Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tekeekö jonkun muunkin anoppi näin, aina?

Vierailija
02.03.2013 |

Meillä on juhlat. On kutsuttu kummit ja isovanhemmat.

On kutsuttu heidät vaikka klo 14.30. Muut tulevat silloin, paitsi anoppi. Hän joko haetuttaa itsensä kotoaan jo 4h ennen juhlien alkua, eli tulee kesken valmistelujen istumaan sohvalle ja höpöttämään, jolloin mistään ei tule mitään. Tai sitten hän ilmoittaa, että tulee vaikka junalla, joka on meiltä 3km päässä asemalla 13.50. Odottaa, etttä me taas kesken valmistelujen haetaan hänet asemalta.

Näin on ollut joka ainoa kerta, kun meillä on ollut juhlat. 20 vuoteeen mahtuu aika monet juhlat. Ja mun mies kiltisti hakee äitinsä joka kerta ja jättää mut yksinään tekemään kotona juhlavalmistelut. Samaten kun mies ja anoppi vihdoin tulevat meille, mies tekee vaan niitä juttuja joita voi tehdä äitinsä lähellä sohvalla.

Nytkin siis sama juttu. Mies lähti äitiään hakemaan ja mä imuroin hiki päässä ja lapset järjestelee huoneitaan. Keittiössä on kaaos ja tarjottavat puolivalmiina.

Suututtaa!!!!!!! Ja ihan turha on sitten laittaa viestejä, joissa mut haukutaan huonoksi miniäksi.

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
02.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.03.2013 klo 13:48"]

Mä ymmärrän sua, ap! Mun anoppi on ihan samanlainen. Itse kyllä valmistelen, paljonkin, edellisenä päivänä. KAikkea vaan ei voi leipoa valmiiksi, haluan, että meillä on herkulliset, kunnolliset ja tuoreet tarjottavat. Niistä kehutaan, niitä odotellaan. ELi leipomiseen menee monta tuntia. SIivoukset hoidetaan siinä sivussa ja joo, meillä on aina perussiistiä, mutta kyllä ennen juhlia siivotaan kunnolla. Ei ole kyse näyttämisestä vaan siitä, että on kiva mennä kylään siistiin kotiin.

Joka kerta anoppi tulee 15-60 minuuttia ennen juhlia seisoskelemaan, höpöttämään, huokailemaan ja kommentoimaan täysin epäoleellisia asioita. On tosi vaikeaa tehdä monia, aikataulutettuja juttuja ja yrittä vastailla samalla. Asiasta on puhuttu sata kertaa, mutta ei se auta. Mies kyllä tekee osuutensa, mutta musta on hyvin epäkohteliasta tulla ennen kutsuttua aikaa, oli kuinka anoppi tahansa. 

Joo, laitapa ap sille anopille imuri käteen tai käske tekemään ruokaa. LÄhde sä lenkille tai hipsi lasten luo muihin puuhiin!

[/quote]

pah ! Herkulliset, tuoreet tarjoilut voivat olla valmiina 2 h ennen vieraiden tuloa eikä silloin kun anoppi on tullut jo.

Tehkää hyvä ainataulusuunnittelu, ei tarvitse naama olla kuin kirveellä jos joku on tuntua ennen muita teillä.

Vierailija
2/43 |
02.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun myötätunto on kyllä ap:n puolella. Musta olis kamalaa, jos viimeisten juhlavalmistelujen aikana (kyllä, aina jää hommia viimetippaan, kaikki ei ole niin ammattimaisia juhlien järjestäjiä, kuin tässä ketjussa) joku istuisi sohvassa huokailemassa. Ja etuajassa tulevien vieraiden kanssa menee hermo. Ja olen järjestänyt useatkin rippi- ja yo-juhlat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
02.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisko hoitaa noi järjestelyt aiemmin kuntoon. Jos sä 20 vuoden kokemuksella tiedät, miten toi homma menee, niin miks sä et itse varaudu siihen?

