Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Etsitään legorakentajaa

Vierailija
02.03.2013 |

Heippa kaikille!
Etsitään lego rakentajaa suunnalta Kirkkonummi, Espoo, Siuntio. Ikä noin 8-10 v. Jos teidän poika on aivan hullaantunut legoihin eikä ystäväpiirissä ole samanmielistä mutta toivoisitte kuitenkin sellaista niin ottakaa yhteyttä. Meidän poika on 9 vuotias ja 2 luokalla. Legoista rakentaa mitä tahansa ja koko ajan.
Lapsellekaveri sivulta saattaa löytyä kavereita pienille mutta ei tämänkokoisille ja lego harrastaja sivuilla ei ole treffi sivustoja eikä muitakaan harrastaja tapaamisia.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
05.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2013 klo 18:15"]Heippa kaikille! ap täällä Videoiden lähettäminen olisi aika näppärää. Poika onkin puhelimen kameralla niitä ottanut ja niitä sitten tyyriinä näytetään meille aikuisille jotka nyt ei niin paljon niistä tajuta. Joten jos niitä vois lähettää samanmieliselle se vois olla todella palkitsevaa. Pitäisikö startata oma lego-video-rinki? Luulis että tällaisia löytyis jo pilvinpimein. Vai youtubessako kaikki ovat? [/quote]

6 kommentoi.

Meillä on ainakin ollut puhetta jos perustettaisiin Youtube tili noille legovideoille. Tänäänkin poika kasteli muiden legofilmejä youtubesta ja oli tosi innoissaan kun oppi sieltä toisenkin tavan tehdä jokin tekninen yksityiskohta. Ehkä se olisi helpoin tapa vaihdella videoita kun käytännössä nuo sähköpostit asettaa rajoja sille minkä kokoisia tiedostoja voi lähettää jne.

Mutta kivahan se olisi jos sitten voisi jonkun kaverin kanssa vaihdella niistä kommentteja ym. sähköpostilla tai chattaillen.

Voi mennä muutama päivä mutta laittelen kyllä ap:lle sähköpostia kunhan kerkeän.

- 6

Vierailija
22/39 |
05.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienoismalli-messuilla Messukeskuksessa on ollut legoharrastajien kokoamia isoja legokaupunkeja useana vuonna esillä. Käsittääkseni tuossa legoharrastajayhdistyksessä on eri-ikäisiä ihmisiä jäsenenä, kannattaa googlettaa ainakin ja tarkistaa. En muista yhdistyksen nimeä, mutta eiköhän sellainen jotenkin löydy, etenkin kun he ovat aina osallistuneet Suomen Messujen tapahtumiin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
05.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa, tässä mun pojan legotuotoksia ja videoita youtube sivulla;  katsoppa nxttehdas  

Vierailija
24/39 |
06.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2013 klo 19:25"]Moikka! Merkonomi. Syy miksi ihmiset kirjoittavat huonosti on "teksti viestien" takia. Sanat pitää olla selkeesti sanottuna muuten voi tulla aikamoista sörsseliä. Sitten kun nopeasti kirjoittaa ilman että oikolukee niin se on tän näköistä. Itse aina kun luen huonosti kirjoitettuja niin ajattelen että joku kiireessään vaan kommentoi. Ärsyttävää toki ymmärrän mutta se nyt on yks tyyli muitten joukossa. [/quote]

Kiitos vastauksesta. Hmm.. Minä en ikinä kirjoita yhdyssanoja erikseen vaikka kuinka kiire olisi. Jotenkin ne yläasteen ja lukion opit ovat niin syvällä tuolla selkäytimessä, etten vaan pysty tietoisesti kirjoittamaan "rumaa" tekstiä. Eikös siinä mene aikaakin enemmän kun pitää lyödä väli niiden kahden sanan välille? Pilkku- ja yhdyssanasääntöjen tehtävä on helpottaa tekstien lukua. Aivan niin kuin kappalejakojenkin. En siis ymmärrä miksi väärin kirjoitetut sanat olisi muka selkeämmin ilmaisua?

Noh, taidan olla itse vain aika (liian) pikkutarkka tässä asiassa. Kiitos vielä kun vastasit asiallisesti. Hyvää jatkoa ja onnea legokavereiden etsinnässä :)

Vierailija
25/39 |
06.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2013 klo 21:41"]

6 kommentoi yhdyssanoja ym. kirjoitusvirheitä.

