Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko saanut pettämistä anteeksi? Millaisten vaiheiden jälkeen?

Vierailija
01.03.2013 |

Miten puolisosi suhtautui? Mitä hän odotti sulta? Miten kauan siinä kesti? Entä mitä suhteellenne tapahtui sen jälkeen, millainen siitä tuli? Palasiko se ennalleen? Tarkoitan nyt lähinnä kertaluonteista pettämistä, en pidempää suhdetta.

Anteeksi kysymystulva - vastaukset kiinnostavat mua nyt todella.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis sitä mitä itse jo aikasemmin sanoit, että miehesi taitaa rakastaa jotain mielikuvaa sinusta, eikä sinua? Ja että nyt lähdit ulkomaille etsimään itseäsi, ja löysitkin ei-niin-viattoman nuoren naisen, joka on valmis heittämään periaatteitaan roskikseen halutessaan?

Totesithan kun lähdit että miehesi ei ehkä pidä siitä millaisena tulet takaisin. Ja olit näköjään oikeassa, miehesi haluaa viattoman tytön, jota lähes kaikki tutut ei oo pannut, joku josta ei tartte pelätä mitä seuraavaksi tekee vaan se pysyisi kotona kilttinä pikkuvaimona. Sinähän yritit sitäkin, kauanko jaksoit? Pari iltaa?

Vierailija
22/35 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikalisänne aikana oletteko ns. vapaita tekemään mitä haluatte? Vai mitä se aikalisä tarkoittaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.03.2013 klo 22:42"]

[quote author="Vierailija" time="01.03.2013 klo 21:41"]

Olen.

Lyhyesti sanottuna molemmat meistä on tehnyt virheitä, minä petin kertaluontoisesti, lapsellista kyllä tasatakseni tilanteen.. Tapahtumista on viitisen vuotta ja olemme näiden vaiheiden jälkeen olleet onnellisempia kuin ikinä. Kummankaan ei ole tehnyt mielikään pettää kun on kokenut ns. molemmat puolet niin pettäjänä kuin petettynäkin. Helppoahan se ei kummankaan osalta ollut ja pahalta se tuntui aina sykleissä. Kuitenkin pikkuhiljaa alkoi vuoden tienoolla kriisistä helpottaa ja ajatukset jäivät taka-alalle.

Kovasti puhuminen, puhuminen, riitelykin auttoi meillä selvittämään tilanteen lopullisesti.

Nykyään oikeasti rakastamme toisiamme ja luotamme toisiimme kunnolla.

[/quote]

Kunnioitettavaa, että jaksoitte vuoden työstää tilannetta. Tuntuu pitkältä ajalta!

ap

[/quote]

Ei koko vuosi aivan ankeaa aikaa ollut, mutta silloin oli huonompia päiviä ja hetkiä melko usein. Kuitenkin läheisyyttä ja halua jatkaa oli runsaasti.

Silloin vuosi ei tunnu pitkältä.

Vierailija
24/35 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.03.2013 klo 23:48"]

Aikalisänne aikana oletteko ns. vapaita tekemään mitä haluatte? Vai mitä se aikalisä tarkoittaa?

[/quote]

Se tarkoittaa sitä, että suhdetta ei viedä suuntaan eikä toiseen vaan tilanne pysäytetään hetkeksi ja keskitytään pohtimaan, missä ollaan ja missä halutaan olla. Emme ole siis "vapaita tekemään, mitä haluamme". Tämä ei ole tauko. Kellot on pysäytetty.

ap

Vierailija
25/35 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.03.2013 klo 23:49"]

Olen.

Lyhyesti sanottuna molemmat meistä on tehnyt virheitä, minä petin kertaluontoisesti, lapsellista kyllä tasatakseni tilanteen.. Tapahtumista on viitisen vuotta ja olemme näiden vaiheiden jälkeen olleet onnellisempia kuin ikinä. Kummankaan ei ole tehnyt mielikään pettää kun on kokenut ns. molemmat puolet niin pettäjänä kuin petettynäkin. Helppoahan se ei kummankaan osalta ollut ja pahalta se tuntui aina sykleissä. Kuitenkin pikkuhiljaa alkoi vuoden tienoolla kriisistä helpottaa ja ajatukset jäivät taka-alalle.

Kovasti puhuminen, puhuminen, riitelykin auttoi meillä selvittämään tilanteen lopullisesti.

[/quote]

Kunnioitettavaa, että jaksoitte vuoden työstää tilannetta. Tuntuu pitkältä ajalta!

ap

[/quote]

Ei koko vuosi aivan ankeaa aikaa ollut, mutta silloin oli huonompia päiviä ja hetkiä melko usein. Kuitenkin läheisyyttä ja halua jatkaa oli runsaasti.

