Terveysvinkit kehiin
Kun 40v tuli mittariin, sitä on alkanut miettiä terveyttään, varsinkin kun tuttavapiirissä on syöpää ja vaikka mitä sairauksia.
Olen alkanut liikkumaan enemmän, syömään kevyemmin, olen alkanut käyttää D-vitamiinia, omaga-3:a ja vaihtanut teen vihreään.
Listatkaapa omia pieniä terveysniksejänne.
Kommentit (11)
Terveellinen ja säännöllinen ruokailu, herkuttelua kohtuudella. Alkoholia kohtuudella. En tupakoi. Paljon kasviksia.
Riittävästi unta.
Ulkoilua. Liikuntaa. Yritän välttää stressiä.
Ystävien ja perheen ja sukulaisten kanssa vietetty aika on myös arvokasta ja lisää minusta elämänlaatua.
Minunkin on omien sairauksien takia täytynyt vielä aikaisempaa enemmän kiinnittää näihin asioihin huomiota, vaikka kovin epätervettä elämää en ole ennenkään elänyt.
Ihmisten lisääntynyt eläinrasvojen käyttö (mm. rasvaisten maitotuotteiden myynnin kasvu) näkyy jo kansan kolesteroli tasojen nousuna, joten en pidä tuota eläinrasvojen lisäämistä minään hyvänä vinkkinä.
t. 3
Listatkaa lisää. Ihan siis tuollaisia pieniä elämänmuutoksia kuten rypsiöljyn vaihto oliiviöljyyn.
Minä olen panostanut ihmissuhteisiin, koska olen vasta nyt tajunnut, että elämä on oikeasti rajallista. Kun ihminen on mennyt, huomaa vasta silloin, ettei tiennyt mitään hänen sisäisestä maailmastaan, koska ei koskaan kysynyt.
Minä olen sen tyyppinen ihminen, että minun on ollut aina vaikea sietää sitä että maailmassa aika harva asia on mustavalkoista. Ajatteluni ei ole luonnostaan joustavaa ja avointa. Siksi ehkä suurin työ on sellainen tietoinen kyynisyyden ja lukkiutuneiden ajattelumallien vältteleminen. Jotkut ihmiset ovat luonnostaan uteliaita kaikelle tässä elämässä, minä en, ja sitä uteliaisuutta yritän harjoitella.
Olen opetellut olemaan armollisempi itselleni. Opettelin ajattelemaan positiivisemmin. Opettelin nauttimaan ja pysähtymään pieneksi hetkeksi. Aloin kasvissyöjäksi.
Rypsiölhy on ehkä parempaa kuin oliiviöljy. Liika pingottaminen pois, riittävästi unta, liikuntaa ja elämän naustiskelua. Ryhdistä ja työasennosta huolehtiminen, Vitamiinilisää syön, ja muutenkin syön terveellisesti. Otan myös lepoaikaa ilman paineita, eli kodin ei tartte olla aina tiptop, ja kaikkea ei tarvitse tehdä.
[quote author="Vierailija" time="01.03.2013 klo 15:20"]
Rypsiölhy on ehkä parempaa kuin oliiviöljy.
[/quote]
?????
Rypsiöljy on myrkkyä maksalle joten siksi siitä suomen ulkopuolella ei suositella. Rypsiöljy on arveltu liittyvän haiman toimintahäiriöön josta sitten muodostuu diabetes. Sikeritauti lähti räjähdysmäiseen kasvuun samaan aikaan kun margariini ja rypsiöljyjen ja tuotteiden aikakausi alkoi.
onko rypsiöljy yhtä kova myrkky kuin fluori? ja mikroaaltouunissa kypsentäminenhän tunnetusti säteilyttää ruuan suorastaan tappavan vaaralliseksi... ;)
Viljat pois kokonaan, sokeri pois, hiiva pois.
Monipuolisesti kasviksia, vihreää päivittäin.
Eläinrasvaa ihan reippaasti, rypsiöljy annetaan traktorille tai saranoiden rasvaukseen.