Minulla on lievä lukihäiriö ja siksi yhdyssanat on minulle vaikeita ja esim. pilkkujen käyttöä en juurikaan osaa.  Toisaalta olen kyllä insinööri koulutukseltani ja olen kirjoittanut paljon erilaisia dokumentteja sekä suomeksi että englanniksi. Onneksi tekstinkäsittelyissä on oikoluku ja yleensä insinööreille on sisältö tärkeämpää kuin oikeinkirjoitus...

[/quote]

Ymmärrän toki, että lukihäiriön omaavalla henkilöllä on vaikeuksia kirjoittaa oikeinkirjoitusääntöjen mukaan. En tiedä kuinka monella suomalaisella on dysleksia, mutta uskon että moni kirjoittaa huonosti silkasta laiskuudesta (ei ole ollut halua opiskella tarpeeksi äidinkieltä tai on yhdentekevää millaista tekstiä näppäimistöltä ruudulle tuottaa), eikä minkään erityisvaikeuden takia.

Olisi mielenkiintoista tietää millaiseen koulutukseen erityisen huonosti kirjoittavat ovat päässeet/päätyneet. Omassa tiedekunnassani ei nimittäin ikimaailmassa menisi läpi yksikään essee saatika tenttipaperi, jossa teksti olisi aloituksen kaltaista. Opiskelen luonnontieteellistä alaa.

Vierailija
26/39 |
06.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vau! Onpas todella hienot videot ja mahtavan hienoja rakennelmia. Siinä on tietyt osat mind stomista eikö vain? Nyt joudutaan kyllä kovalle videoiden tekokurssille nimittäin toi on todella innostuttavaa saada ne youtuben. Ilmoitan kun saadaan eka pätkä liitettyä. ap

Vierailija
27/39 |
06.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon oikeinkirjoitus jupakkaan niin kyllä vuodet saattaa tehdä tehtävänsä myöskin. Minulla on ystävätär joka kouluttautui yo-merkonomiksi (viimosenpäälle pikkutarkka sellainen) ja joka sitten ryhtyi tyttöjen haaveammattiin numero yksi jossa ei joudu missään vaiheessa kirjoittamaan mitään. Nyt vuosien jälkeen kun ollaan taas oltu yhteydessä niin tekstiviestit ovat aika mielenkiintoisia, tyyliltään töks, töks, töks. Ei millään uskois että sama ihminen olisi ne lähettänyt. Itse kyllä valmistuin aikanaan kouluista ilman sen suurempia ongelmia. Mitään ei ole tullut kirjoitettua vuosien varrella paitsi tekstiviestejä (pienessä mittakaavassa) ja ehkä tässä on ajanmittaan puhjennut jokin häiriö. No, jos ei ammatikseen kirjoita niin eipä sillä suurenpaa merkitystä ole. Pääasia elämän kanssa on olla onnellinen, tehdä muut onnellisiksi ja edistyä omalla sarallaan.

Vierailija
28/39 |
06.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kerran aiheeseen päästiin niin, se mikä minua taas pistää silmään on nykyajan kirjoitustyyli. Ylenpalttinen haistatteleminen ja muutenkin vihamielinen tyyli. Olkoot kuinka oikein kirjoitettuja mutta mauttomuuden rajat on ylitetty ajat sitten. Monet sanovat että tätä esiintyy vain pääkaupunkiseudulla. Mahtaako asia olla niin vai onkos sitä joka puolella suomea?

Vierailija
29/39 |
11.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

> SciFest 2013 Joensuussa 10.-13.4.2013

aiotko mennä, nro 34?

t. nro 31

Vierailija
30/39 |
11.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ekaluokkalainen legolapsi myös, rakentelee vaikka mitä. Haaveilee siitä robotista, joka on luvattu hänelle kunhan oppii vähän enemmän englantia ja ohjelmoimaan. :-)

Saako kysyä, mistä tilaatte noita erikoisosia? Joltain Legon sivuilta on tilattu lisää moottoreita / vastaanottimia. Ja ebaystä jotain sähköosia, joita oli etsitty. 

Toinen hitti meillä on ollut Minecraft-peli, joka onkin vähän kuin legoilla rakentelua.

Koulukavereista ei ihan samanlaista legohullua löydy, mutta joillekin poikani kelpaa kyllä leikkiseuraksi kun osaa kavereiden mukaan rakentaa "ihan mitä vaan".

