Kenen omaisuutta?
Tilasin luottotiedottomalle sukulaiselle osamaksulla tietokoneen. Sukulainen hoiti jokusen erän maksuista, mutta sitten loput maksut jäivät minun kontolleni. Nytpä sitten onkin saatu riita aikaiseksi siitä kenen omaisuutta tietokone on, sukulaisen mielestä kone on hänen, koska hän on siitä maksanut. Minun mielestäni kone kuuluu minulle, koska hän rikkoi sopimuksen ja minä jouduin maksumieheksi tahtomattani.
Kommentit (46)
Montako lakimiesta tai wannabe-lakimiesta tarvitaan vaihtamaan yhta hehkulamppua?
Jos kone on sukulaisella, ap voi ilmoittaa koneen anastetuksi, poliisi hakee sen pois.Eli jos ap:lla on tositteet koneen tilaamisesta, asia hoituu hyvinkin helposti.
Montako lakimiesta tai wannabe-lakimiesta tarvitaan vaihtamaan yhta hehkulamppua?
Jos kone on sukulaisella, ap voi ilmoittaa koneen anastetuksi, poliisi hakee sen pois.Eli jos ap:lla on tositteet koneen tilaamisesta, asia hoituu hyvinkin helposti.
tee ap rikosilmoitus.
sinulla on paperit siitä, että olet tilannut koneen sinun nimiisi. sukulaisesi on VARASTANUT koneen sinulta.
piste.
minä kantaisin koneen ulos sieltä, ja maksaisin koneen loppuun.
jos se paskiainen ei sitä anna---> menen sinne ja riko kone. ihan palasiksi. jos kyseessä on läppäri, aina parempi:)
MISTÄ SUMMASTA PUHUTAAN??
paljonko koneen hinta?
mitä sukulainen on maksanut?
paljonko ap JOUTUU maksamaan?
Minustakin oleelliset tiedot puuttuu;
Paljonko kone maksoi/ paljonko sukulainen on siitä maksanut?
Onko sukulainen maksanut käteen vaiko tilille? (Tosite)
Kauanko sukulainen on konetta käyttänyt / onko ollenkaan?
Ilman näitä aika vaikea vastata vaikka aiheesta tietäisikin.
En lukenut ketjua kokonaan joten anteeksi jos toistan jo kerrottua.
Kone on ostettu osamaksulla? Jos on, niin kone on laillisesti aloittajan mutta hänen on joko palautettava kone myyjälle ja maksettava sukulaiselleen jo maksetut erät takaisin tai sit hän pitää koneen ja maksaa itse loppuerät ja palauttaa jo maksetut erät sukulaiselleen tai hoitaa asian huonosti ja pitää koneen/palauttaa sen maksamatta senttiäkään sukulaiselleen.
Jos haluaa toimia täysin lain mukaan niin oikeudessa kone annettaisiin sukulaiselle koska suomen lain mukaan oletetaan et aikuinen ihminen tietää minkä riskin ottaa luottaessaan luottotiedottomaan sukulaiseen.
Konetta ei kuitenkaan tarvitse eikä pidä antaa sukulaiselle ennen kuin kaikki erät on maksettu.