna 2012? Kun on suihku ja saippuaa, ei siinä ole mitään merkitystä onko niitä karvoja tai ei. En kyllä ensimmäisenä hygienialla, täillä ja satiaisilla tuota karvattomuutta näinä aikoina perustelisi. Esteettiset syyt vielä jotenkin ymmärrän, vaikka en itse niitä allekirjoitakaan.

Kai sinä tiedät ettei alapäätä saisi pestä saippualla?

Vierailija
22/54 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mainosmies kirjoitti:

Voi hyvät ihmiset! Eikö kenellekään tule mieleen, että mistähän koko karvanpoistobuumi on lähtöisin? No olisikohan kemikaali/meikkifirmoilta aikanaan USAssa, kun täytyi myynnin lisäämiseksi keksiä uusi tuoteryhmä, "jota ilman ei voi olla". SItten markkinoitiin kovasti, kuinka rumia kainalo- ja säärikarvat on ja kohta koko kansakunta alkoi niitä hävetä. Sitten myöhemmin tuli tämä häpykarvanpoistovillitys.  Miljooniahan ne firmat tienaa näillä täysin joutavilla tuotteillaan, joten kai niiden täytyy koettaa pitää yllä sellaista trendiä, että karvoitus on hankalaa, haisevaa ja kamalan näköistä.

Minä olen isokokoinen äijä ja trimmaan kainalokarvat, koska luonnontilassa kainalot alkavat työpäivän aikana haisemaan hielle, vaikka olen käynyt aamulla suihkussa ja kuinka laittanut dödöä.

"72h suojaa", ja pyh!

Ainoa mikä toimii hienhajuun on dödön laittaminen puhtaisiin, trimmattuihin kainaloihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin on karvattomuuden riemusanoma saatu myytyä. Siis eikö ihmiset oikeasti osaa peseytyä, karvoilla tai ilman, tänä herran vuonna 2012? Kun on suihku ja saippuaa, ei siinä ole mitään merkitystä onko niitä karvoja tai ei. En kyllä ensimmäisenä hygienialla, täillä ja satiaisilla tuota karvattomuutta näinä aikoina perustelisi. Esteettiset syyt vielä jotenkin ymmärrän, vaikka en itse niitä allekirjoitakaan.

Kai sinä tiedät että kainalot pestään saippualla? Ja alapää pitää huolen itsestään. Eikä haise tai mätäne kunhan alapesu suoritetaan vedellä säännöllisesti?

Vierailija
24/54 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai niiden hiussuomujen alle kertyy moskaa. Perusterve nainen, joka peseytyy ja jonka hormonitasapainot on kunnossa, ei tietenkään haise karvoituksiensa vuoksi; tämä ei kuitenkaan tarkoita, että hänen karvansa olisivat steriilejä... eikä toisaalta tarvii olla. Mutta jos hajumolekyylit pukkaa jo toisen nenälle, kyse on huomattavasta likaisuudesta. Karvat voi pidättää paljon kuollutta solukkoa ja eritteitä, jotka toimivat bakteereiden ruoka-alustana, eli kyllä ne karvat asettaa hygienialle helposti haasteen.

Vierailija
25/54 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ajelu hygieniaa sinänsä paranna, mutta hajuja kyllä vähentää.

Ja se estetiikka...

Ja käyttömukavuus...

Vierailija
26/54 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies saa haista hieltä!!se on miehekästä:-D

Vierailija
27/54 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hajuton ja mauton?

Ei kiitos.

Vierailija
28/54 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle on ihan sama muiden karvat. Tai oikeastaan musta olisi kiva, jos ihmiset (lähinnä naiset) rohkenisivat useammin antaa luonnollisten karvojensa rehottaa vapaammin.

Mutta omalla kohdallani olen ihan selkeästi huomannut, että kainalot alkaa nopeammin haista epämiellyttävältä, kun karvat on pitkät. Muita ihokarvoja sheivailen enemmän esteettisistä syistä ja sos. paineesta, mutta kainaloita sheivaisin (tai trimmaisin) varmaan vaikka olisin ainoa ihminen maailmassa.

Kainalokarvat ovat hieman toinen juttu, mutta miehen alapää ei eritä kuona-aineita samalla tavalla kuin naisen.

Kuona-aineita? Alapää on itsestään puhdistuva ja niin sen kuuluu olla, karvoineen. Mihin ajattelit, että sinun kuonasi menevät jos poistat karvasi? Viemäriin suoraan?

Vierailija
29/54 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla hikoilu ja hajut väheni kainaloista kun annoin kainalokarvojen kasvaa. Mulla oli jatkuvasti finnejä ja syvemmälläkin olevia "paiseita" kainaloissa sisään kasvaneiden karvojen takia kun ajelin niitä. Mikään keino ei auttanu ehkäisemään niitä näppylöitä. Totesin että mielummin karvat kuin kipeät ja "mätänevät" kainalot. Haaruksista siistin ettei tursua uimapuvun ulkopuolelle.

Vierailija
30/54 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä ainakin karvattoman alapääni saippuoin joka päivä.

Vierailija
31/54 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kainalokarvat poistan, koska todellakin lisäävät hienhajua. Tuhero saa olla luonnontilassa.

Kumma juttu, että miesten hajuista ei kirjoitella ja kauhistella laajemmin vaikka noin 98% miehistä on kainalokarvat.

Tässä karvat / luomu -kuviossa tuntuu olevan ilmoilla sellainen henki, että naiset lyttäävät itseään nyrkin ja hellan väliin. "emme naiset ole kauniita ja hyväntuoksuisia luomuna!"

