Saako lyhythiuksinen nainen olla rauhassa?
Olen ajatellut leikata pitkän tukkani lyhyeksi. En jaksa enää jatkuvia päänahkakipuja, viemärin tukkivia irtohiuksia ja kaikkea muuta... Mutta saako lyhythiuksinen nainen kulkea esim. kadulla rauhassa? Kaveri väitti, että siilitukan ajamisen jälkeen alettiin huoritella ja lesbotella, mitä ei ole tapahtunut ennen. Jotain tosi lyhyttä mallia siis ajattelin, kaljua/siilitukkaa tai pixietä.
Kommentit (19)
Ainakaan mä kiusaa sua. Jos joku haukkuu sua lyhyen tukan vuoksi niin vastaa sille että "mutta näkisitpä millainen karvoitus mulla on nivusissa".
No haloo, missä slummissa sä oikein asut? Ei kadulla ketään huor-tella tai lesb-tella, eikä missään muuallakaan.
Äh älä mieti tuollaisia hetkeäkään. Pitäkööt toiset mielipiteensä. Tukan leikkuu tuskin muuttaa sun elämääsi mihinkään suuntaan mutta voi tuntua virkistävältä vaihtelulta. Ulkonäöstä tulee joskus esiin ihan uusia juttuja, esim silmät ja piirteet korostuvat. Ja se tukka kun kasvaa takaisinkin.
Kun itse leikkasin pitkän tukkani lyhyeksi (ns. pixiecut), sain nuorilta miehiltä entistä enemmän huomiota. Sopi kuulemma nätisti minulle ja korosti kasvojani. Ainoat, jotka kommentoivat ikävään sävyyn olivat vanhat papat jotka esim. bussipysäkillä ihmettelivät, miten niin nätti tyttö ei viitsi vähän enempää laittautua ja pitäisi laittaa hame päälle että tunnistaisi naiseksi. Olin teini-ikäinen silloin, mutta onneksi tarpeeksi rohkea laittaakseni noille vanhoille, ylipainoisille, törkeille, limaisille setämiehille jauhot suuhun. Sinun tukkasi on sinun tukkasi, ja sinä saat tehdä sille mitä ikinä huvittaa. Ei kannata jättää haluamiaan asioita tekemättä siinä pelossa, mitä muut ajattelevat. :)
Noille ällöille lesbotteleville ukoille voit kertoa, että juuri heidän takiaan vaihdoit naisiin etkä päivääkään ole katunut. Tee ulkonäöllesi mitä haluat, ei ole kenenkään muun asia.
Lesbot voivat herätä. Pidätkö sitten sitä häiritsevänä.
En minä siksi asiaa mieti, että muiden mielipiteet kiinnostaisivat, vaan koska yksinkertaisesti haluan kävellä kadulla/kodin ulkopuolella rauhassa ilman, että kukaan kommentoi. Pitkää tukkaa en samasta syystä tykkää pitää auki, koska löytyy niitä, joiden mielestä saa tulla koskettelemaan koska on "niin hieno tukka". Onneksi iän myötä vähentynyt tämä...
ap
Vierailija kirjoitti:
No haloo, missä slummissa sä oikein asut? Ei kadulla ketään huor-tella tai lesb-tella, eikä missään muuallakaan.
Missä ihannemaailmassa sä asut? Minäkin haluan sellaiseen maailmaan, jossa muita kohdellaan kivasti, eikä esim nimitellä ulkonäön takia ;)
ap
Sakset käteen, vessaan ja naps!
Siinä mitään tarvi miettiä. Nuorena punkkarina vedettiin keesiksi jo alkuillasta, ja arvaa mitä, aina se kasvoi takaisin. Aina.
Aika epätodennäköistä, että kadulla kukaan sanoo koskaan yhtään mitään. Ongelma taitaa olla ihan omien korvien välissä.
En usko että kadulla sanottais mitään. Mutta mulla urpot sukulaiset varmaan sais slaagin. No, niiden kanssa on yhteydenpito ihan minimissä muutenkin.
Missä ihmeen maailmassa nämä ihmiset elelee joille joka käänteessä kaduilla ja kaupoissa ventovieraat huutelee solvauksia ulkonäköön ja käytökseen liittyen? Olen itse tavallisen tukeva persjalkainen meikitön suomalainen nainen ja pääni näyttää ihan ruohonleikkurilla kynityltä kun en ole hetkeen päässyt kampaajalle irokeesiani siistimään ja itsellä siihen ei ole välineitä. Kaupungilla kulkiessa hoidan omat asiani ja pidän mölyt mahassani. Ei mulle huudella eikä tölvitä. Ei etuilla kassajonossa tms. Lähikaupassa yksi herttainen mummeli jaksaa tosin aina hymyillä mulle hämmentävän leveästi kun nokitusten siellä satutaan, mutta toisaalta sama mummeli hymyilee samalla tavalla kaikille.
