Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten pystytte keräämään koko perheen lomaa varten 3500

Vierailija
02.03.2013 |

O

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
02.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siten, että ollaan saatu lomarahat miehen kanssa, ja välillä säästetty tuo summa.  Eihän tuo ole kuin 146 e/kk per mies/vaimo kuussa sivuun, niin kerran vuodessa on tuo 3500 e säästetty. Ei mikään mahdoton säästötavoite, kun säästäjä (palkansaaja) säästää keskimäärin sen 200 e/kk, eli kahden aikuisen perheessä se tekisi 400 e/kk, 4800 e/v...

Vierailija
2/22 |
02.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää vain aloittaa säästäminen riittävän ajoissa. Mä säästän parhaillani perheen lomaan 260 euroa kuussa, ja kesäkuussa summa on kasassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
02.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, jos toinen tienaa 6000 ja toinen 3500, ja asunto velaton, autot keskitasoa, joten ei siinä mitään muuta tarvi kun kestää työelämää (jonka vuoksi lomat tulee enemmän kuin tarpeeseen).

Vierailija
4/22 |
02.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä säästän 500€ kuussa koko perheen lomaan, mies ei osallistu kustannuksiin...

Vierailija
5/22 |
02.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä en vaan käytä kaikkea rahaa, joka tilille tulee. Sit jos on tarvetta, siellä on otettavissa 3500e. Tai enemmänkin. Eihän sitä nyt joka kuukausi, mutta kerran pari vuodessa onnistuu hyvin.

Vierailija
6/22 |
02.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinasin aloittaa säästämisen ja blogin siitä. Ollaan 8 henkinen perhe ja yksi pienipalkkainen tulonsaaja. Säästetään jo 500e/kk muuhun tarkoitukseen. Silti aattelin alkaa säästää ensimmäiseen perheen yhteiseen ulkomaanmatkaan (jos risteilyjä Tukholmaan ei lasketa). Menee varmaan aika kauan... Ideana vielä parantaa perheen ruokavaliota terveellisemmäksi ja silti säästää.

Minä teen niin että kun se raha tulee, samana päivänä menee säästötilille. Sitten mennään sillä mitä jää jäljelle.

Vierailija
7/22 |
02.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies säästää jonku satasen kuussa, lisäksi käytämme myös luottoa. Me ollaan molemmat vakituisessa työssä, joten kuussa tulee aina rahaa tilille. Lainoja sitten vaan lyhennellään. Aina ollaan veloissa, mutta sellaista se elämä on.

Nyt jouduttiin myymään osakkeita 4000 euron edestä, kun tuli yllättäen ylimääräinen matka liittyen lasten harrastukseen.

Mun mielestä on ok olla velöissa

Vierailija
8/22 |
02.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei riitä 3500 e meidän perheen lomaan ( siis sellaseen kun halutaan), meitä on 6 ja viimeksi matka maksoi 5000 + risat.

Ei ihan joka vuosi siis matkusteta.. ja nyt pikkuhiljaa lapset yks toisensa jäkjeen menee lapsialennus-rajan yli, joten kallistuu vaan..

Ensinnäkin seä minun että miehen, ja myös lapsilisästä laitetaan heti niiden tullessa tietyt summat eri tilille. Välillä pidetään kitsastelukausia , jolloin jätetään kaikki "turhuus" pois ja laitetaan niistä säästyneet rahat suoraan säästöön. ( tällöin myös selaillaan matkakuastoja ja katellaan vanhoja matkakuvia, että pysyy mielessä miksi ei tule leffarahaa tai osteta sipsejä lauantaina tms).

Minä teen oman työni "sisällä " ylimääräisiä projekteja, joista saamani lisärahan laitan matkatilille.

Äitini antaa perheelle yhteisen joulurahan, siitä ostan lapsille jotain ihan pientä ja loput laitan matkarahastoon.

Kyllä se summa siitä ajastaan kertyy..

Matkalla käytetään Visaa sitten halun mukaan, mutta matkan ostamiseen ei olla luottoa otettu.

Vierailija
9/22 |
03.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästetään joka kuukausipalkasta kumpikin 200 euroa yhteiselle lomatilille. Ei se kauhean vaikeeta ole.

Vierailija
10/22 |
03.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä olen yksinhuoltaja duunari ja laitan kuussa 600€ sivuun jotta saan lomamatkan (5700€ kaikkineen) maksettua.