Mun mies ajelee kainalokarvansa lyhyemmiksi. Kuulemma hiki haisee vähemmän. Itsekin epiloin kainalot, jos karvat pääsee pidemmiksi, niin alkaa hiki haista nopeammin.

Vierailija
32/54 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla pitkäkarvaiset kainalot haisee, ja sitä on todellakin turha pistää huonon hygienian syyksi.

Voisiko karvojen pituudessa olla jokin optimi, joka on se kaikkein paras hygienian kannalta? Karvoillahan on ilmavuutta lisäävä vaikutus, mutta ehkä jossain tulee vastaan pituus, joka ei enää hygienisyydessä autakaan. Ehkä se optimi vaihtelee henk.kohtaisesti.

Joku puhui hormonitasapainosta. Mulla on hormonitasapainossa ongelmia (PCOS). Voisikohan sillä olla vaikutusta hajuihin? Kun kainalokarvat on pitkät, ne tuntuu haisevan koko ajan, vaikka miten pesisi, heti suihkun jälkeenkin. Silloin ei edes kerkeä laittamaan dödöä ennen kuin haisee! Sellainen pistävä miehekäs haju. Kun karvat on lyhyemmät, niin hajua ei ole ja myöhemmin hikoillessa se on huomattavasti miedompi.

Vierailija
33/54 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kainalokarvat poistan, koska todellakin lisäävät hienhajua. Tuhero saa olla luonnontilassa.

Kumma juttu, että miesten hajuista ei kirjoitella ja kauhistella laajemmin vaikka noin 98% miehistä on kainalokarvat.

Tässä karvat / luomu -kuviossa tuntuu olevan ilmoilla sellainen henki, että naiset lyttäävät itseään nyrkin ja hellan väliin. "emme naiset ole kauniita ja hyväntuoksuisia luomuna!"

Miehet ei varmaan ajattele ja juttele yhtä typeristä asioista kuin naiset. Kyllä oma mieheni on sanonut että ei haise läheskään niin paljoa kun on posliini, mutta ei hänelle tulisi mieleen asiasta tehdä ketjua keskustelupalstalle :D

"Miehet ei varmaan ajattele ja juttele yhtä typeristä asioista kuin naiset."

Nyt olet asian ytimessä!

Vähän lensi kahvia nenästä kun luin tämän😆

Miehet eivät myöskään vatvo päätään sekaisin täysin triviaaleilla asioilla ja stressaa kaikista pikku mitättömyyksistä.

Siksi meitä kai jotkut sanovat tyhmiksi, yksinkertaisiksi ja ymmärtämättömiksi.

Mitä sitten?

9

Vierailija
34/54 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla pitkäkarvaiset kainalot haisee, ja sitä on todellakin turha pistää huonon hygienian syyksi.

Voisiko karvojen pituudessa olla jokin optimi, joka on se kaikkein paras hygienian kannalta? Karvoillahan on ilmavuutta lisäävä vaikutus, mutta ehkä jossain tulee vastaan pituus, joka ei enää hygienisyydessä autakaan. Ehkä se optimi vaihtelee henk.kohtaisesti.

Joku puhui hormonitasapainosta. Mulla on hormonitasapainossa ongelmia (PCOS). Voisikohan sillä olla vaikutusta hajuihin? Kun kainalokarvat on pitkät, ne tuntuu haisevan koko ajan, vaikka miten pesisi, heti suihkun jälkeenkin. Silloin ei edes kerkeä laittamaan dödöä ennen kuin haisee! Sellainen pistävä miehekäs haju. Kun karvat on lyhyemmät, niin hajua ei ole ja myöhemmin hikoillessa se on huomattavasti miedompi.

Olen mies ja tilannehan on siis 24/7 juuri tuo kuvaamasi, hormonitasapainoista riippumatta.

Ainoa mikä estää hienhajun on lyhyet kainalokarvat. Lyhyet karvat paremmat kuin täysin sheivatut, koska karvattomasta kainalosta dödö häviää hien mukana paljon nopeammin pois.

Vierailija
35/54 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisi tietysti kuvitella, että karvat nimenomaan luovat ilmalle enemmän teitä liikkua. Onhan metsässäkin raikkaampi ilma kuin aavikolla.

Entäs tundralla?

Vierailija
36/54 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä hikoan kainaloista ja käytän dödöä. Jos olisi kainalokarvat niin karvathan olisi ihan liisterissä kun niin vetelisi dödöä.

Vierailija
37/54 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep. Ja sitten jos laittaa dödöä karvoihin, jotka onkin alkaneet haista heti, niin seuraavaksi on heitettävä dödö pois! Mullakin pcos.

Vierailija
38/54 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sellainen päivän muhinut puska vaan haisee pahemmalta kuin trimmattu/posliini. Niin naisilla kuin miehillä. Karvoilla on silti tehtävänsä ja kauneus on katsojan silmässä.

Onneksi me molemmat silti pidetään karvat sillä mallilla, että naamaa voi vaikka hieroa toisen alapäähän ilman että ällöttää.

Entäs miehen parransänki ja naisen alapäänsänki yhteen hierottuna? Tuleeko kenties sänki-ihottumaa, vai ajavatko kumpikin juuri ennen aktia? Ainakin miehen parransänki pistelee jo päivän vanhana.

Vierailija
39/54 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun kainaloissa on pitkät karvat niin se dödö ei pääse sinne iholle vaikuttamaan yhtä hyvin, siksi ne varmasti haisee. Eihän se dödö siinä karvan päällä vaikuta.

Vierailija
40/54 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt on jo 2019.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kaksi