Kommentoin sen verran tähän, että vajaa pari vuotta sitten oli pakkotilanne, että leikkaan lyhyeksi, jotta kasvaisivat myöhemmin terveeksi ja pitkiksi hiuksiksi.
Nyt olen jumissa paikassa, jossa mies pitää dominoivista rekkalesbodebiilinaisista, miehistä yms, ja hän tykkää, kun en tällähetkellä univajeeni yms. syistä jne. en erittele tarkemmin, takia pääse täältä mihinkään.
Ojasta allikkoon, ja hän vetää käteensä kokoajan, kun nauttii siitä, että minulla huonosti.
Vierailija kirjoitti:
Kun itse leikkasin pitkän tukkani lyhyeksi (ns. pixiecut), sain nuorilta miehiltä entistä enemmän huomiota. Sopi kuulemma nätisti minulle ja korosti kasvojani. Ainoat, jotka kommentoivat ikävään sävyyn olivat vanhat papat jotka esim. bussipysäkillä ihmettelivät, miten niin nätti tyttö ei viitsi vähän enempää laittautua ja pitäisi laittaa hame päälle että tunnistaisi naiseksi. Olin teini-ikäinen silloin, mutta onneksi tarpeeksi rohkea laittaakseni noille vanhoille, ylipainoisille, törkeille, limaisille setämiehille jauhot suuhun. Sinun tukkasi on sinun tukkasi, ja sinä saat tehdä sille mitä ikinä huvittaa. Ei kannata jättää haluamiaan asioita tekemättä siinä pelossa, mitä muut ajattelevat. :)
Aina löytyy näitä varattujen/äitien panemisesta haaveilevia.
No jos tärkeintä on olla kiinnittämättä muiden huomiota, miksi mennä juuri sinne toiseen ääripäähän? Jos uskot siilin/kaljun herättävän huutelua, miksi leikkaisit sellaisen? Kaljussa esim. on paljon hommaa koska hiukset kasvavat nopeasti. Pixiestä nyt tuskin kukaan huutelee, on sen verran yleinen malli.
Leikkasin hiukseni lyhyeksi polkaksi, koska halusin ja koska halusin niiden kasvavan parempikuntoisena takaisin. Lääkekuuri pudotti paljon hiuksia.
Mutta pidän myös siitä kuinka lyhyt hiusmalli rikkoo sitä ennakko-oletusta, stereotypiaa, joka ihmisillä niin helposti ja lähtökohtaisesti minusta on.
Nyt ei enää mene montaa kuukautta niin hiukset ovat jo harteille, eikä malli vieläkään kaipaa leikkausta.
Suosittelen!
Eikö olekin jännä juttu, että nuoren naisen hiukset ovat hänen yksityisasiansa, mutta nuoren miehen hiukset ovat useinkin joko valtion tai työnantajan asia, eikä hänen auta kuin alistua siihen ,että näin on.
Tai no, oli ainakin melko pitkään .
Itse asiassa enää hyvin harvalla työnantajallahan on nimittäin enää kanttia avata naamaansa töihin pyrkivän miehen 'hiusten pituus'-vaatimuksista heidän taholtaan, mutta valtion sotapolitiikka ja sen edustajathan lähtevät aina siitä, että mies on pelkkää materiaalia (melkein kuin joku tykki tai ,ajoneuvo tai ase) ja valtio saa kohdella hänta sen mukaisesti kuin mitäkin orjaa konsanaan.
Nykyisin tuo jo lähes kaikkialta ympäriltä kaikkien onneksi kuollut ja kuopattu systeemi...
(...jonka tarkoitus siis oli tuottaa niitä kuolleita ja kuopattavia ja joka ei ole ikinä onnistunut muuta tuottamaankaan)
..elää päivä päivältä yhä eristyneempänä jo sitä lopun ajan elämäänsä vielä täällä,eräässä sen viimeisistä turvakätköistään ja on itse asiassa täälläkin henkisesti jo aivan henkitoreissaan .
Meno siellä on kuin pahasti ajastaan jälkeen jääneessä kehitysmaan mielisairaalassa.
Mulla on nyt pitkä tukka, mutta ei kukaan suhtautunut eri tavalla silloin kun oli siili tai muuten lyhyt tukka. Siilin aikana luultiin kerran mieheksi, kun oli väljä farkkutakki päällä ja vähän boyfriendmalliset housut.
Japanilaisessa toisen maailmansodan aikaisessa korealaisnaisten bordellissa seks.iorjana ollut tyttö leikkasi hiuksensa lyhyiksi ajatellessaan saavansa olla rauhassa raiskaavilta miehiltä, mutta lopputulos kiihoittikin heitä entisestään ja homma meni aivan päinvastoin, eikä rauhaa saanut siitä hetkestä.