Vierailija
11/22 |
03.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä se käy helposti, koska miehellä suuret tulot. Ei tarvitse edes säästää

Vierailija
12/22 |
03.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.03.2013 klo 20:51"]

Meinasin aloittaa säästämisen ja blogin siitä. Ollaan 8 henkinen perhe ja yksi pienipalkkainen tulonsaaja. Säästetään jo 500e/kk muuhun tarkoitukseen. Silti aattelin alkaa säästää ensimmäiseen perheen yhteiseen ulkomaanmatkaan (jos risteilyjä Tukholmaan ei lasketa). Menee varmaan aika kauan... Ideana vielä parantaa perheen ruokavaliota terveellisemmäksi ja silti säästää.

Minä teen niin että kun se raha tulee, samana päivänä menee säästötilille. Sitten mennään sillä mitä jää jäljelle.

[/quote]

Mielenkiinnosta kyselen, miten pystytte säästämään 500€/kk jos perheessä on vain yksi pienipalkkainen palkansaaja ja perheessä on kuitenkin 8 henk.? Kuinka pieni se palkka oikeasti sitten on?

Vierailija
13/22 |
03.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua huvittaa kun tuttava perhe jossa nyt 2 aikuista ja 3 pientä lasta ja kovasti puhuivat ennen kahden viimeisen lapsen syntymää kuinka aikovat kokoperhe matkustella sitten tulevaisuudessa, että helposti säästävät. Perus amisksia kummatkin, eivät ihan tajua miten ne menot tuli kasvamaan kun kaksi viimeistä lasta syntyi, vaatteet,ruoka-kulut, tarvikeet,vaipat, istuimet, tarhamaksut yms veivätkin sitten ne rahat mitkä olivat aikoneet säästää ja mitä jäi käteen kun vielä oli yksi lapsi. Voi voi, elämä yllättää.

Vierailija
14/22 |
03.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ei saadakaan säästettyä tuota summaa. Säästetään 100€kk, mutta se menee aina autohonhuoltoon tai uusiin renkaisiin, pesukoneeseen, ylimääräisiin lääkärilaskuihin, silmälaseihin tai johonkin isompaan vaatehankintaan kuten kevättakkiin tmv. 

Vierailija
15/22 |
03.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me kotiuduimme 1vko sitten Thaimaan lomalta jonka varasimme viime kesäkuussa, varausmaksu 1000e heti varatessa ja sen jälk pistimme sivuun tammikuista loppumaksua varten. Matkan hinta kaikkinensa 7400e.

Nyt katselemme elokuuksi uutta parin vkon lomamatkaa ja erittäin vahva ehdokas maksaisi 3900e.

Vierailija
16/22 |
03.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen yh ja säästän joka kuukausi 300 e. Pääasiassa lomaa varten, mutta toki säästötililtä saa otettua muuhunkin. Jos tulee ylimääräinen hankinta kuussa, niin yritän saada sen normaalitilistä maksettua. Käy Lidlissä, tankkaan vain sen verran että bensa riittää seuraavaan palkkaan yms. Eli pienellä elän. Mutta lomalle pitää päästä. 

Vierailija
17/22 |
03.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samankin kokoisilla perheillä on kuitenkin erilaiset menot ja tulot, aika paha tätä on vertailla.

Vierailija
18/22 |
03.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on nettotulot 7000€. Siitä jää joka kuukausi säästöön pari tonnia. Emme matkusta kuitenkaan, kuin kerran vuodessa ulkomaille. Pääasiassa lomailemme Suomessa.

Vierailija
19/22 |
03.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin pystyy keräämään tuon summan, kotihoidontukea ja kuntalisää sain muutaman vuoden ja riittää lomailuun vielä tälle ja ensi vuodelle. Seuraavat vuodet pitää käyttää jo palkkatuloja lomailuun.

Vierailija
20/22 |
03.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tilille jää hoitomaksujen, opintolainamaksujen ja mun osuuden muista laskuista jälkeen (mies maksaa kaikki loput) ehkä se 500-600€... Miehelle jää ehkä pari sataa sit enemmän.

Siitä ei kyllä ihan äkkiä laiteta sivuun lomaa varten enää kummoistakaan siivua. Varsinkaan, jos tarvii muksuille yhtään vaatteita tms. maksaa tai harrastusmaksuja ja mitä lie... 

Ei matkustella.