Olen ehdotellut pojalle legoblogin perustamista. Noita videoita katselee paljon, saa niistä ideoita ja sitten alkaa taas legolaatikon ihana rohina...ehkä kohta rupeaa itsekin tekemään videoita, mutta vielä ei viitsi/halua niitä yksin tehdä.

Asutaan Helsingissä.

Vierailija
31/39 |
11.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2013 klo 14:10"]

Meillä ekaluokkalainen legolapsi myös, rakentelee vaikka mitä. Haaveilee siitä robotista, joka on luvattu hänelle kunhan oppii vähän enemmän englantia ja ohjelmoimaan. :-)

Saako kysyä, mistä tilaatte noita erikoisosia? Joltain Legon sivuilta on tilattu lisää moottoreita / vastaanottimia. Ja ebaystä jotain sähköosia, joita oli etsitty. 

Toinen hitti meillä on ollut Minecraft-peli, joka onkin vähän kuin legoilla rakentelua.

Koulukavereista ei ihan samanlaista legohullua löydy, mutta joillekin poikani kelpaa kyllä leikkiseuraksi kun osaa kavereiden mukaan rakentaa "ihan mitä vaan".

Olen ehdotellut pojalle legoblogin perustamista. Noita videoita katselee paljon, saa niistä ideoita ja sitten alkaa taas legolaatikon ihana rohina...ehkä kohta rupeaa itsekin tekemään videoita, mutta vielä ei viitsi/halua niitä yksin tehdä.

Asutaan Helsingissä.

[/quote]

Laita sähköpostia ap:lle, jos haluat pojalle rakentelukaverin.  Sillä oli se osoite ketjun alkupäässä.

Vierailija
32/39 |
11.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lapsellasi assburger syndrooma?

Vierailija
33/39 |
02.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ap. Sähköposti olisi kati.n@luukku.com

Vierailija
34/39 |
03.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
35/39 |
04.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
36/39 |
04.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on yksi kategoriaan kuuluva 9v poika (kiinnostunut tekniikkalegoista ja tällä hetkellä myös star warsista). Asutaan itärajalla. :)

Ulkomailla on minun mielestä tapahtumia lapsille, joissa sisältönä on kokoontua rakentelemaan legoista. Olen joskus miettinyt pitäisikö ajoittaa kesälomareissu johonkin sellaiseen tapahtumaan.

Mutta Suomessa ei taida olla vastaavia lego-kokoontumisia?

Oliviini

p.s. mun osoite on oliviini @ yahoo.com, laittelen myös ap:lle postia, jos vaikka ollaan joskus samalla suunnalla, niin voidaan poiketa.

Vierailija
37/39 |
04.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei

Aiempina vuosina ollut lego rakennustapahtumia... Me olemme ostaneet jonkiverran noita käytettyjä legoja piipoosta. Siellä myös maininta noista rakennustapahtumista. Laitan teille linkkiä, heillä nyt myös facebook sivut.

http://www.piipoo.com/index.php

Vierailija
38/39 |
05.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

> RoboCupJunior 2013 SM-turnaus järjestetään Espoossa 13-15.5.2013

Tekniikkalegoista kiinnostuneet olisivat varmaan kiinnostuneet myös tuollaisesta RoboCupista. Vaan miksi se ei voi olla viikonloppuna tai koulujen kesäloman aikaan? Sulkee aika tehokkaasti pääkaupunkiseudun ulkopuolella asuvat pois.

M

Vierailija
39/39 |
05.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 ja 8 viestit kirjoittanut jatkaa.

Otan ehdottomasti tämän ketjun talteen. Ja toivotaan että päästäisiin joskus näkemään. Olisihan se jatkossa kiva jos lapset voisi edes lähetellä toisilleen videoita ja kuvia rakennelmistaan ja kysyä vinkkiä jne. Tietysti tuo 2 luokkalaisten kirjoitteleminen on vielä hidasta mutta parin vuoden päästä varmaan sujuisi jo legoilu edes verkon kautta aina välillä.

Taitaa olla just nuo piipoo sivustot mistä meilläkin on miehet viimeaikoina tilanneet legoja.

Palaillaanpa asiaan ja laittelen jossain vaiheessa sähköpostia ap:lle.

-6

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yhdeksän