Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

rv 14: jos nämä eivät ole vauvan liikkeitä, niin mitä nämä sitten ovat?

Vierailija
01.03.2013 |

Ensimmäinen raskausmenossa ja monessa paikassa sanotaan, että liikkeitä voi tuntea vasta viikolla 20. Kuitenkin olen nyt viidenä iltana ja aamuna tuntenut jotain, mitä en ennen ole tuntenut. Aina kun illalla käyn pitkäkseni, niin alavatsassa alkaa noin minuutin kestävä muljahtelu. Ihan kuin pikkuinen etsisi parempaa asentoa. Sama toistuu seuraavana aamuna, kun nousen seisomaan. Samanlainen muljahtelu ja liikehdintä tuntuu selvästi. 

Mitä ihmettä nämä tuntemukset ovat, jos ei liikkeitä?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne liikkeitä on :) Mä tunsin ekassa liikkeet rv 15+2 , tai silloin tunnustin tselleni että niitä ne on, aiemmin (ehkä viikolta 13?) olin epäillyt. Seuraavassa raskaudessa tunsin rv 13+ liikkeet , ja ultratessa tämä varmistui kun niskapussiultrassa sanoin että nyt taisi heittää kuperkeikkaa ja ultraaja vahvisti asian.

Vierailija
2/9 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tuntenut liikkeet viikolta 16 saakka joten en ihmettele ettetkö sinä voisi tuntea niitä jo aiemmin. Olemme yksilöitä.

kolmen äiti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksistanne :) En ole oikein itsekään keksinyt mitään muuta, mitä se voisi olla. :) Ihania tuntemuksia!

Vierailija
4/9 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekasta tunsin itsekin liikkeitä jo rv 14 tienoolta, toisessa raskaudessa jo hivenen aikaisemmin :)

Vierailija
5/9 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljä raskautta ja jokaisessa olen tuntenut ensiliikkeet viikolla 12. Ei vielä kovin usein tuossa vaiheessa, mutta noista ensi hipaisuista koko ajan voimistuen ja tihentyen.  Neuvolassa sanotaan aika yläkanttiin, jottei äidit turhaan panikoisi. Joten kyllä ne liikkeitä ovat.

Vierailija
6/9 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tuntui ensimmäiset liikkeet kyllä sellaisina "kuplimisina" ei niinkään muljahteluina ainakaan tuossa vaiheessa. Muljahtelut tulivat kyllä 20 + tienoilla ja myöhemmmin. En oikein usko, että nuo ovat niitä liikkeitä vielä.

Vierailija
7/9 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuntui ekassa raskaudessa 14 viikolla. Tämä kaveri olikin sitten sellainen volttien tekijä koko raskauden ajan. Loppuraskaudessa tuntui että yritti tulla mahan läpi. Ulkopuolisetkin joskus nauroivat kun mun maha veti niin outoa rumbaa.. :) Nyt olen raskaana ja tunsin vasta ekat liikkeet 24 viikon aikoihin. Tällä hetkellä on 33 viikko menossa ja joudun oikein välillä pysähtymään ja seuraaamaan että onko siellä mahassa ketään.. 

Vierailija
8/9 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin tuntui kuplimista siinä viikon 12 koittaessa. Varsinaiset selkeät potkut alkoivat noin viikolla 16. Kyllä ne tuntemukset ovat jo vauvan aikaansaannosta, eivät mitään omia ruuansulatustoimintoja.

Vierailija
9/9 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat ne liikkeitä. Minä olen tuntenut aina liikkeet aikaisin, ekassa ultrassa viimeistään. Olemme erilaisia ja sikiöt liikkuvat erilailla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kolme