Supernanny Suomi - OFFICIAL
Aijotko katsoa? Tänäänhän se alkaa Avalla klo 21:00.
Kommentit (2250)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nannyn paino ei kuulu tähän, muta minusta hänelle sopii tuollainen pulleus. En osaa kvuitella häntä hoikkana.
Niinpä. Ihanan äidillinen ulkonäöltään mutta myös luonteeltaan, mutta silti samaan aikaan jokseenkin nuorekas, ajassaan pysynyt. Tuntuu, että hän oikein hehkuu.
No voi tilipitappi. Kyllä tuo on jo vaarallisen ylipainon puolella, ulkonäkö ihan toissijainen juttu. Hän on sen ikäinen, että jos paino ei tipu niin sydän- ja verisuonitaudit ja diabetes on ihan just käsillä. Siinä sitä sitten on hehkuja.
Minusta jossain haastattelussa nanny kertoi lenkkeilevänsä pitkiä metsälenkkejä joka päivä lisäksi ratsastaa monta kertaa viikossa ja on kasvissyöjä, että varmasti yritystä on.
Toivottavasti vaihtaa hevosta välillä, että ei sama polle joudu tuota kuormaa jatkuvasti kuljettamaan😂.
Ja tosta viimeisimmästä äidistä mulle tuli mieleen jotenkin sellainen perinteinen av-mamma.
Tuli käsitys muualta, että myös isäpuolella on exänsä kanssa lapsi.
Mä olisin kaivannut tuohon juttuun,missä oli tuo Katja ja isäpuoli,siis isä noille nuoremmille,niin oikean isän osaa tytön maailmassa.
Äiti sanoi ettävälillä haluais lähettää tytön isälleen asumaan Helsinkiin.Jos mies tavallinen niin miksi ei.Lapsella on kaksi vanhempaa ja voisi toki sitten taa sviettää aikaa äidin ja isäpuolen kanssa.
Koko aikana ei mainittu isää mitenkään.
Mutta tuota en supernannylta ymmärrä,että joku apinaksi sanominen on nyt niin KAUHEAA.
En edes tiedä montako kertaa sanoin tyttöäni apinaksi tai joksikin muuksi,ja tasapainoinen iloinen ja minulle todella läheinen tytär on,kuuden lapsen äiti ja hyvä liitto saman miehen kanssa.
Varmaan olen sanonut lapsenlapsianikin joskus apinoiksi tms.kun olen heitä hoitamassa,ja useimmiten nuorempien ympärillä on todellinen sekasorto.Vaatteet ja tavarat jätetään sinne minne sattuu käsistä jäämään.
Mutta hyvänä mummona minua pitävät ja kovasti odottavat kun tulen paikalle tai tulevat meille.
Koulussa meidän historianja suomenopettaja hihkui tunnilla kun pidettiin meteliä:apinat,konnat,possut...hiljaa.
Oli muuten lempiopettaja hyvin monelle,mm. minulle.
Joku kirjoitti että äiti heitti ruokailuvälineet työn eteen,juu niin kävi.Kolahti minunkin silmääni.
Aikanaan olin itse työpaikan kursseilla toisella paikkakunnalla ja vietin viikonlopunsiellä kun oli kaksiviikkoinen kurssi.
Menin taajamaan viikonloppuna ja säöin päivällä yhdellä huotsikalla.Muuten meni hyvin,mutta tarjoilijaneiti heitti ruokailuvälineet lautasen molemmin puolin,että kilahti.
Ei vaikuttanut mitenkään töykeältä eikä kiukkuiselta,mutta ruokailuvälineet lensi.Meinasin peruuttaa tilauksen,mutta kun odotin seuralaista,en kehdannut.
Ja sitä ruokapöydän karuutta minäkin ihmettelin.Oli muovikipot,mutta ei myöskään voita tai pöytämargariinia,ei maitoa tai mehua,ei leipää,ei mahdollisesti jotain vihannesta,kasvista(tomaatti,kurkku jne)Olen 60-luvun työläislapsi eikä meillä ollut ikinä noin autiota ruokapöytää,vaikka isä oli työmiehenä maatalossa ja äiti kotona.
Ei kai homous sulje pois hyvää isyyttä.Miksi vielä nykyaikana kauhea arvostelu homoudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nannyn paino ei kuulu tähän, muta minusta hänelle sopii tuollainen pulleus. En osaa kvuitella häntä hoikkana.
Niinpä. Ihanan äidillinen ulkonäöltään mutta myös luonteeltaan, mutta silti samaan aikaan jokseenkin nuorekas, ajassaan pysynyt. Tuntuu, että hän oikein hehkuu.
No voi tilipitappi. Kyllä tuo on jo vaarallisen ylipainon puolella, ulkonäkö ihan toissijainen juttu. Hän on sen ikäinen, että jos paino ei tipu niin sydän- ja verisuonitaudit ja diabetes on ihan just käsillä. Siinä sitä sitten on hehkuja.
