Onko joku lukenut Sixten Korkmanin kirjan Talous ja Utopia?
Olen miettinyt josko tilaisin kirjan, sillä talous kiinnostaa minua ja haluaisin ymmärtää paremmin tätä Eurooppaa vaivaavaa talouskriisiä. En ole koskaan opiskellut taloutta, joten mietin osaankohan lukea kirjaa ollenkaan ja jaksaako mielenkiintoni säilyä jos teksti on kovin hankalaa luettavaa. Asun ulkomailla, joten en saa kirjaa kirjastostakaan. Jos joku on sen lukenut, niin mieluusti kuuntelisin mielipiteitä. Onko mielenkiintoinen ja miten helppo luettava? Oppiiko uutta? Kannattaako se ostaa?
Kommentit (11)
Mistä te ulkosuomalaiset tilaatte noita kirjoja kun ei tuotakaan Amazon.comista löydy :(
[quote author="Vierailija" time="02.03.2013 klo 22:00"]
Mistä te ulkosuomalaiset tilaatte noita kirjoja kun ei tuotakaan Amazon.comista löydy :(
[/quote]
Mikset hankkisi ebookkia? Ei ne enää kalliita ole ja kirjat saa ladattua mistä maailmankolkasta vaan :)
[quote author="Vierailija" time="02.03.2013 klo 22:24"]
[quote author="Vierailija" time="02.03.2013 klo 22:00"]
[/quote]
Mikset hankkisi ebookkia? Ei ne enää kalliita ole ja kirjat saa ladattua mistä maailmankolkasta vaan :)
[/quote]
Saako esim. Elisa kirjasta ladattua ja luettua noita ekirjoja Windows-puhelimella, tietääkö joku?
Tottakai voi tilata ja opit uutta.
Voit tilata, ei ole vaikea. Tilaa myös Puttosen "velka tikittää"
[quote author="Vierailija" time="02.03.2013 klo 00:47"]
Et siis tiedä, osaatko lukea?
[/quote]
Tarkoitin, ymmärränkö tekstiä jos se on hyvin talousterminologiapainotteinen. Lukea osaan kyllä ja kirjoittaakin ;)
Kiitos teille vastaajille. Taidanpa tilata kirjan ja katsastaa tuon toisenkin.
[quote author="Vierailija" time="02.03.2013 klo 00:58"]
Kansantajuinen. Tuossa kirjoittaja itse puhuu kirjasta
http://areena.yle.fi/radio/1710316
[/quote]
Hyvä pätkä! Kiitos paljon.
Musta kirja on vähän vaikeaselkoinen mattimeikäläiselle. Jos sulla on esim. korkeakoulututkinto eli olet tottunut lukemaan tieteellistä tekstiä, saatat pitää kirjasta. Hyvää asiaa siinä kirjassa on.
[quote author="Vierailija" time="02.03.2013 klo 13:29"]
Musta kirja on vähän vaikeaselkoinen mattimeikäläiselle. Jos sulla on esim. korkeakoulututkinto eli olet tottunut lukemaan tieteellistä tekstiä, saatat pitää kirjasta. Hyvää asiaa siinä kirjassa on.
[/quote]
Kiitos kommentistasi! Olen kyllä tottunut lukemaan tieteellistäkin tekstiä, mutta talousterminologia ei kyllä ole hallussa. Katsoin Elisa Kirjan kautta, että kirjaa saisi myös e-bookina (olisipa vain nyt vielä se lukulaitekin!) ja siellä pääsi lukemaan myös pienen näytteen kirjasta. Harmillisesti näyte oli prologiosasta ja sisällysluettelosta, joten en siitä oikein hahmottanut millaista tekstiä muussa osassa kirjaa on.
Tuossa vielä linkki siltä varalta, että joku muukin haluaa käydä kurkkaamassa:
https://kirja.elisa.fi/ekirja/talous-ja-utopia