Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millaisesta mielipiteestä sinä SUUTUT?

Vierailija
02.03.2013 |

Usein jollain on aina hernepelto nenänvarressa kun joku ilmaisee vain MIELIPITEENSÄ. Miksi niistä pitää hermostua kun ne on vain mielipiteitä?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
02.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mielipide ei ole perusteltu, tai siinä ei ole järjen häivää, niin kyllähän se ottaa kupoliin. Tänään viimeeksi hermostuin miehen mielipiteeseen. Tulin kotiin nimittäin päivällä omalta menoltani, ja havaitsin, että mies ja lapset (2- ja 4-vuotiaat) puuttuvat. Tarkistin puhelimen, ei viestiä. Katsoin keittiöstä, ei viestiä, eikä vastaa puhelimeen. Eikä ollut mitään puhetta, että lähtee minnekään. Auto kuitenkin pihassa.

Mies sitten tulee jonkin ajan kuluttua, toinen lapsi on pulkassa ja toinen kelkassa. Ja on tosi närkästynyt, kun muistutan, että on sovittu siitä, että pitää ilmoittaa jos lähtee jonnekin, en minä voi tietää kauanko ovat ja arvaako sitä ruokaa alkaa laittaa jne. Mies on ihan kiukuissaan, että mitä sitä ilmoittamaan, kun me oltiin vaan tavara-asemalla junia katsomassa... Olin ihan, että mistä mun se pitäis tietää, kun ei kristallipalloa ole?? Ja siihen sitten suutuspäissään mies vastaa että "hyvä on, ei sit mennä ikinä minnekään". Mä en oikein jaksa tollasta lapsellista menoa, vaikka kuinka on puhuttu, että puhelin mukaan, kun ikinä ei tiedä jos lapsille sattuu vaikka tapaturma tai muuten tulee jotain ilmoitettavaa, ja vähintääkin voi jättää lapun minne on mennyt ja koska suunnilleen tulee. Hankalaa se on lapsillekin opettaa, että aina pitää sitten ilmoittaa mihin menee, jos isukkikin pyyhkii hanuria koko ajatuksella.

Vierailija
22/30 |
02.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tahallisesti ketä tahansa luokkaava mielipide, tai tahattomasti loukkaava. Pitäisi ihmisten sen verran ymmärtää, ettei ketään tarvitse luokata mielipiteillään. Mielipiteitä mahtuu maailmaan, mutta niiden esittäminen on taito, joka vaan pitäisi osata tehdä ketään luokkaamatta. Tai jos väkisin mielipiteellään jotain toista loukkaa, niin eikö semmoiset mölyt voi pitää sisällään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
02.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuttuminen on ihan väärä sana. En oikeastaan suutu toisten mielipiteistä. Tyhmät mielipiteet kuitenkin jätän omaan arvoonsa enkä sellaisia viitsi edes kuunnella. Miksi minun pitäisi edes ottaa kantaa johonkin mielestäni tyhmiin mielipiteisiin tai kuunnella kaiken maailman mielipiteitä? Eihän semmoinen ole mahdollista, vaan menee aivan sekaisin. Infoähkyä on muutenkin tulossa kaikkialta.

Sitä mikä on mielestäni tyhmä mielipide en lähde edes perustelemaan. Ihminen toimii paljon vaistonvaraisesti, tunteella, tunneälyllä yms:lla ja paljon siitä on imenyt jo juuriensa maidossa ja on osa ihmisen persoonallisuutta eikä sitä voi muuttaa eli kaikkea millä arvioi toisia ei ihmisessä voi muuttaa - joitakin asenteita kylläkin. Joku sanoi jo tossa yllä, että ei kaikkea tartte perustella. Mikä tuntuu tyhmältä tuntuu vain tyhmältä ja sillä sipuli ihan kuin tänään tuntuu siltä, että on lauantai. 