Minusta jossain haastattelussa nanny kertoi lenkkeilevänsä pitkiä metsälenkkejä joka päivä lisäksi ratsastaa monta kertaa viikossa ja on kasvissyöjä, että varmasti yritystä on.
Toivottavasti vaihtaa hevosta välillä, että ei sama polle joudu tuota kuormaa jatkuvasti kuljettamaan😂.
Ja tosta viimeisimmästä äidistä mulle tuli mieleen jotenkin sellainen perinteinen av-mamma.
liikuntamäärä + ruokavalio jotain pahasti pielessä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi kiva tietää saako nämä perheet jatkossa apua. Esim tämä viimeinen perhe niin varmasti tuo Pia ymmärsi ,että perhe tarvii kiireellistä apua monessa asiassa.
Ei saa. Ainakaan mun tuttava perheineen, jotka myös ohjelmaan osallistuivat. Eikä todellakaan mene niin, että kuvataan monta päivää ja Pia siellä tarkkailee pitkäänkin ja oikein paneutuu tilanteeseen. Muutaman tunnin kuvasivat muistaakseni kolmena päivänä, joista Pia oli paikalla kaksi😀 tuossa ajassa mielestäni mahdotonta tutustua perheeseen tai tehdä mitään analyyseja muuten kuin mutu-tuntumalta.
En ymmärrä miten Suomessa ei toimi avun saaminen esim. neuvolan sekä perhe-ja kasvatusneuvolan kautta? Sitä paitsi lapsilla on oikeus saada ihan päiväkodissa jo tehostettua tai erityistä tukea, jos tilanne niin vaatii!
Vierailija kirjoitti:
Mutta tuota en supernannylta ymmärrä,että joku apinaksi sanominen on nyt niin KAUHEAA.
En edes tiedä montako kertaa sanoin tyttöäni apinaksi tai joksikin muuksi,ja tasapainoinen iloinen ja minulle todella läheinen tytär on,kuuden lapsen äiti ja hyvä liitto saman miehen kanssa.
Varmaan olen sanonut lapsenlapsianikin joskus apinoiksi tms.kun olen heitä hoitamassa,ja useimmiten nuorempien ympärillä on todellinen sekasorto.Vaatteet ja tavarat jätetään sinne minne sattuu käsistä jäämään.
Mutta hyvänä mummona minua pitävät ja kovasti odottavat kun tulen paikalle tai tulevat meille.
Koulussa meidän historianja suomenopettaja hihkui tunnilla kun pidettiin meteliä:apinat,konnat,possut...hiljaa.
Ei se sana vaan se tapa. Jos nimittelee halveksuen lastaan apinaksi viitaten tämän älykkyyteen, käytöstapoihin tms., se on hirveän musertavaa. Jos lempeän toruvasti kutsuu leikki-ikäistä apinaksi napatessaan tämän iltavilleillä syliin, se on ok. Jos hämmästys ja ylpeys äänessä kehuu lastaan "melkoiseksi apinaksi" tämän kiivettyä ketterästi sirkuskoulun treeneissä, kyseessä on kehu.
Vierailija kirjoitti:
Ja sitä ruokapöydän karuutta minäkin ihmettelin.Oli muovikipot,mutta ei myöskään voita tai pöytämargariinia,ei maitoa tai mehua,ei leipää,ei mahdollisesti jotain vihannesta,kasvista(tomaatti,kurkku jne)Olen 60-luvun työläislapsi eikä meillä ollut ikinä noin autiota ruokapöytää,vaikka isä oli työmiehenä maatalossa ja äiti kotona.
Miksi pöydässä pitäisi olla margariinia? Makaronilaatikon lisukkeeksi?
Meillä maito kaadetaan laseihin, sitten tölkki jääkaappiin, ei sitä pöydälle jätetä. Salaatin puutetta minäkin ihmettelin.
Tänään nähdään kuinka noin 3v pyörittää koko perhettä
Jännittikö Pia tässä uusimmassa jaksossa niin paljon vai miksi oli kasvoiltaan kokoajan ihan punainen?
Mun mielestä tän uusimman jakson helsinkiläisperheen vanhemmat oli tosi symppiksiä. Ymmärrän kyllä hyvin että stressaa asua kerrostalossa ja pelätä lapsista lähtevää ääntä, itsekin pelkäisin että alkaa tulla valituksia ja esim. lastensuojeluilmoituksia naapureilta.
Samoin tunnistin ton että moni vanhempi ei oikeasti tiedä mitä vanhempana on nykyään ok tehdä kun lapsi vaikka raivoaa, esim. kuinka tiukasti lasta voi pitää kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se sana vaan se tapa. Jos nimittelee halveksuen lastaan apinaksi viitaten tämän älykkyyteen, käytöstapoihin tms., se on hirveän musertavaa. Jos lempeän toruvasti kutsuu leikki-ikäistä apinaksi napatessaan tämän iltavilleillä syliin, se on ok. Jos hämmästys ja ylpeys äänessä kehuu lastaan "melkoiseksi apinaksi" tämän kiivettyä ketterästi sirkuskoulun treeneissä, kyseessä on kehu.
