Mihin aikaan päivästä annatte d-vitamiinin lapselle/vauvalle/itselle?
Mihin aikaan annatte d-vitamiinin lapselle ja milloin itse otatte?
Jostain luin, että d-vitamiini piristää (samantien), ja itse olen ainakin joskus ennenkuin tuota tiesin, antanut d-vitamiinia lapselle vasta illalla, kun ei ole päivällä muistanut.
Tuli vaan mieleen, että oonkohan sen takia saanut toisinaan valvoa yömyöhään ennenkuin lapsi nukahtaa, jos on tosiaan piristänyt toi vitsku.
Muilla kokemuksia?
Kommentit (13)
Silloin kun satun muistamaan. Se piristymisvaikutus on ihan höpöä.
[quote author="Vierailija" time="01.03.2013 klo 16:30"]
Se piristymisvaikutus on ihan höpöä.
[/quote]
Mistä tiedät? linkki?
[quote author="Vierailija" time="01.03.2013 klo 16:42"]
[/quote]
Mistä tiedät? linkki?
[/quote]
Jostain luin. Niin kuin kaiketi sinäkin sen piristävästä vaikutuksesta ;)
En ole huomannut d-vitamiinin piristävän välittömästä, en itseäni enkä lapsia. Annan vitamiinin lounaan jälkeen, ennen kuin lapset saavat ksylitolipastillin. Purkit ovat vierekkäin, joten muistan antaa sen kun lapset kinuavat pastillia. Muuten en varmaan muistaisi ikinä.
Aamulla aamupalan yhteydessä on tolle meijän taaperolle annettu :)
[quote author="Vierailija" time="01.03.2013 klo 16:49"]
[/quote]
Mistä tiedät? linkki?
[/quote]
[/quote]
ok :)
löytäiskö joku linkkiä suuntaan tai toiseen
ap
Iltapalan yhteydessä annan d-vit. + maitohappobakteerit. Iltapalalla on usein puuroa/lapsi juo maitoa josta saa kalkkia, joten olen yhdistänyt näin. Kalkki boostaa d-vit. ja toisin päin.
[quote author="Vierailija" time="01.03.2013 klo 17:38"]
Iltapalan yhteydessä annan d-vit. + maitohappobakteerit. Iltapalalla on usein puuroa/lapsi juo maitoa josta saa kalkkia, joten olen yhdistänyt näin. Kalkki boostaa d-vit. ja toisin päin.
[/quote]
Niin ja itse otan ennen nukkumaan menoa, jos muistan. Syön yleensä kolme kertaa viikossa 30 mikrogrammaa.
[quote author="Vierailija" time="01.03.2013 klo 17:38"]
[/quote]
mä olen antanut maitohappobakteerit illalla ja d-vitskun aamulla (sikäli mikäli muistan), pitäiskö siirtyä antamaan molemmat illalla, jos tuo d-vitskun piristävyys on puppua.
ap
[quote author="Vierailija" time="01.03.2013 klo 17:29"]
[quote author="Vierailija" time="01.03.2013 klo 16:49"]
[/quote]
Mistä tiedät? linkki?
[/quote]
[/quote]
No nyt muistan mistä sain päähäni tuon oletuksen d-vitamiinin piristävyydestä. eli kuuntelin Iskelmäradiosta Paula Heinosen Terveyden avaimet - ohjelmaa ja siellä sanoi, että "d-vitamiini kannattaa ottaa aamulla ja magnesium illalla" (näin jäi mieleen)
Meillä on samassa tipassa D ja maitohappobakteerit.
Yritän pitää rutiinina antaa aamulla vaipan vaihdon yhteydessä, että ylipäätään muistan antaa.