Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi menisin töihin jos tilanteeni on tämä

Vierailija
05.03.2019 |

Eli siis, miksi menisin huonosti palkattuun "paskaduuniin", jos kuulun niihin ihmisiin jotka eivät saa kumppania?
Olisiko osani olla vain yhteisön työmuurahainen vailla koskaan omien unelmien täyttymistä...mieluummin oleskelen rennosti tuilla.

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kysymys. Itse en näe oikein mitään perustelua miksi menisit töihin. Yhteiskunta l. naiset toki tulevat lyttäämään, kyseenalaistamaan ja halveeraamaan sinua, mutta edelläkävijän osa ei koskaan ole helppo.

Vierailija
2/49 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole ihan vapaasti. Itse kannatan perustuloa, koska tulevaisuuden tai edes nykyisessä yhteiskunnassa ei ole tekemistä kaikille ja siksi on turha laittaa resursseja aktivointitoimenpiteisiin. On kaikkien etu, että osa porukasta syrjäytyy vapaaehtoisesti.

Itse en tulisi toimeen työmarkkinatuella enkä saisi aikaani kulumaan ilman mielekästä tekemistä. Myös ihmissuhteet ovat minulle tärkeitä. Mutta perustuloa kannatan ja siksi myös äänestän puoluetta, joka sitä ajaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni luulee, että voi hengailla sossutuella hautaan asti. Tulette vielä yllättymään miten systeemit muuttuvat ja sitten on vähän vaikeaa kun ei ole osaamista eikä työhistoriaa.

Vierailija
4/49 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ole ihan vapaasti. Itse kannatan perustuloa, koska tulevaisuuden tai edes nykyisessä yhteiskunnassa ei ole tekemistä kaikille ja siksi on turha laittaa resursseja aktivointitoimenpiteisiin. On kaikkien etu, että osa porukasta syrjäytyy vapaaehtoisesti.

Itse en tulisi toimeen työmarkkinatuella enkä saisi aikaani kulumaan ilman mielekästä tekemistä. Myös ihmissuhteet ovat minulle tärkeitä. Mutta perustuloa kannatan ja siksi myös äänestän puoluetta, joka sitä ajaa.

Mielekästä tekemistä on olemassa muutakin kuin etelän reissut ja uuden tauluteeveen osto. Se on oikeasti todella paljon kiinni siitä millaiseen kulutukseen ihminen on itsensä totuttanut...miksei joillekin ihmisille riitä kymmenetkääm miljoonat?

Vierailija
5/49 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni luulee, että voi hengailla sossutuella hautaan asti. Tulette vielä yllättymään miten systeemit muuttuvat ja sitten on vähän vaikeaa kun ei ole osaamista eikä työhistoriaa.

Ei kai tässä kukaan mistään osaamattomuudesta tai työhistorian puutteesta puhunut. Tulevaisuudessa ei ole väliä vaikka olisi millainen guru, koneet hoitavat hommat.

Vierailija
6/49 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin samaa. Kun ei ole eikä tule lapsiakaan.

Vierailija
7/49 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielekästä tekemistä on olemassa muutakin kuin etelän reissut ja uuden tauluteeveen osto. Se on oikeasti todella paljon kiinni siitä millaiseen kulutukseen ihminen on itsensä totuttanut...miksei joillekin ihmisille riitä kymmenetkääm miljoonat?

Vastasin juuri, että kannatan perustuloa, joten mikä sinulle on vielä ongelma?

Vierailija
8/49 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mennä töihin mikäli palkka on paska ja duuni silkkaa paskaa kusipäisten työkavereiden kera? Asut siinä samassa betonikuutiossa ihan samalla lailla nisutellen penniä venytellen kuin työttömänäkin, vailla mahdollisuuksia päästä minnekään, saavuttaa mitään, olla mitään, omistaa mitään. Kannattaako?

Vierailija
9/49 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis työtähän riittää kaikille, ei vaan haluta siitä maksaa, koska ahneus... Minullakin ollut kaksi duunia jotka loppuneet koska ei saatu rahoitusta. Lisäksi voitaisiin lyhentää työpäivää 6 tuntiin, tällöin työtä varmasti riittäisi kaikille...

Mutta eih, rikkaita ei olisi jos ei olisi köyhiä joten ei tämä tästä tule muuttumaan. Tai jos muuttuu niin vain pahempaan. Maailmanlopun enteitä.

Vierailija
10/49 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika henkisesti köyhä elämä pitää olla, jos ei keksi itselleen tekemistä ilman työtä...olet varmaankin näitä jotka ahdistuvat ja masentuvat sitten eläkkeellä

Vierailija
11/49 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai tässä kukaan mistään osaamattomuudesta tai työhistorian puutteesta puhunut. Tulevaisuudessa ei ole väliä vaikka olisi millainen guru, koneet hoitavat hommat.