Vierailija
4/43 |
02.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin suunniteltu on puoleksi tehty!

Vierailija
5/43 |
02.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.03.2013 klo 23:30"]

Mun myötätunto on kyllä ap:n puolella. Musta olis kamalaa, jos viimeisten juhlavalmistelujen aikana (kyllä, aina jää hommia viimetippaan, kaikki ei ole niin ammattimaisia juhlien järjestäjiä, kuin tässä ketjussa) joku istuisi sohvassa huokailemassa. Ja etuajassa tulevien vieraiden kanssa menee hermo. Ja olen järjestänyt useatkin rippi- ja yo-juhlat.

[/quote]

Mutta kun tässä ei kukaan tule ominpäin, vaan anoppi haetaan ja mies jää hänen kanssaan seurustelemaan. Juhlia on järjestetty 20 v ja aina on mennyt samalla kaavalla, en oikein ymmärrä miksi. Kyllä joskus voi mennä viime tippaan mutta ei 20 v, eli tässä on kiinni ajoituksen antimestarista kyse. 

Jokainen voi myös itse päättää mitä juhlissaan tarjoaa. Jos ei halua tarjota kohokasta, kannatta valita tarjottavat jotka eivät kärsi pienestä odottamisesta . Itse tykkään että kaikki on vähintään tuntia 2 valmiina.

Vierailija
6/43 |
02.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä olet hirviö.

Vierailija
7/43 |
02.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis sinä imuroit klo 13.50 kun vieraat tulevat puolen tunnin päästä??

Ette sitten ryhtynyt valmisteluihin vaikka eilen tai toissapäivänä??

Vierailija
8/43 |
02.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tota, siis asema on 3km päässä.Miten kauan sillä miehellä sitten siinä hakemisessa menee? Jos ongelma on se että anoppi tulee liian aikaisin ja odottaa että hänen kanssaan seurustellaan, voisitteko ensi kerralla ilmoittaa anopille että mies hakee hänet junalta joka tulee asemalle kellonaikana X, jolloin valmistelut olisi sillä mallilla ettei anopista enää ole häiriötä? 

Vierailija
9/43 |
02.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota, jos juna saapuu kello 13.50 kolmen kilometrin päähän, josta anoppi haetaan, eikös hän siinä tapauksessa ole paikalla noin 14.30, kuten olet toivonutkin?

Vierailija
10/43 |
02.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meilläkin imuroidaan vasta juuri ennen vieraitten tuloa... keittiössä on aina murusia kuitenkin. Muut huoneet on ehkä siivottu jo aiemmin (imuroitu ja lattiat pyyhitty kostealla)

Vierailija
11/43 |
02.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän suurin ongelma ole tuossa se, että jätätte valmistautumiset viime tippaan.

Jatkossa suunnitelmaa aikataulu niin, että kaikki on valmista jo ennen anopin tuloa - jos kerran anoppi on jo vuosia tehnyt samalla tavalla niin ei liene vaikeaa rustata se oma aikataulu uusiksi..

Ja on aivan luonnollista, että anoppi/oma äiti jne. haetaan juna-asemalta... Ja sekin on normaalia, että siinä ennen juhlia vieraalle pidetään seuraa (kuten miehesi pitää äidilleen).

Vierailija
12/43 |
02.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ÖÖ tuota??!

Eikö kannattaisi imuroida jo ed. päiväna ja aloittaa juhlavalmistelut ajoissa? Ja varautua jo etukäteen siihen että anoppi pitää hakea. Tai onko miehelläsi siskoja tai veljiä jotka tulevat mukaan juhliin ja voisivat napata anopin kyytiinsä.

Me haetaan aina mun äiti meille oli joulu tai mikä juhla tahansa, tai haetaan joskus jo ed päivänä meille yksi.

