Supernanny Suomi - OFFICIAL
Aijotko katsoa? Tänäänhän se alkaa Avalla klo 21:00.
Kommentit (2250)
Ei meilläkään luettu iltasatua, vaan sadut luettiin jo ennen iltatoimia. Sängyssä laulettiin unilaulu, pusuteltiin, sammutettiin valot ja lapsi jäi tyytyväisenä nukkumaan omaan sänkyynsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pia oli mun mielestä erilainen tässä 7. jaksossa verrattuna edellisiin. Hän yleensä antaa vanhemmille ja lapsille runsaasti positiivista palautetta, ottaa lapsiin lämpimän kontaktin ja, no en osaa selittää tarkemmin. Huomasiko joku muu samaa? Tietenkin jokainen perhe on erilainen ja otteet ovat erilaisia, esimerkiksi sille ADHD-äidille, joka haukkui lastaan apinaksi, hän sanoi että tämä on hyvä äiti, puhui hänelle hirveän lempeästi vaikka äiti huusi kurkku suorana lapsilleen. Tämän 7. jakson vanhemmat olivat sosiaalisia ja puheliaita ja Pia oli jotenkin etäisen oloinen. Paljon vaikutusta on varmaan silläkin miten jaksojen kuvausmateriaali leikataan.
Olenko ainoa jolle Pia vaikutti ankarammalta ja viileämmältä kuin normaalisti?
Joo nyt kun sanoit, niin huomasin myös saman. Olisiko ehkä leikattu joku mukava hetki pois että saatiin yksi räyhäyskohtaus lisää mukaan :D en tiedä. Mutta olisi tosiaan voinut jotakin hyvää sanoa heille, kun kuitenkin ainoa miinus oli se että ei olleet täysin oikeat keinot kasvatukseen.
Lopussa keittiön pöydän ääressä pikkupojat olivat innoissaan odottamassa, mitäköhän kivaa Pia on heille korissa tuonut niin IHAN PESUAINETTA! Eikö tosiaan lapsille olisi mitään löytynyt niin kuin aikaisemmissa jaksoissa.
Tässä jaksossa Pian käytös perhettä kohtaan oli omituinen ja jopa ilkeä
Vierailija kirjoitti:
Ei meilläkään luettu iltasatua, vaan sadut luettiin jo ennen iltatoimia. Sängyssä laulettiin unilaulu, pusuteltiin, sammutettiin valot ja lapsi jäi tyytyväisenä nukkumaan omaan sänkyynsä.
Iltasatu/ unilaulu/ tarinointi yms kuitenkin aika samantyylisiä asioita pienelle, ettei lyödä ovea kiinni ja jätetä yksin.
Siis syöttääkö tuo pullamössöäiti noita pullamössöpoikiaan?! Mitä mä just näin??
Vierailija kirjoitti:
Taitaapi jaksossa 8 käytösmallit olla isältä opittuja. Ei tuon ikäinen ihan normaalisti uhkaile äitiään 'll punch you in the face" tyyliin.
Oliko lapsella autismin lisäksi lievä älyllinen kehitysvamma? Tällöin voi liittyä myös toisilta lapsilta opittiin tapaan. Eli jossain erityiskoulussa meno saattaa olla juurikin tuota, ja kun ei ole älyltään ns. normaali, ja vielä autismi päälle, niin oppii tuollaisia huonoja tapoja saada oma asia periksi vähän niin kuin 2-vuotias oppisi.
Tosin ei ole kyllä hirveän suuret luulot isästäkään. Yksinhän äiti on. Tuon äidin pitäisi kyllä joskus korottaa ääntään tai vaikkapa ihan vaan huutaa takaisin lapselle. Tosin en tiedä suhtaudunko sekään eteenpäin.
Mietin myös sitä, että kyllähän tuon lapsen kuntoutuksessa ovat varmasti kaikki ihan tasapuolisesti epäonnistuneet - tai liekkö on sitä kuntotusta enää kouluiässä edes saanut. Useinhan toiminta- ym. terapiat saadaan alle kouluiässä ja kouluiässä sitten jäädään aika omilleen.
Jakson 8 katsoessa kannattaa kyllä muistaa, että ks. lapsella on älyllinen kehitysvamma, mikä selittää aika paljonkin asioita. Kamalaa katsottavaa silti oli.
8. jakson poika ei ole mitenkään älyllisesti vajavainen vaan vedättää kaikkia kuusnolla. Ei suostu edes puhumaan suomea, vaikka ymmärtää ja puhuu sitä täydellisesti ja puhuu lisäksi erinomaista englantia noin nuoreksi. Veikkaan että diagnoosi on tullut, koska on kieltäytynyt kommunikoimasta terapeutin tmv. kanssa suomeksi. Eli heidän mittapuulla ei ymmärrä eikä kykene mihinkään, vaikka totuus on se, ettei ole vaan halunnut. Sen näkee hyvin käytöksestä tuossa jaksossa, se ei ole älyllisesti kehitysvammaisen käytöstä, vaan jotain ihan muuta, älykästä pomotusta, jota jopa ammattilaiset ovat langenneet tottelemaan.