[/quote]

Millaisissa tilanteissa asia tuli esille? Jaksoitteko molemmat puhua aina, kun toinen halusi? Entä nyt, miltä tuntuu ajatella tapahtuneita?

ap

Vierailija
26/35 |
02.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.03.2013 klo 23:56"]

Olen.

[/quote]

ap

[/quote]

[/quote]

Millaisissa tilanteissa asia tuli esille? Jaksoitteko molemmat puhua aina, kun toinen halusi? Entä nyt, miltä tuntuu ajatella tapahtuneita?

ap

[/quote]

Asia tuli joskus esille ihan vain arjen keskellä huonona fiiliksenä, ei yleensä minkään tapahtuman johdosta. Elimme normaalia elämää eikä varsinaisia mustasukkaisuus-kohtauksia ollut kummallakaan arjen keskellä. Lähinnä vain tapahtuneet asiat tulivat joskus hiljaisena hetkenä mieleen, kun oli aikaa ajatella asioita. 

Puhuimme aina kuin toisen mieltä painoi. Toinen joko vain kuunteli tai osallistui keskusteluun. Kuuntelu on hyvin tärkeää, aina ei vain löydy sanoja eikä niitä tarvitse välttämättä ollakkaan. Lähellä olo, toisen tukeminen ja luotto tulevaisuuteen oli avaimet eteenpäin.

Nyt asiat tuntuvat hyviltä, mikään ei paina ja minusta hoidimme kriisitilanteet hyvin. Toki edelleen virheet kaduttavat, mutta niiden yli on elettävä ja jatkettava. Halusimme ja haluamme olla yhdessä. Emme kumpikaan raivonneet emmekä tapelleet kovasti vaan keskustelun kautta auoimme toistemme joskus vääriäkin käsityksiä. 

Vierailija
27/35 |
02.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos halua jatkaa on molemmilla, menisin pariterapiaan. 

Itse olen antanut 3(!) pettämistä anteeksi, kun oli kova halu pitää kiinni rakkaudesta. Lopulta tämä pettäjä jätti minut, ettei enää satuttaisi. Useita vuosia kipuiltiin, ollako vai ei.

Vierailija
28/35 |
02.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.03.2013 klo 23:46"]

Niin siis sitä mitä itse jo aikasemmin sanoit, että miehesi taitaa rakastaa jotain mielikuvaa sinusta, eikä sinua? Ja että nyt lähdit ulkomaille etsimään itseäsi, ja löysitkin ei-niin-viattoman nuoren naisen, joka on valmis heittämään periaatteitaan roskikseen halutessaan?

Totesithan kun lähdit että miehesi ei ehkä pidä siitä millaisena tulet takaisin. Ja olit näköjään oikeassa, miehesi haluaa viattoman tytön, jota lähes kaikki tutut ei oo pannut, joku josta ei tartte pelätä mitä seuraavaksi tekee vaan se pysyisi kotona kilttinä pikkuvaimona. Sinähän yritit sitäkin, kauanko jaksoit? Pari iltaa?

[/quote]

Paljolti päinvastoin. Kyllä mulle on kirkastunut, kuka mä oikeasti olen, mitkä asiat tuntuvat vääriltä, mitkä oikeilta, mutta keskenhän tämän on. Matka on pitkä. Ei oletus ollut, että minä muutun poissaollessani vaan että molemmat saamme ajatella tahoillamme. Eikä kihlattuni halua viatonta tyttöä vaan hän haluaa, että mä en muutu, vaan olen se, jonka hän on oppinut tuntemaan silloin alunperin. Mitään "lähes kaikki tutut" -tilannetta ei ole olemassa. Enhän mä ole kertonut tietenkään koko historiaani, mutta en ole sitä voinut kokonaan salatakaan, koska tuttavapiirimme on yhteinen aikojen takaa. Mitään siinä en häpeä, eikä kihlattuni ole koskaan niin edes vihjannut.

ap

Vierailija
29/35 |
02.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eo koskaan? Ei silloinkaan kun kännissä oli avautunut jolekin että onko sekin pannut sua, vai miten se tilanne nyt meni? Prkl kun tää haku ei toimi niin ei saa haettua sun vahoja juttujasi.. Mutta taisi olla siinä jossain yhteydessä kun oli ehkä sittenkin vähän kiukkunen siitä suutelusta, ja siitä että Micke oli eksynyt siihen kahvilaan missä odottelit kaveriasi, ja sitten telkkarissa oli näkynyt joku vanha panosi?

Vierailija
30/35 |
02.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.03.2013 klo 00:05"]

[quote author="Vierailija" time="01.03.2013 klo 23:56"]

Olen.

