Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uudet Muumit: Miksi Nuuskamuikkunenkin on niin inhottava? Tyly.

Vierailija
06.03.2019 |

Ensin Myystä tehtiin täysi sosiopaatti ja nyt sitten tämä !

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin? Nehän ovat juuri sellaisia kuin alkuperäiset ovat.

Vierailija
2/17 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Muumipappa on nössö???

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös tämä sarja perustu enemmän niihin alkuperäisiin sarjakuviin, vaikka vielä kaukana ollaan siitäkin.

Vierailija
4/17 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä uudet muumit on kauheita. On matkittu liikaa muita animaatioita.

Kannattaa muistaa, että Tove Janssonin tarinat oli suunnattu aikoinaan myös teineille ja aikuisille. Nyt sellaista ulottuvuutta ei ole

Vierailija
5/17 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eikös Nuuskis ole vanhoissa Muumeissakin vähän tyly ja vetäytyvä?

Vierailija
6/17 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo kohtaus menee kirjassa juuri noin. Nuuskamuikkunen hermostuu Titiuuhun. Ja onntidella tyly.

Vierailija
7/17 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä nuo niin älykkäiden tekstit ovat niin monimerkityksellisiä, että lukemisesta menee nautinto. Sitten niiden pohjalta tehdyt näytelmät, animaatiot ym. saavat lukuisia tulkintoja, tietenkin.

Vierailija
8/17 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä niin mieleni pahoitin, kun tää uusi muumi ei ollutkaan kopio siitä 90-luvun piirretystä :'( Minä olisin vaan halunnu toisen samanlaisen että oisin saanu nostalgiatrippailtua lapsuuteni takaisin ja ois ollu ihanaa ja lämmin olo niinku sillon ku soi vaan paapapapaapaa :'( Ja kun ne on minun mielestä ne Ainoot Oikeet Muumit ja paremmat oikeestaan ku Toven muumit ja kukaan muu ei saa niihin koskeakaan kun minulle tulee paha mieli ja minun lapsetkin traumatisoituu :'(

Miksi kaiken pitää aina muuttuuaaaaaaaaaaaaa, voi Luoja ota minut jo pois täältäääääääääääääää :'( :'(

Vierailija
9/17 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumma kuinka ihmiset eivät osaa ajatella tätä sarjaa omana versionaan muumeista varsinkin kun tässä koitetaan olla uskollisia Toven kirjoille/sarjakuville. Ei se ikinä korvaa eikä yritäkään korvata 90-luvun muumeja.

Vierailija
10/17 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä Nuuskamuikkusen metsässä juoksemisen aikana pitää taustalla soittaa jotain englantilaista hipsterimusiikkia?

Ei sovi sitten yhtään ajattomaan Muumilaaksoon.

Puhumattakaan siitä, että lapset voisivat millään tavalla laulaa mukana tai edes ymmärtää mitä lauletaan.

Vierailija
11/17 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä Nuuskamuikkusen metsässä juoksemisen aikana pitää taustalla soittaa jotain englantilaista hipsterimusiikkia?

Ei sovi sitten yhtään ajattomaan Muumilaaksoon.

Puhumattakaan siitä, että lapset voisivat millään tavalla laulaa mukana tai edes ymmärtää mitä lauletaan.

Luojan kiitos eivät voi, se minua on aina eniten ottanut aivoon, kun on pitänyt laulaa mukana.

T: vihaan muumeja, lapset rakastavat

Vierailija
12/17 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä niin mieleni pahoitin, kun tää uusi muumi ei ollutkaan kopio siitä 90-luvun piirretystä :'( Minä olisin vaan halunnu toisen samanlaisen että oisin saanu nostalgiatrippailtua lapsuuteni takaisin ja ois ollu ihanaa ja lämmin olo niinku sillon ku soi vaan paapapapaapaa :'( Ja kun ne on minun mielestä ne Ainoot Oikeet Muumit ja paremmat oikeestaan ku Toven muumit ja kukaan muu ei saa niihin koskeakaan kun minulle tulee paha mieli ja minun lapsetkin traumatisoituu :'(

Miksi kaiken pitää aina muuttuuaaaaaaaaaaaaa, voi Luoja ota minut jo pois täältäääääääääääääää :'( :'(

Noi voi nyt. Kannattaisiko kuitenkin oikeasti lukea niitä vanhoja muumeja, kerran ollaan niin viiltävän nokkelaa ja sarkastista? Toi pastellinvärinen animaatiosarjasta on hyvin kaukana kaukana niistä Janssonin aika synkistä ja masentavista alkuperäisistä muumeista.

Vierailija
13/17 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muumit eivät alunperin olleetkaan lasten juttu! "Muumit olivat henkilökohtaisia sarvipäisiä demoneja" jne. Muumikirjaöllisuudesta on paljon tutkimuksia,kannattaa tutustua.

Vierailija
14/17 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noi voi nyt. Kannattaisiko kuitenkin oikeasti lukea niitä vanhoja muumeja, kerran ollaan niin viiltävän nokkelaa ja sarkastista? Toi pastellinvärinen animaatiosarjasta on hyvin kaukana kaukana niistä Janssonin aika synkistä ja masentavista alkuperäisistä muumeista.

Ei se ollut viiltävän nokkelaa ja sarkastista, vaan ihan puhdasta vttuilua. Kiitti lukusuosituksesta *pus*

Vierailija
15/17 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa lukea tuo kyseinen novellijohon jakso perustuu (löytyy kirjasta Näkymätön lapsi) vuorosanat ja juoni oli nuuskamuikkusen ja titiuuun osalta liki suoraan siitä.

Mutta enkkupoppi ei kyllä sovi ei yhtään ja Kiti Kokkonen on täysin epäonnistunut.

Vierailija
16/17 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väritys uudessa sarjassa on huono.  En halunnut katsoa, vaihdoin kanavaa.

Vierailija
17/17 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti emme tule näkemään tässä uudessakaan sarjassa miten muumit dokaa viiniä ja muumipappa viskiä (löysi rantaan ajautuneen täysinäisen viskilaatikon). Emme myöskään varmaan näe kohtausta, jossa muumipappa ampuu villisian ja muumimamma toteaa surullisena, että "toivottavasti hänen rouvansa ei tule häntä kaipaamaan" (tai jotain sen suuntaista.)

Tuskin sarjassa paljastetaan muumien esi-isistäkään mitään, jotka olivat aika synkkiä hahmoja ja asuivat uunin takana. Väreiltäänkin olivat mustia ja kooltaan pieniä.

Muumit on kesytetty jo kauan aikaa sitten ja tämä uusi sarja laimentaa muumien luonnetta entisestään. Suun lisääminen muutti muumit ihan tavallisiksi animaatiohahmoiksi.