Vierailija kirjoitti:
8. jakson poika ei ole mitenkään älyllisesti vajavainen vaan vedättää kaikkia kuusnolla. Ei suostu edes puhumaan suomea, vaikka ymmärtää ja puhuu sitä täydellisesti ja puhuu lisäksi erinomaista englantia noin nuoreksi. Veikkaan että diagnoosi on tullut, koska on kieltäytynyt kommunikoimasta terapeutin tmv. kanssa suomeksi. Eli heidän mittapuulla ei ymmärrä eikä kykene mihinkään, vaikka totuus on se, ettei ole vaan halunnut. Sen näkee hyvin käytöksestä tuossa jaksossa, se ei ole älyllisesti kehitysvammaisen käytöstä, vaan jotain ihan muuta, älykästä pomotusta, jota jopa ammattilaiset ovat langenneet tottelemaan.
Ei noita diagnooseja todellakaan saa millään terapeutin kanssa käydyllä keskustelutunnilla. Kyllä ne tutkitaan sairaalassa useita päiviä ja on useampi tutkija. Myös vanhempia haastatellaan hyvin pitkään. Lapsella myös oli selvästi autistisia piirteitä, eikä sellainen lapsi huijaa ketään ns. sosiaalisesti.
Tietysti lapsi puhuu englantia, jos sitä on isänsä hänelle puhunut vauvasta saakka, siinä missä hän puhuu suomeakin. Voihan olla, että ovat asuneetkin ensimmäiset vuodet muualla, silloin kun vanhemmat olivat vielä yhdessä. Kyllä esim. lievän älyllisen kehitysvamman omaava oppii vanhempiensa puhumat kielet.
9-vuotias jaksaa kyllä ahmia tuota räkää ja kaivaa nenäänsä koko ajan. Vastenmielistä.
Minua ärsytti 8. jaksossa myös se, kun Pia useamman kerran selitti kameralle, että perheen molemmat pojat ovat haastavia, kun todellisuudessa vain toinen heistä oli. Se vanhempi poikahan vaikutti oikein rauhalliselta ja fiksulta.
Meilläkin luetaan sadut ennen iltapalaa. Lapset varmaan jaksaisivat kuunnella, mutta itse olen kuolemanväsynyt iltaisin ja haukottelisin vaan, jos pitäisi vihoviimeisenä vielä satuja lukea. Kerätään lelut pois ja sen jälkeen luetaan satuja samalla rauhoittuen kohti iltapalaa ja muita iltatoimia.
Miks muuten Piia jankkaa tosta katsekontaktista autistisen lapsen kanssa? Olen käsittänyt että monet autistit eivät hirveästi tykkää ottaa suoraa katsekontaktia.
Tässä kasin jaksossa oli mukavaa se, mikä on tullut jossain toisessakin jaksossa ilmi, että Piia ja vanhempi/vanhemmat viestittelivät kuitenkin myös ton kuvaustauon välillä. Eli varmaan just välillä voi kysyä jotain neuvoa/tsemppausta.
Ihme muuten Piia tuonu esiin tuota et onko äiti ja Abel nyt saanu enemmän aikaa.
Piia alkaa itkee jatkossa 10:
"Nyt musta tuntuu et mä oon eniten sellaisessa perheessä, jossa mua tarvitaan"
:O
Tänään tulevasta jaksosta jäi olo että jotain olennaista oli jätetty laittamatta ohjelmaan. Aika vähänlaisesti näytettiin niitä "työkaluja ja menetelmiä"
Kauheaa, kun poika sylkee äitiä kasvoille.
Nyt käy ekas kertaa äitiä hieman sääliksi. Hän on kovin kiltti ja rauhallinen. Tämä Aaron on kyllä ihan seko ja vedättää äitiä 6-0 haukkuu lihavaksi ja on väkivaltainen ja äiti sallii sen. Miten tommosia kauhukakaroita joku onnistuu ”kasvattamaan”. Tommonen lapsi tarvitsee super tiukat rajat ja puhelin ensimmäiseksi vallan pois.
Tuolla äidillä ei ole mitään otetta noihin poikiin, luoja kun tuo nuorempi vähän vielä kasvaa, niin äiti saa todella pelätä. Luulen, että nuo pojatkin kaipaisi äidiltään jotain jämäkkyyttä mutta kun se on ihan kynnysmatto, inisee vaan jotain.
Rauhallisuus on hyve, mutta en ole IKINÄ MISSÄÄN KOSKAAN nähnyt noin lepsua ja hiirulaista vanhempaa. Tuo tilanne on täysi katastrofi muutaman vuoden päästä kun pojalla on jo enemmän voimia, jos äidin kuristamista on nyt jo harjoiteltu.
Missä isä? Pojat tarvitsisivat isää!
Miksi täältä häviää lähes kaikki viestit koskien jaksoa 8?