Tää. Apinaksi voi kutsua hellittelymielessä oikeassa kontekstissa tai sitten se voi olla loukkaava, ilkeä ilmaisu. Tämän äidin kohdalla jälkimmäinen.
Uusimman jakson perhe oli suht normaali, mukavaa, vanhempien ongelmana oli ehkä "liiallinen kiltteys" mutta onneksi varsinkin äiti uskalsi tarttua nännin ohjeisiin vaikka tuntuikin hänestä hieman pahalta.
Perheen poika oli sympaattinen ja oli koskettava se kun olisi halunnut sääntöihin ettei saa lyödä. Mukavia lapsia molemmat, toinen tosiaan temperamenttinen ja toinen herkempi.
Ja vähän ohis mutta tämän perheen isä oli jotenkin seksikäs. En yleensä lämpene miehille, joilla on tuollaiset silmät mutta tämä tapaus oli jotenkin kuuma :D Lisäksi tuollainen rauhallisuus ja toisaalta hermostuneisuus kun Piia haastatteli oli sympaattista, en omassa elämässäni törmää näihin juroihin "stereotyyppisiin" suomalaismiehiin koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä tän uusimman jakson helsinkiläisperheen vanhemmat oli tosi symppiksiä. Ymmärrän kyllä hyvin että stressaa asua kerrostalossa ja pelätä lapsista lähtevää ääntä, itsekin pelkäisin että alkaa tulla valituksia ja esim. lastensuojeluilmoituksia naapureilta.
Samoin tunnistin ton että moni vanhempi ei oikeasti tiedä mitä vanhempana on nykyään ok tehdä kun lapsi vaikka raivoaa, esim. kuinka tiukasti lasta voi pitää kiinni.
Tämä on oikeasti iso ongelma nykyään, vanhemmille annetaan todella paljon ja todella ristiriitaisia ohjeita rajanvedon suhteen. Kun kuitenkin alle 5-vuotiaiden kanssa on aika normaalia, että joutuu pukemaan väkisin, kantamaan väkisin, pitelemään kiinni, tarttumaan käteen jos lapsi lyö jne. Eli niitä tilanteita tulee, jolloin joutuu käyttämään voimaa ja rajoittamaan lasta fyysisesti.
Erilaiset asiantuntijat antavat ohjeita välillä aivan irrallaan todellisuudesta. On ohjeita että ei saa käyttää liikaa voimaa pukiessa, kantaessa jne. Tottahan se on ettei saa, mutta totta on myös se että oma voimankäyttö on noissa tilanteissa vaikeaa hahmottaa ja aivan varmasti suurin osa vanhemmista on käyttänyt liikaa voimaa kantaessa raivoavaa lasta.
Sitten on vielä näitä ohjeita, joissa sanotaan esim. ettei lasta saa nukuttaa väkisin. Mun lapsi on valvonut mannertenvälisellä lennolla 24 tuntia putkeen, kyllä vaan jotkut lapset pitää välillä nukuttaa väkisin. Ja sitten on myös näitä syyllistäviä kirjoituksia, joissa puhutaan jäähyjen traumatisoivan lasta. En käytä jäähyjä, mutta mielestäni Sinkkonen on aika yllättävä ja järkevä, kun on sanonut suoraan että yksittäinen ylilyönti vanhemman puolelta - esimerkiksi läppäisy poskelle - ei pilaa suhdetta eikä traumatisoi lasta. Samassa artikkelissa hän sanoi, että vanhempia ei saisi syyllistää tällaisista virheistä kohtuuttomasti. Riittää kun vanhempi tietää tehneensä väärin, puhuu asian lapsen kanssa läpi ja ei toimi jatkuvasti noin. Enkä minäkään tarkoita että lapsia saa lyödä, vaan enemmän sitä kuinka vaikeaksi vanhemmuus on mennyt kun kokoajan joutuu pelkäämään että on traumatisoinut lapsensa.
Vierailija kirjoitti:
Jännittikö Pia tässä uusimmassa jaksossa niin paljon vai miksi oli kasvoiltaan kokoajan ihan punainen?
Eiköhän siellä ollut vain kuuma sisällä, paljon kynttilöitä ja ehkä takkaa lämmitetty.
Miten noi isukit on aina tommosia mörriköitä? Synkkäilmeisiä, jotka ei puhua pukahda.. Mitä nämä naiset näkee noissa :D Nannylla varmaan kiusallista kun joutuu itse olemaan äänessä kokoajan kun moni on ujo.
Jo Frost on ainakin lastenhoitaja (kokemusta yli 20v). En tiedä onko hänellä muuta koulutusta, en ole ainakaan koskaan nähnyt missään mainittavan/kuullut hänen itsensä mainitsevan.