Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Haluan pitää kummilapseeni yhteyttä, vaikkakin äiti ei halua pitää minuun :(

Vierailija
28.02.2013 |

Syitä sen enempää erittelemättä (ei mitään vakavaa eikä pahaa, paremminkin typeryyttä ja anteeksiantamattomuutta) kummilapseni äiti on katkaissut välinsä minuun. Olen kuitenkin hänen lapsensa kummi, enkä kestä ajatusta että välini häneen(kin) katkeaisivat! Lapsi on vielä alle 10 vuotias, olemme olleet tiiviissä tekemisissä koko hänen elämänsä ajan, ja en todellakaan halua että hän kuvittelee että olen noin vaan häipynyt hänen elämästään, "hylännyt" hänet noin vaan!

Mitä mieltä olette, pitääkö mun odotella että hän täyttää 18 jotta voin avoimesti olla tekemisissä hänen kanssaan, vai mitä teen? Jatkan "salaisia" soittoja hänen kanssaan...Kun en kumminkaan tietty halua saattaa lasta tilanteeseen että joutuisi salailemaan jotain. Enkä siis todellakaan ole nytkään kieltänyt häntä kertomasta äidilleen että olemme jutelleet!

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
28.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita pois lapselle. Ja jos mahdollista niin pyydä häntä joskus syömään ym, ja sano vaan että kysyy äidiltään luvan.

Jos äiti ei anna lupaa niin sitten tyydy soittelemaan ja lähettämään postia lapselle. Jos äiti päästää niin käy lapsen kanssa retkellä, syömässä, luistelemassa tai mikä teille nyt sopiikaan.

Vierailija
2/10 |
28.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on tilanne, etten halua nähdä lapseni kummitätiä enää. Syitä en sen kummemmin erittele, mutta mitään laitonta, vastuutonta, vaarallista, tms hän ei ole tehnyt.

lapseni on toki huomannut, etten vastaa enää puhelimee kun kummi soittaa, ja on toki kysynyt miksi näin. Silloin olen vastannut, että joskus asiat menevät ystävien välillä näin, vaikka olisi millainen historia takana, ja että halua säilyttää ystävyydestämme ne hyvät muistot. Olen myös sanonut lapselle, että hän on vapaa tapaamaan kummiansa, ja saa pitää yhteyttä vaikken minä pidä.

kummi voi myös pitää yhteyttä lapseeni exäni, lapsen isän kautta, ja sekin ok.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
28.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kun kerroit.Täytyy kysellä lapsilta onko joku soitellut heille.Lain mukaan kummilla ei ole oikeutta salassa tavata äidin tietämättä kummilasta,voi tulla kuule rikosilmoitus.Mietis vähän mitä puuhaat.Kyse on alaikäisestä lapsesta josta äiti ja isä on vastuussa.

Vierailija
4/10 |
28.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi törkeää.Jos vaan kuulen tästä,teen samantien rikosilmoituksen.Varoituksena vaan.

Vierailija
5/10 |
28.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No johan on nelosella jutut...

Vierailija
6/10 |
28.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, nyt hei kukkahatut menee ottamaan päivälääkkeet..

Olen itse lapseni kummit valinnut, ja vaikka nyt tilanne on se etten halua yhtä heistä enää elämääni, niin en halua tätä ihmissuhdetta lapseltani kieltää. Kun kummi ei tosiaan millään tavalla ole vaarantanut lastani tai lapseni kehitystä.

t:3

Vierailija
7/10 |
28.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lapselta kielletään/katkaistaan tärkeä ihmissuhde, niin lapsi kärsii siitä, eikä todellakaan voi ymmärtää moista julmuutta. Aikuisten pitäisi hoitaa omat ihmissuhteensa niin, ettei lapset kärsisi niistä.

Lapsen ollessa täysi-ikäinen, hän päättää itse asioistaan. Miten paljon hän sitten arvostaa äitiään, joka vienyt häneltä rakkaan ihmisen omien ihmissuhdesotkujensa takia?

Minä en ainakaan arvosta pennin vertaa.

Vierailija
8/10 |
28.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania viestejä, siis noi asialliset, kiitos! Mua on niin surettanut kummilapseni, en halua että tuntee olonsa sellaiseksi että ajattelis et on ehkä omasta mielestään tehnyt jotain väärää, et olisin siksi "hylännyt" hänet. Aikuistenkin pitäisi oppia sopimaan riitansa, mutta jos se ei kerran onnistu, ei anneta lasten kärsiä siitä :)

Vierailija
9/10 |
28.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2013 klo 15:21"]

Ihania viestejä, siis noi asialliset, kiitos! Mua on niin surettanut kummilapseni, en halua että tuntee olonsa sellaiseksi että ajattelis et on ehkä omasta mielestään tehnyt jotain väärää, et olisin siksi "hylännyt" hänet. Aikuistenkin pitäisi oppia sopimaan riitansa, mutta jos se ei kerran onnistu, ei anneta lasten kärsiä siitä :)

[/quote]

laita tälle ystävälle asiallinen tekstiviesti jossa kerrot että haluat kunnioittaa ystäväsi toivetta olla pitämättä yhteyttä sinuun, mutta toivoisit vaivasi jatkaa kummilapsen kanssa samalla lailla kuin ennenkin.

Tällaiseen viestiin  laittaisin itse myöntävän vastauksen, joskin se olisi viileähkö ja lyhytsanainen. t:3

Vierailija
10/10 |
28.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on sama juttu. Entinen lapsuuden ystäväni on esikoiseni kummi ja kummi meni aiheuttamaan veljeni ja hänen entisen vaimon eron. Kummi on ollut aina hyvin kevytjalkainen ja se on ollut minulle ok, mutta vaikka sänkyyn menemiseen tarvitaan 2, olisi kummi voinut olla menemättä veljeni kanssa.

Vyyhti kun aukesi olin todella loukkaantunut, olinhan kummin aikoinaan perheeseemme tuonut ja esitellyt hänet veljelleni. Veljeäni en voi vaihtaa, mutta kummin kanssa minun ei tarvitse olla missään tekemisissä.

Tein saman asian. Ilmoitin hänelle että jos hän haluaa, hän voi olla kummilapsensa kanssa tekemisissä, mutta ei minun ja tämä on kummallekin sopimut. Kumpikaan emme puhu pahaa toisestamme, pidän kummia nyt vain ja ainoastaan lapselle läheisenä. Tietenkin kummi on tervetullut esim. mahdollisesti rippijuhliin jne, koska kyseessä on vain 1 päivä.

Eipä he muutenkaan paljoa ole tekemisissä, max 2 krt vuodessa ja lisäksi lähettelee muutamia postikortteja.