Tekeekö jonkun muunkin anoppi näin, aina?
Meillä on juhlat. On kutsuttu kummit ja isovanhemmat.
On kutsuttu heidät vaikka klo 14.30. Muut tulevat silloin, paitsi anoppi. Hän joko haetuttaa itsensä kotoaan jo 4h ennen juhlien alkua, eli tulee kesken valmistelujen istumaan sohvalle ja höpöttämään, jolloin mistään ei tule mitään. Tai sitten hän ilmoittaa, että tulee vaikka junalla, joka on meiltä 3km päässä asemalla 13.50. Odottaa, etttä me taas kesken valmistelujen haetaan hänet asemalta.
Näin on ollut joka ainoa kerta, kun meillä on ollut juhlat. 20 vuoteeen mahtuu aika monet juhlat. Ja mun mies kiltisti hakee äitinsä joka kerta ja jättää mut yksinään tekemään kotona juhlavalmistelut. Samaten kun mies ja anoppi vihdoin tulevat meille, mies tekee vaan niitä juttuja joita voi tehdä äitinsä lähellä sohvalla.
Nytkin siis sama juttu. Mies lähti äitiään hakemaan ja mä imuroin hiki päässä ja lapset järjestelee huoneitaan. Keittiössä on kaaos ja tarjottavat puolivalmiina.
Suututtaa!!!!!!! Ja ihan turha on sitten laittaa viestejä, joissa mut haukutaan huonoksi miniäksi.
Kommentit (43)
Jos olisin anoppisi, tulisi aina 30 min juhlien alkamisen jälkeen. Ja muistaisin jo eteisessä kailottaa, että tulin vähän myöhemmin, kun tuppaa tuo miniä olemaan sellainen viimetippaan kaiken jättävä. Ajattelin antaa sille aikaa laittaa kahvipöytää, mutta eihän tuo ole vieläkään valmis, joten en minä myöhässä ole.
miksi tarvitset miehen vahtimaan imurointiasi? mies on poissa puolituntia ja se on sulle hirveä ongelma?? miten sohvalla huokaileva anoppi estää juhlien valmistelun? Onko anoppi jotenkin holhouksen alainen, ettei häntä saa jättää hetkeksikään yksin tai alkaa kiipeillä pitkin verhoja?
mun mielestä on aivan itsestään selvää että joku vieras haetaan asemalta. anoppis on vielä tulossa sopivasti juuri siihen aikaan mihin juhlat alkavatkin. ainoo vaihtoehto taitaa olla ettei anoppi tule juhliisi ollenkaan?
Kyllä vika on nyt valitettavasti sussa. stressaat niitä juhlien järkkäämistä niin, että aivan merkityksettömätkin asiat saa veren kiehumaan. yrität vain löytää anopista syntipukin ( ja päästä hänestä ehkä eroon )
[quote author="Vierailija" time="02.03.2013 klo 13:05"]
Ap tässä.
Mies lähti hakemaan äitiään klo 10.00 ja tulivat takaisin klo 12.00. 2 tuntia oli pois, jonka aikana mä kävin vielä kaupassa ja siivosin keittiön ja katoin juhlapöydän kuntoon. Nyt siitä puuttuu enää kakku, kahvimaito ja suolaiset piirakat, joka on edelleen pakkasessa. Mies istuu tvn ääressä, eikä edes aio alkaa tekemään ruokaa. Kai se on mun tässä tehtävä, että ehditään syödä ennen vieraita. Miehelle äsken sanoin ruoasta, ei kuulema vielä tarvitse. Anoppi istuu myös sohvalla.
[/quote]
Siis tekemään mitä ihmeen ruokaa? Onko ne nyt kahvikekkerit vai ruokapidot?
Kun meillä on juhlat, osaan laittaa perheelle siinä sivussa vaikka makaronilaatikon uuniin, sen jälkeen sinne saa sujautettua jäiset piirakat.
Toisaalta kun kutsun vieraita, on kaikki valmiina 2 tuntia ennen H-hetkeä. Tarjottavien kantaminen kylmiöstä pöytään ei vie pitkään, se hoituu muutamassa minuutissa. Muuten on aikaa vaikka lukea lehteä tai letittää lasten hiuksia, siivottu on hyvissä ajoin aamulla ne keittiön tasot jne., joita on ruuanvalmistukseen käytetty. Talo on muuten siivottu jo edellisenä päivänä.