Koneet juu, ja vielä halvempi työvoima jota nyt kovasti on suomeenkin asti viljelty vuodesta 2015...ja jo sitä ennenkin. 

Vierailija
12/49 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koneet kaikkee koskaan pysty tekee. Vielä se tulee pää vetäjän käteen, voi olla ettei siihen kauaa mene. Sen verran kuitenkin on ollut ylpeyttä,että olen itse elämiseni työllä maksanut.

Vierailija
13/49 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika henkisesti köyhä elämä pitää olla, jos ei keksi itselleen tekemistä ilman työtä...olet varmaankin näitä jotka ahdistuvat ja masentuvat sitten eläkkeellä

Voi olla. Murehdin sitä sitten. Siihen saakka (ja siis silloinkin) elän kuitenkin valitsemallani tavalla eli teen joko palkkatöitä tai omalla toiminimellä.

Vierailija
14/49 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei työnteossa olekkaan järkeä, ellei sitten viihdy työssään ja/tai tarvitse rahaa erityisen paljon tai säännöllisesti. Mielestäni olisi ekologista ja kannattavaa, että perustettaisiin ekokyliä, joissa kasvatettaisiin omat ruuat ja tavaroita ostettaisiin yhteiseksi ja niitä voisi sitten yhteisön sisällä lainata. Hyviä ammatteja joista voisi tienata voisi olla esimerkiksi eettisesti valmistettujen vaatteiden tekijä tai jonkin edullisen ja terveellisen vegaanisen ruuan valmistus/kehittely. Ihmisiä pitää inspiroida nauttimaan elämästä vähemmällä materialla ja kuluttamisella. Se on ainoa tapa, miten maailma voidaan pelastaa, että ihmiset löytävät ekologisen elämäntavan ilot. Mielestäni olisi vain kannattavaa jos ihmiset opiskelisivat itselleen mieluisia asioita ja toteuttaisivat itseään. Hyväpalkkaisia ammatteja voisivat olla sellaiset työt, jotka edistäisivät tähän maanläheisempään elämään siirtymistä yhteiskunnallisesti.

Toivon tällaista maailmaa, missä työ ei ole pakko vaan enemmänkin intohimo. Toivon, että pääsen joskus opiskelemaan sellaisia aloja, jotka minua kiinnostavat, koska en masennukseni ja ahdistukseni takia kykene käymään töissä vain rahan takia. Aina kun olen yrittänyt niin olen löytänyt itseni psykoosista ja itsemurhan partaalta.

Vierailija
15/49 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole tuo ketä lainasit. Mutta olen ollut 9 kk:tta työttömänä ja kyllä mulla alkoi siinä tulla raja vastaan. En keksinyt enää oikein mielekästä tekemistä. Toki saatoin joka päivä käydä kävelyllä, lukea, pestä pyykkiä, siivota jne. mutta ei se enää tuntunut mielekkäältä.

Kaipaan haastetta kuitenkin tekemisiini. Ja jos ei ole esim. taiteellisesti tai urheilullisesti kovin lahjakas niin en oikein keksinyt, mikä sitä mielekkyyttä toisi. Aika moni tekeminen on myös hintavaa. En saanut mitään muuta kuin peruspäivärahan.

Vierailija
16/49 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole tuo ketä lainasit. Mutta olen ollut 9 kk:tta työttömänä ja kyllä mulla alkoi siinä tulla raja vastaan. En keksinyt enää oikein mielekästä tekemistä. Toki saatoin joka päivä käydä kävelyllä, lukea, pestä pyykkiä, siivota jne. mutta ei se enää tuntunut mielekkäältä.

Kaipaan haastetta kuitenkin tekemisiini. Ja jos ei ole esim. taiteellisesti tai urheilullisesti kovin lahjakas niin en oikein keksinyt, mikä sitä mielekkyyttä toisi. Aika moni tekeminen on myös hintavaa. En saanut mitään muuta kuin peruspäivärahan.

Niin ja siis se pointti tästä unohtui, että en kyllä silti koe olevani henkisesti köyhä.

Vierailija
17/49 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en tulisi toimeen työmarkkinatuella enkä saisi aikaani kulumaan ilman mielekästä tekemistä.

Minä takia sinulle mielekäs tekeminen on vain palkkatyötä? 

Vierailija
18/49 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mutta sittenhän vain päätyy sinne hautaan vähän nopeammin. Ei muuta eroa.

Vierailija
19/49 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa. Entäs kun työhistoriasta huolimatta joutuu vasten tahtoaan hengailemaan sossutuilla?

Vierailija
20/49 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mutta sittenhän vain päätyy sinne hautaan vähän nopeammin. Ei muuta eroa.

Voi kai siinä loppuelämän "laadussa" olla myös vähän eroa, jos ei saa hoitoa tai asuntoa jne. ilman rahaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi neljä