Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako odottajan irtisanoa?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
23.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2013 klo 14:35"]

Minut irtisanottiin yt-neuvotteluiden jälkeen vaikka olin raskaana.

[/quote]

Lienee ollut tilanne, että koko osasto irtisanottiin tms. syy

Vierailija
22/25 |
23.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2013 klo 14:35"]

Minut irtisanottiin yt-neuvotteluiden jälkeen vaikka olin raskaana.

[/quote]

No olisi sekin väärin jos ihmisiä ei saisi irtisanoa vain sen takia että ovat raskaana jos muuten ovat aivan paskoja työntekijöitä. 

Kuten kaverini, heti kun tuli raskaaksi jäi saikulle (kertoi ihan suoraan että työnteko ei kiinnosta), koko raskausajan painoi pitkin kyliä yömyöhään (vaikka ei pystynyt töihin...) ja nautti elämästä. Ei aio mennä takaisin töihin kovinkaan äkkiä kun ei halua tehdä töitä. Kuitenkin vakipaikka josta moni motivoituneempi olisi kiinnostunut mutta niin se kaveri vaan istuu työpaikkansa päällä vielä vuosikaudet.

Itse aloitin rvkolla 8 uuden työn. Ilmoitin pomolla rv 12 olevani raskaana (minut oli valittu tehtävään jo 8kk aiemmin). Niin pitkään kun pystyin tein enemmän kuin olisi ollut tarve ja liikaakin. Halusin osoittaa etten tehnyt raskaaksituloa tahallisesti juuri kun sain vakipaikan. Olimme mieheni kanssa yrittäneet jo pitkään ja olin sopinut muita töitäkin jo mutta sitten tämä unelmapaikka tuli hakuun ja pakkohan sitä oli hakea. Siellä se nyt odottaa että palaan takaisin ja todellakin palaan mahd, pian. Onneksi mies haluaa jäädä vanhempainvapaalle :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
23.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2013 klo 14:43"]

[quote author="Vierailija" time="23.04.2013 klo 14:06"]

Kylläpä vaan minun neljännen määräaikaisen sopimuksen saa katkaista jo toistamiseen raskauden takia. Vakinaistamisesta tuskin kannattaa puhuakaan. Luottamusmiehen mukaan mitään laitonta ei ole tapahtunut. 

Kiitos vaan ja heihei. 

[/quote]

Tää onkin eri asia. Sopimus on valmiiksi määräaikainen.

[/quote]

Ei se kyllä niin ole, että määräaikaisen sopimuksen voi purkaa kesken kaiken, silloin kyllä pätee ihan samat asiat kuin vakinaisenkin sopparin kanssa. Eri asia on sitten jos sopimus loppuu eikä sitä uusita. Silloinkin, jos tarve työntekijälle on olemassa määräaikaisen sopimuksen päättymisen jälkeen, ei siihen periaatteessa saiai palkata toista henkilöä ilman PÄTEVÄÄ syytä, jos raskaana oleva tuossa työssä olisi halukas jatkamaan. Määräaikainenkin sopimus tietyissä tilanteissa, rinnastetan vakinaiseen. Eli raskaus ei koskaan, missään tilanteessa, saa olla syy työsuhteen päättämiselle ILMAN TODELLA PÄTEVÄÄ SYYTÄ. Se, mikä on riittävä syy, onkin jo sitten kokonaan toinen juttu...

Ja kaipa ap on kuitenkin työnsä hoitanut jos on jo neljännen määräaikaisen sopimuksen saanut, vaikka on kertaalleen ollut äitiyslomallakin.

Osoittaa kyllä nykyisten liittojen (ja hallituksen) hampaattomuutta ja haluttomuutta ajaa duunarin asiaa, että tällaisia irtisanomisia koko ajan jostain putkahtaa julkisuuteen. Toista se oli Kekkosen aikaan!!!

Vierailija
24/25 |
23.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2013 klo 15:05"]

Eri asia on sitten jos sopimus loppuu eikä sitä uusita.

[/quote]

Itse asiassa oletin, että tilanne oli juuri tämä.

t: se vastannut

Vierailija
25/25 |
23.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2013 klo 15:05"]

[quote author="Vierailija" time="23.04.2013 klo 14:43"]

[quote author="Vierailija" time="23.04.2013 klo 14:06"]

Kylläpä vaan minun neljännen määräaikaisen sopimuksen saa katkaista jo toistamiseen raskauden takia. Vakinaistamisesta tuskin kannattaa puhuakaan. Luottamusmiehen mukaan mitään laitonta ei ole tapahtunut. 

Kiitos vaan ja heihei. 

[/quote]

Tää onkin eri asia. Sopimus on valmiiksi määräaikainen.

[/quote]

Ei se kyllä niin ole, että määräaikaisen sopimuksen voi purkaa kesken kaiken, silloin kyllä pätee ihan samat asiat kuin vakinaisenkin sopparin kanssa. Eri asia on sitten jos sopimus loppuu eikä sitä uusita. Silloinkin, jos tarve työntekijälle on olemassa määräaikaisen sopimuksen päättymisen jälkeen, ei siihen periaatteessa saiai palkata toista henkilöä ilman PÄTEVÄÄ syytä, jos raskaana oleva tuossa työssä olisi halukas jatkamaan. Määräaikainenkin sopimus tietyissä tilanteissa, rinnastetan vakinaiseen. Eli raskaus ei koskaan, missään tilanteessa, saa olla syy työsuhteen päättämiselle ILMAN TODELLA PÄTEVÄÄ SYYTÄ. Se, mikä on riittävä syy, onkin jo sitten kokonaan toinen juttu...

Ja kaipa ap on kuitenkin työnsä hoitanut jos on jo neljännen määräaikaisen sopimuksen saanut, vaikka on kertaalleen ollut äitiyslomallakin.

Osoittaa kyllä nykyisten liittojen (ja hallituksen) hampaattomuutta ja haluttomuutta ajaa duunarin asiaa, että tällaisia irtisanomisia koko ajan jostain putkahtaa julkisuuteen. Toista se oli Kekkosen aikaan!!!

[/quote]

Hups, tulikin tohon pieni lukihäriö, eihän toi tietenkään ollut ap joka tuon viestin oli kirjoittanut vaan joku muu. Sorry siskot...(ja miksei veljetkin)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi seitsemän