Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ymmärrä miksi joku haluaa olla mies, ja kuitenkin synnyttää

Vierailija
05.03.2019 |

Suokaa anteeksi epäsuvaitsevaisuuteni.. Mutta en vain ymmärrä tuota. Eikö raskaus ja ylipäätään synnyttäminen ole aika "naisellisia" juttuja?

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005628254.html

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään ymmärrä miten joku voi pitää hapankaalista, innostua formulasta tai kiihottua varpaista. Mutta en näitä haluja ymmärtämättömyyttäni paheksu enkä varsinkaan ole kieltämässä hapankaalia, formuloita tai varpaita.

Vierailija
2/17 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minäkään ymmärrä miten joku voi pitää hapankaalista, innostua formulasta tai kiihottua varpaista. Mutta en näitä haluja ymmärtämättömyyttäni paheksu enkä varsinkaan ole kieltämässä hapankaalia, formuloita tai varpaita.

Ok.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain miehiksi syntyneet on miehiä.

Vierailija
4/17 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehodysforiaa on eri asteista. Jos olisin transmies niin synnytys olisi varmaan karmeinta, mitä mulle voisi käydä.

Vierailija
5/17 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se selitetään aikanaan lapselle, että iskä synnytti sut. Ja voi olla vähän monimutkainen juttu lapsen kertoa kavereilleen.

Vierailija
6/17 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En paheksu enkä ole kieltämässä. En ymmärrä myöskään formuloiden seuraamista tai varvasfetissiä. Hapankaali sitä vastoin on hyvää.

Ap

Vierailija
7/17 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhuh mitä settiä. Ei hemmetti tästä maasta on tullut kipeä :D

Vierailija
8/17 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä siitä seuraa kun annetaan feministien höpinöille valta. 250 000 vuotta mentiin ihan miehinä ja naisina.

Ou mai gaat

Vierailija
9/17 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten se selitetään aikanaan lapselle, että iskä synnytti sut. Ja voi olla vähän monimutkainen juttu lapsen kertoa kavereilleen.

Eikö ole, kun ei tehdä siitä monimutkaista. Samaa sukupuolta olevien vanhemmuuttahan kyseenalaistettiin myös pohtimalla, kuinka lapsi ei ymmärrä kahta äitiä ja päiväkodissa muut lapset jahtaavat tätä isätöntä friikkiä soihdut ja talikot pikku kourissaan.

Vierailija
10/17 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kehodysforiaa on eri asteista. Jos olisin transmies niin synnytys olisi varmaan karmeinta, mitä mulle voisi käydä.

Mitään kehodysforiaa ei ole, ainoastaan joukko mt-ongelmia.

Vierailija
11/17 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska nykyään mikään ei ole niin pyhää kuin mt-ongelmaisten lumihiutaleiden vinoutunut käsitys itsestään ja ympäristöstään.

Vierailija
12/17 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on esimerkki haitallisesta stereotypoiasta, että synnyttäminen on jotenkin naisellista.

Vierailija
13/17 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailmassa on paljon ihmeellisempiäkin ja erikisempiakin asioita kuin transsukupuolisuus. Onhan se aina ollut tiedossa, että jotkut meistä ovat reippaammin toisia tyhmempiä eivätkä ymmärrä oikein tätä maailmaa tai sitä, miten paljon erilaisia/poikkeavia asioita meitä ympäröi. En nyt tiedä tarvitseeko sitä kaikille julistaa, ettei vaan ymmärrys riitä. 

Vierailija
14/17 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska nykyään mikään ei ole niin pyhää kuin mt-ongelmaisten lumihiutaleiden vinoutunut käsitys itsestään ja ympäristöstään.

Entä sitten, vaikka näin oliskin? Miten se voi olla niin vaikeaa antaa muiden elää haluamallaan tavalla oman näköistä elämää. Minua ei ainakaan haittaa ja annan jokaisella oikeuden ja vapauden määrittää itsensä. Se ei vaadi minulta yhtään liikaa aivokapasiteettia eikä ylimääräistä vaivaa.

Vierailija
15/17 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitään kehodysforiaa ei ole, ainoastaan joukko mt-ongelmia.

Sitähän se kehodysforia on, eräs mt-ongelma.

Jostain syystä sitä on vain alettu "hoitaa" kannustamalla hulluuteen, ei yrittämällä terapialla yms tervehtyä siitä.

Vierailija
16/17 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä sitten, vaikka näin oliskin? Miten se voi olla niin vaikeaa antaa muiden elää haluamallaan tavalla oman näköistä elämää. Minua ei ainakaan haittaa ja annan jokaisella oikeuden ja vapauden määrittää itsensä. Se ei vaadi minulta yhtään liikaa aivokapasiteettia eikä ylimääräistä vaivaa.

Kaikenmaailman sirkusfriikit saavatkin aivan vapaasti elää ja kokea itsensä vaikka kahvipannuksi. niin kauan kunhan asiaan ei sotketa lapsia. Lapsilla on oikeus tervepäisiin vanhempiin.

Vierailija
17/17 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totuushan on että lapsia ei ole sotkettu mihinkään. Johan eräässä jutussa susi kertoi kuinka lapsensa ovat ymmärtäneet asian. Lapsia ei aikuisten oikeasti kiinnosta mitkään"aikuisten" vääristyneet näkökulmat. Susi on edelleen heille äiti siinä missä isäkin.

Isyys ja äitiys ovat loppujen lopuksi juuri niitä sosiaalisia konstruktioita.

Itsekin olen transsukupuolinen ja lähipiirini lapset ihmettelivät hetken sitä kuinka "setä" muuttui tädiksi.

Heille olen silti arvokas ja eivät kohtele sen kummemin minään friikkinä. Sellaiset ihmiset kohtelevat ehkä friikkeinä ja lokeroivat muita jotka juuri itse ovat kasvaneet

ns. tynnyrissä ja tietynlaisten ennakkoluulojen ja näkemysten parissa. Sellaiset aivopestyt juurikin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yksi