Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä rahat miljoonakämppään?

Vierailija
05.03.2019 |

Tutustuin Kalasataman ja Pasilan uusiin rakennuskohteisiin. Kiinnostavia kämppiä rakenteilla, hintavia toki. Uusien asuntoen hintahaitari viuhuu 300k - 2m väliä.

Millaistahan työtä tekemällä tekemällä miljoonakämpän hankinta onnistuisi? Jos työuraa olisi jäljellä n.40 vuotta ja lähtötilanne 1000e säästöjä.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

NHL-kiekkoilijoilla on vuosipalkka monta miljoonaa. 

Vierailija
2/30 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työllä ei ainakaan rikastu tuohon malliin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on miljoonakämppä, mutta ostettaessa sen arvo oli vain puoli milliä, mutta hintojen nousun myötä arvo on huimasti kaksinkertaistunut. Nyt ei olisi enää varaa tähän asuntoon. 

Vierailija
4/30 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Räppäämällä

Vierailija
5/30 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ns. tavallisella työllä ei onnistu. Jääkiekkoilemalla, koripalloilemalla, musiikkia tekemällä tms. voi onnistua jo vuodessakin, jos on tarpeeksi lahjoja. 

Vierailija
6/30 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lottovoitosta

Vierailija
7/30 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mut niidenkin kannattais vähän miettiä pidemmälle tulevaisuuteen. Kun ura on nopeesti ohi, niin moni urheilija on aika hukassa... Vähän ohi meni nyt aiheen.

Vierailija
8/30 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mut niidenkin kannattais vähän miettiä pidemmälle tulevaisuuteen. Kun ura on nopeesti ohi, niin moni urheilija on aika hukassa... Vähän ohi meni nyt aiheen.

Urheilijarahastot ovat sitä varten, että talous turvataan urheilu-uran jälkeenkin. Ne, jotka eivät osaa hoitaa raha-asioitaan kiekkouran jälkeen, eivät osaisi hoitaa niitä muutenkaan. 

Vierailija
9/30 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun työkaveri on Koneen ex-toimitusjohtajan tytär. Siellä asuu nyt.

Onko sulla perittävää?

Vierailija
10/30 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lottovoitosta

Riittääkö 4 ja lisänumero oikein?

Vierailija
11/30 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työllä, josta jää joka vuosi säästöön 25 000. Sitten on 40 vuoden päästä kasassa miljoona. 

Vierailija
12/30 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lottovoitosta

Riittääkö 4 ja lisänumero oikein?

Mietipä sitä

Vierailija
13/30 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lottovoitosta

Jotkut sanovat, että on lottovoitto syntyä Suomeen.

Minä kysyn, että missäs se mun miljoonakämppä sitten on?

Vierailija
14/30 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lottovoitosta

Se sun lottovoittosi on Suomeen syntyminen. Ei siihen kuulu miljoonakämppiä. Ne on saatavilla sitten ihan muilla lottovoitolla. Tämän luulisi tyhmemmänkin tajuavan.

Vierailija
15/30 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harva yksin tienaava ostaa miljoonakämppää ensiasunnokseen, joten siitä aiemmasta myyntiasunnosta voi tulla hieman apuja. Mutta pääosin se viimeisimmän kämpän myyntihinta pitää tietysti maksaa itse (joko aiempaa tai nykyistä lainaa lyhentämällä) Tuollaisella ripeälläkin 5% nousuvauhdilla asuntojen hinnat kaksinkertaistuvat 15 vuodessa.

Vierailija
16/30 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaa kaksi miljoonan pankkilainaa. Toisella ostaa asunnon ja toisella ostaa pankkien ja rakennusyhtiöiden osakkeita, joista tulevilla osingoilla maksaa ensimmäisen lainan korot ja yhtiövastikkeen. Luulisi onnistuvan.

Vierailija
17/30 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ottaa kaksi miljoonan pankkilainaa. Toisella ostaa asunnon ja toisella ostaa pankkien ja rakennusyhtiöiden osakkeita, joista tulevilla osingoilla maksaa ensimmäisen lainan korot ja yhtiövastikkeen. Luulisi onnistuvan.

Tonnin säästöillä ei paljon miljoonalainoja oteta. Katsos kun lainaa ei ihan tuosta vaan saa. 

Vierailija
18/30 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti. Ostin aikanaan opiskellessani yksiön. Kuukaudessa maksoi suunnilleen saman kuin vuokralla. Kun valmistuin, ostin rivitalonpätkän. Maksoin muutamia vuosia. Mentiin vaimon kanssa kimppaan ja vaimolla oli puoliksi maksettu kaksio. Ostettiin paritalo. Maksettiin noin 10 vuotta. Ostettiin puolen miljoonan OKT. Maksettiin 12 vuotta. Ostettiin velaton OKT. Arvo on noin miljoona. Lisäksi on jo muutama sijoitusasunto velkavivulla aikoinaan hankittuna. Ollaan ihan keskituloisia.

Vierailija
19/30 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lottovoitosta

Se sun lottovoittosi on Suomeen syntyminen. Ei siihen kuulu miljoonakämppiä. Ne on saatavilla sitten ihan muilla lottovoitolla. Tämän luulisi tyhmemmänkin tajuavan.

Eli on lottovoitto syntyä Suomeen, mutta elääkseen lottovoittajan elämää tarvitaan toinen loittovoitto?

Tarkoitukseni oli lähinnä kyseenalaistaa tuota sanontaa, mutta ilmeisesti missasit pointin?

Vierailija
20/30 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työllä, josta jää joka vuosi säästöön 25 000. Sitten on 40 vuoden päästä kasassa miljoona. 

Niin ei ihan omat tulot riitä noihin säästöihin. Oma bruttopalkka 2400. Vuokra 800/kk. Ruokakulut 500e/kk. Harrastukset reilu 100e. Satunnaisia menoja vaatteisiin elektroniikkaan ja jos ei ihmeempiä tapahdu niin hyvänä kuukautena jääneen 400e säästöön.

-ap