Kehu anoppiaja ujuta mukaan valmisteluihin tyyliin "Sulla on aina niin kauniisti laitetut servetit voisitko autaa ja laittaa servetit noihin kuppeihin valmiiksi" tai mitä sitten ikinä keksitkin

j

Vierailija
13/43 |
02.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.03.2013 klo 11:07"]

ÖÖ tuota??!

Eikö kannattaisi imuroida jo ed. päiväna ja aloittaa juhlavalmistelut ajoissa? Ja varautua jo etukäteen siihen että anoppi pitää hakea. Tai onko miehelläsi siskoja tai veljiä jotka tulevat mukaan juhliin ja voisivat napata anopin kyytiinsä.

Me haetaan aina mun äiti meille oli joulu tai mikä juhla tahansa, tai haetaan joskus jo ed päivänä meille yksi.

Kehu anoppiaja ujuta mukaan valmisteluihin tyyliin "Sulla on aina niin kauniisti laitetut servetit voisitko autaa ja laittaa servetit noihin kuppeihin valmiiksi" tai mitä sitten ikinä keksitkin

j

[/quote]

Siis haetaan äiti meille jo ed päivänä yöksi

Vierailija
14/43 |
02.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä oli ongelma? Että pitää hakea juna-asemalta? Kyl on sullakin asiat hyvin ku ei oo muuta valitettavaa.

Vierailija
15/43 |
02.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita se anoppisi hommiin, kattamaan pöytää, viemään roskia tms.

Vierailija
16/43 |
02.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on tällä hetkellä se ongelmana, että roikut täällä av llä. Tuskin sulla kovin kiire on, älä kitise sitten. Junia ei tule silloin kun sinä haluat.

Vierailija
17/43 |
02.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilkeitä ootte ei yhtään ap:ta ymmärtäjää. Minä anoppi plus toinen anoppi mennään auttamaan miniää ja vävyä, ja ihan on pyydetty ettei mennä kutsumatta ennakkoon.

Vierailija
18/43 |
02.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan, minähän se hirviö olen.

Valmistelut aloitettiin ajoissa, mutta kyllä sille viimeiselle tunnillekin aina jotakin jää. Ja anoppi ei tee mitään, puhuu ja huokailee, kun on taas rahaa näihinkin juhliin laitettu. Ja miettii voikohan jäädä taas yöksi olohuoneeseen katsomaan telkkaria, kun me muut nukutaan.

Mutta paskahan mä olen, kun toivon miehenikin osallistuvan näihin valmisteluihin. Huono ihminen, kun en ymmärrä, että vaimo tekee yksin ihan kaiken ja mies saa kiitokset autokuskina olosta. 

Vierailija
19/43 |
02.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.03.2013 klo 11:17"]

Aivan, minähän se hirviö olen.

Valmistelut aloitettiin ajoissa, mutta kyllä sille viimeiselle tunnillekin aina jotakin jää. Ja anoppi ei tee mitään, puhuu ja huokailee, kun on taas rahaa näihinkin juhliin laitettu. Ja miettii voikohan jäädä taas yöksi olohuoneeseen katsomaan telkkaria, kun me muut nukutaan.

Mutta paskahan mä olen, kun toivon miehenikin osallistuvan näihin valmisteluihin. Huono ihminen, kun en ymmärrä, että vaimo tekee yksin ihan kaiken ja mies saa kiitokset autokuskina olosta. 

[/quote]

Lopeta tuo kitinä ja ala imuroimaan.

Vierailija
20/43 |
02.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööööh :D

No joo. Jos te kerran olette aloittaneet hyvissä ajoin valmistelut, mieskin on tainnut ehtiä tehdä vaikka mitä apunasi?

Ja kun mies tulee hakemasta äitiään, kerro HETI mitä on vielä tekemättä. Sanot vaikka anopin kuullen,ettet sinä ehdi tehdä kaikkea yksin.

Puhiseminen keittiössä yksin ilman, että mainitse miehelle asiasta ei oikein auta. Sanot, että kyllä se anoppi pärjää hetken yksinkin yms. Suu AUKI!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yksi