Vierailija
24/30 |
02.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.03.2013 klo 19:13"]

No juuri se saa minun verenpaineeni nousemaan, kun ihminen ajattelee olevansa toista parempi. Esim. kaikki muut täälä palstailevat ova AV-mammoja, mutta tietenkin tämä yleistys ei kosketa itseä. Tai omat elämän valinnat ovat parempia kuin muiden. Tai koetaan sitä ylemmyyttä toista kohtaan, koska toinen on vain erilainen (eri temperamentit jne). Inhoan yli kaiken sitä, että joku oikeasti ja aidosti kokee olevansa parempi ihminen muuten vain vaikka olisi kuinka ilkeä, tyly, epäreilu jne. Tai jos itse on tosi taitava ja hyvä jossakin asiassa, niin se ei tee parempaa ihmistä kenestäkään, mutta halutaan nähdä, että vain ja ainoastaan ne ihmiset jotka ovat hyviä niissä asioissa kuin minäkin olen, ovat hyviä ja arvostettavia. Ja sitten ei arvosteta toisen hyviä ominaisuuksia, jotka eivät itsellä ole vahvuutena... Sitä hemmetin yksisilmäistä, itsekästä, ja ylemmyydentuntoista asennetta en kestä.

[/quote]

Tai ehkä ne oikeesti on parempia ihmisiä? Vai väitätkö, että sinä olet maailman paras ihminen?

Vierailija
25/30 |
02.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.03.2013 klo 17:53"]

Mä en sitten ymmärrä näitä aina perusteluja vinkuvia ihmisiä. Ettekö te muuten ymmärrä asioita? Nyt on lauantai - vai pitääkö tämäkin perustella?

[/quote]

Voi hyvä yksinkertaisuus. Niiden perustelujen perusteella me teemme päätöksemme siitä oletko joku wt-kaheli vai ihan kunnon ihminen. Ei mielipiteiden. Se nyt vasta lapsellista olisikin jos "Mä en oo ton kaa ku se on eri mieltä ku mä".

Mutta kyllähän se kertoo sinusta aika paljon jos et halua perusteluja kertoa. 

Vierailija
26/30 |
03.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mielipiteitä julistetaan tosiasioina, niin ei sitä jaksaisi kuunnella. Etenkin kun asiat liittyy esim. omaan ammattiin. Vaikka sen kuinka tietää, että tuossa puhuu taas ihminen, joka ei tiedä asiasta yhtään mitään, niin silti tympii kuunnella soopaa.

Vierailija
27/30 |
03.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lukenut ketjua, vastaan sen asian joka tuli ensimmäisenä mieleen. Mua suututtaa jos joku sanoo "mielipiteitä" mun asioistani tietämättä oikeasti mitään. Siis sellaiset mielipiteet, jotka sisältävät ihan hirveästi pelkkiä oletuksia joiden mielipiteen lausuja kuvittelee tietenkin olevan faktaa. Mulla esim. on tuttu, joka aina "tietää" mun asiat paremmin kuin minä itse. Tai sitten juuri nämä olettajat, jotka sanovat vaikka että "no kun sä olet tuollainen kiltti romantikko ja mun mielestä sun pitää olla enemmän tällainen ja tuollainen..." Ja siis kun sanoo että no itse asiassa mä en ole kyllä ollenkaan romantikko enkä hirveän kilttikään niin ei mene jakeluun vaan silti jankutetaan samaa asiaa. Nämä mielipiteet mua ärsyttää ja suututtaa. Yhteistä niille on siis se, että ylitetään raja. Kuvitellaan tietävänsä toisesta ihmisestä ja/tai hänen elämästään enemmän ja paremmin kuin tämä ihminen itse.

Vierailija
28/30 |
03.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku esittää mielipiteensä kykenemättä perustelemaan sitä.

Vierailija
29/30 |
03.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

MInua suututtaa ahdasmieliset je esim. homovastaiset mielipiteet.

Pyrin kuitenkin olemaan näyttämättä suuttumustani ja pitämään tyynen ulosannin omassa argumentoinnissani.

Vierailija
30/30 |
03.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei töissä kantsi käydä kun sossusta saa rahaa."