[/quote]

ap

[/quote]

[/quote]

ap

[/quote]

Asia tuli joskus esille ihan vain arjen keskellä huonona fiiliksenä, ei yleensä minkään tapahtuman johdosta. Elimme normaalia elämää eikä varsinaisia mustasukkaisuus-kohtauksia ollut kummallakaan arjen keskellä. Lähinnä vain tapahtuneet asiat tulivat joskus hiljaisena hetkenä mieleen, kun oli aikaa ajatella asioita. 

Puhuimme aina kuin toisen mieltä painoi. Toinen joko vain kuunteli tai osallistui keskusteluun. Kuuntelu on hyvin tärkeää, aina ei vain löydy sanoja eikä niitä tarvitse välttämättä ollakkaan. Lähellä olo, toisen tukeminen ja luotto tulevaisuuteen oli avaimet eteenpäin.

Nyt asiat tuntuvat hyviltä, mikään ei paina ja minusta hoidimme kriisitilanteet hyvin. Toki edelleen virheet kaduttavat, mutta niiden yli on elettävä ja jatkettava. Halusimme ja haluamme olla yhdessä. Emme kumpikaan raivonneet emmekä tapelleet kovasti vaan keskustelun kautta auoimme toistemme joskus vääriäkin käsityksiä. 

[/quote]

Kuulostaa ihailtavan kypsältä. On hienoa, että onnistuitte selvittämään asiat ja tunteet. Toisinkin olisi voinut käydä.

ap

Vierailija
31/35 |
02.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.03.2013 klo 00:10"]

Eo koskaan? Ei silloinkaan kun kännissä oli avautunut jolekin että onko sekin pannut sua, vai miten se tilanne nyt meni? Prkl kun tää haku ei toimi niin ei saa haettua sun vahoja juttujasi.. Mutta taisi olla siinä jossain yhteydessä kun oli ehkä sittenkin vähän kiukkunen siitä suutelusta, ja siitä että Micke oli eksynyt siihen kahvilaan missä odottelit kaveriasi, ja sitten telkkarissa oli näkynyt joku vanha panosi?

[/quote]

Kuinkas mä selittäisin, että ymmärrät. Se oli vaihe, kun hän oli epävarma asemastaan ja mustasukkainen ja tunsi riittämättömyyttä.  Kyse ei ollut siitä, että minä en olisi saanut tehdä niin tai että se olisi ollut hänestä väärin, paheksuttavaa. Se meni silloin ohi.

ap

Vierailija
32/35 |
02.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.03.2013 klo 00:18"]

[/quote]

Kuinkas mä selittäisin, että ymmärrät. Se oli vaihe, kun hän oli epävarma asemastaan ja mustasukkainen ja tunsi riittämättömyyttä.  Kyse ei ollut siitä, että minä en olisi saanut tehdä niin tai että se olisi ollut hänestä väärin, paheksuttavaa. Se meni silloin ohi.

ap

[/quote]

Aaaahhhahahaaaa, ja nyt ei sitten ole epävarma asemastaan? Toki hänellä on varmaan tooosi number One olo kun menet panemaan toista heti kun hän ei pääse luoksesi =DDDD

Voi hitsi että sinä olet hauska =DDDDD

Vierailija
33/35 |
02.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.03.2013 klo 00:22"]

[quote author="Vierailija" time="02.03.2013 klo 00:18"]

[/quote]

ap

[/quote]

Aaaahhhahahaaaa, ja nyt ei sitten ole epävarma asemastaan? Toki hänellä on varmaan tooosi number One olo kun menet panemaan toista heti kun hän ei pääse luoksesi =DDDD

Voi hitsi että sinä olet hauska =DDDDD

[/quote]

Meinasin kirjoittaa edelliseen viestiin, että seuraavan kommenttisi tiedänkin jo etukäteen. Niinhän se, kuten sanoit. Tosin mä olen aikalailla altavastaajana tällä hetkellä, vaikka siitä onkin puhuttu, ettei tämä tyhjästä syntynyt.

ap

Vierailija
34/35 |
02.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.03.2013 klo 00:06"]

Itse olen antanut 3(!) pettämistä anteeksi, kun oli kova halu pitää kiinni rakkaudesta. Lopulta tämä pettäjä jätti minut, ettei enää satuttaisi. Useita vuosia kipuiltiin, ollako vai ei.

[/quote]

Voi että. Toivottavasti löysit vahvuutesi suhteen jälkeen. Ei ole väärin rakastaa, mutta tottakai pitää pitää itsestään huolta.

ap

Vierailija
35/35 |
02.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.03.2013 klo 00:43"]

[quote author="Vierailija" time="02.03.2013 klo 00:06"]

[/quote]

Voi että. Toivottavasti löysit vahvuutesi suhteen jälkeen. Ei ole väärin rakastaa, mutta tottakai pitää pitää itsestään huoltA

ap

[/quote]

juu selvisin. hulluahan tuo oli, mutta silloin siinä oli olevinaan joku järki. Omat pohdintasi toivat mieleen tämän exän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi neljä