Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ekokampaamot ja ekovärit:kysymyksiä!

Vierailija
01.03.2013 |

En ole pystynyt värjäämään hiuksiani (kampaajalla) vuoteen, koska olen herkistynyt hiusväreille. Saan niistä heti poltteen päänahkaan, joka kestää monta päivää. Lisäksi saan myös ihottumaa.

Omat hiukset on kuitenkin ei minkään -väriset ja olen alkanut harkita ekoväreillä värjäysta ekokampaamosta. Voisinkohan niillä värjätä hiukseni? Voiko ekoväreillekin allergisoitua? Niitähän ainakin jossain mainostetaan, että sopivat allergisoituneille. Kestääkö ekoväri hiuksissa yhtä hyvin kuin tavallinenn kestoväri?

Kokemuksia??

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse niitä kokeillut. Eivät tartu lasimaiseen hiustyyppiini, vaikka tein mustaan teehen ja viimeksi pidin 5 tuntia. (!!!) Kasveistahan ne on tehty, joten tietääkseni aika helposti allergisoivat. Pitäisi oikeastaan tietää, mille olet herkistynyt. Esim. jollekin tietylle kemikaalilleko? Itse olen kokonaan siirtynyt sertifioituun luonnonkosmetiikkaan, ja siksi olen hylännyt tavalliset hiusvärit. Mitään allergioita ei ole.

Vierailija
2/6 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi hiuksia pitää värjätä? Kaikki hiukset ovat jonkin väriset. Ei ole olemassa ei-minkäänvärisiä hiuksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta en tähän osaa sanoa, mutta yleensä se oma hius pääsee oikeuksiinsa vasta sitten kun on tarpeeksi kauan ollut päässä. Jos on värjätyt hiukset, se juurikasvu näyttää yleensä ihan kamalalta, mutta sitten kun se oma väri on koko päässä näyttääkin ihan erilaiselta. Oma väri ei ole tasainen, vaan esim. maantienharmaat hiukset saavat eri (vaalean) sävyjä kun on pidempi ja aurinko raidoittaa hiuksia jne. Ihan tavallinen kampaajakin voi tehdä raitoja niin, ettei väri koske päänahkaan =onnistuu yleensämyös silloin jos ihminen on värille yliherkkä.

Vierailija
4/6 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

en onnistunut kotivärjäyksissä ekoväreillä.

Nyt olen käynyt ekokampaajalla. Ainakin punertava sävy pysyy pidempään kuin keinoväri. Lähipiirissä on pari jotka eivät voi keinovärejä päänahan haavautumisen vioksi käyttää, mut ekovärien kanssa ei oo ongelmaa.

Vierailija
5/6 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hennaglossaus on ainakin helppoa kotioloissa, jos et ole hennalle allerginen? Saa tietysti pysyvänkin värin, mutta itse tykkään vain glossata kevyesti.

Vierailija
6/6 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt ekokampaajalla ja värjännyt hiuksia vuosia ekoväreillä. Siltä pohjalta infoa.

Useimmat perus-kemikaaliväreille allergisoituneet voivat värjätä puhtailla kasviväreillä, vaikka toki allergisoituminen niillekin on mahdollista. Eli kannattaa kokeilla. Suurin ongelma kasviväreillä on, että jos ei satu lämpimät värit sopimaan, niin muita on aika mahdoton saada kasviväreillä. Saat kyllä kultaa, kuparia, kullanruskeaa, mutta et vaikka tuhkanruskeaa. Mustan saa kyllä värjäämllä ensin hennalla ja päältä indigolla. 

Itse en viitsi enää käydä ekokampaamossa, koska värjäys on niin kauan kestävä prosessi, ja saan saman tuloksen aikaan kotona. Minun tapauksessa, kun haluan tummanruskean tukan, teen 25% hennaa ja 75% indigoa sekoituksella. Oma luonnon hiustenväri keskiruskea. Ei ole ihan 100% yhtä hyvä kuin kemiallinen väri, tästä nimittäin viikkojen kuluessa häviää indigo ja tulee oranssinpunaista vähän esiin, mutta kun 4 viikon välein värjään, on ihan ok eikä ärsytä päänahkaa.