Mielestäsi karseita sisustusjuttuja jotka ovat olleet valtaisa hitti kansan keskuudessa?
Esimerkiksi spottivalaisimet, sellaiset missä kepin varressa on niitä spotteja ja sitten ne kattoon upotettavat spotit. Näitä oli ihan jokaisella joskus 2000-l alkupuolella. Vallilan kelohonka. Harmaa laminaatti.
Kommentit (3977)
Vierailija kirjoitti:
Olisikohan ihan uuden ketjun arvoinen juttu, mut laitan nyt tähän kun tämä rönsyilee muutenkin (tuli mieleeni jonkun tykkäämistä 80-luvun kromijaloista):
Mikä on mielestänne sellainen sisustusjuttu, joka on yhä - tai uudestaan - pinnalla. Sellainen joka on menneiltä vuosikymmeniltä jäänyt fiksuna ratkaisuna käyttöön kotinne ja on ehkä tuotannossa edelleen.
Sellanen hyllynaulakko eteisen seinällä. Puinen ritilä ja siinä alla hengaritanko. Niitä laitetaan taas eteisiin ja joku pienempi kaappi vaan, ei sellasta isoa ovikaapistoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisikohan ihan uuden ketjun arvoinen juttu, mut laitan nyt tähän kun tämä rönsyilee muutenkin (tuli mieleeni jonkun tykkäämistä 80-luvun kromijaloista):
Mikä on mielestänne sellainen sisustusjuttu, joka on yhä - tai uudestaan - pinnalla. Sellainen joka on menneiltä vuosikymmeniltä jäänyt fiksuna ratkaisuna käyttöön kotinne ja on ehkä tuotannossa edelleen.
Menimme naimisiin v.1977, muutimme pieneen kaksioon. Meillä on periaatteessa edelleen samat huonekalut. Ostimme häälahjarahoilla laadukkaan sohvan - siinä on jo kolmas päällinen. Omasta opiskelijaboxista toin vanhan klahvipiirongin, se on nyt kunniapaikalla eteisessä, lisäksi mulla oli Skannon Librihylly. Niitä on nyt seinällinen. Mies toi yksiöstään vanhempiensa vintiltä löytyneen klahvipöydän tuoleineen - ne on keittiössä. Mummin siskon kuoltua pari vuotta myöhemmin saimme häneltä kaksi kustavilaista nojatuolia, ne ovat sohvan kaverina. Kun muutimme isompaan asuntoon, ostimme vanhojen tavaroiden liikkeestä nk. tuhatjalkaisen pöydän. Ympärille hankimme Muurahaistuolit(ensin neljä, myöhemmin saman verran lisää), lisäksi meillä on miehen kotoa tuotu laiskanlinna raheineen ja muutama "tupakkapöytä". Makuuhuoneiden kalusteet on uusittu muutaman kerran.
Oi, kuulostaa ihanan kodikkaalta! Mulla on vähän sama juttu, kalusteet on lapsuudenkodista ja mummolta peritty. Myös muulta perheeltä muuttojen myötä saatu. Kaikki jotenkin vaan natsaa keskenään.
No näitä ihania perintöhuonekalujahan nuo sisustuslehdetkin on pullollaan. Kaikki ei vaan ole yhtä onnekkaita, itse en ole perinyt isovanhemmiltani yhtään mitään. Eikä tosiaan ole varaa ostaa täyspuuta tai nahkasohva. Halppiksella mennään..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menimme naimisiin v.1977, muutimme pieneen kaksioon. Meillä on periaatteessa edelleen samat huonekalut. Ostimme häälahjarahoilla laadukkaan sohvan - siinä on jo kolmas päällinen. Omasta opiskelijaboxista toin vanhan klahvipiirongin, se on nyt kunniapaikalla eteisessä, lisäksi mulla oli Skannon Librihylly. Niitä on nyt seinällinen. Mies toi yksiöstään vanhempiensa vintiltä löytyneen klahvipöydän tuoleineen - ne on keittiössä. Mummin siskon kuoltua pari vuotta myöhemmin saimme häneltä kaksi kustavilaista nojatuolia, ne ovat sohvan kaverina. Kun muutimme isompaan asuntoon, ostimme vanhojen tavaroiden liikkeestä nk. tuhatjalkaisen pöydän. Ympärille hankimme Muurahaistuolit(ensin neljä, myöhemmin saman verran lisää), lisäksi meillä on miehen kotoa tuotu laiskanlinna raheineen ja muutama "tupakkapöytä". Makuuhuoneiden kalusteet on uusittu muutaman kerran.
Oi, kuulostaa ihanan kodikkaalta! Mulla on vähän sama juttu, kalusteet on lapsuudenkodista ja mummolta peritty. Myös muulta perheeltä muuttojen myötä saatu. Kaikki jotenkin vaan natsaa keskenään.
No näitä ihania perintöhuonekalujahan nuo sisustuslehdetkin on pullollaan. Kaikki ei vaan ole yhtä onnekkaita, itse en ole perinyt isovanhemmiltani yhtään mitään. Eikä tosiaan ole varaa ostaa täyspuuta tai nahkasohva. Halppiksella mennään..
Torista tekee löytöjä. Itselläni viimeisin oli 30-l umpipuinen lasiovinen kirjakaappi 30€.
https://www.iltalehti.fi/sisustus/a/da87ffe1-805b-41e0-a0af-b5a771ac7185
Tässä on pohdittu noita valkoisia blogikoteja, joissa on samat design-esineet. Internetin aikakaudella kaikki leviää nopeasti, ja keskiluokkaiset ihanteet vaihtuvat, kunnes taas uudet muotivirtaukset tekevät tuloaan.
Itse olen metsästäjä, mutta tästä en pidä: Taljat,sarvet,päät,täyttölinnut yleensäkin trofeet on ihan hirveitä sisustus tavaraa.
Nykysisustuksista Maisa Torppa ja Saara Sieppi (vaimikäihmesenyton) sisustus. Saaralla ihan helvetin typerä, siihen roinan kompastelisi menen ja tullen ja ne naru- ja korihörpäkkeet 🤮. Kaikki on niin teennäistä, että puistattaa.
Totta, taljat on kauheita. Paitsi: ainoa talja, josta tykkäisin, olisi lampaantalja. Niitähän olisi kyllä saatavilla eikä ne ole edes kalliita, mutta enpä vain ole koskaan voinut sellaista hankkia. Syy on se, että meillä on koiria. On ollut aina ja tulee olemaan. Siihen taljaanhan ne ihastuisi ikihyviksi ja sen tietää, minkä näköinen se vähän ajan päästä olisi. Kun nyt jo sohvatyynyjäkin retuutellaan sinne ja tänne.
Koiraperheessä sisustuskin on tehtävä koiran ehdoilla, niin se vain on.
Tuleekohan ysäriltä tutut maustevärit vielä muotiin. Kaiken Valko-hopea-ripellyksen ja minimalismin jälkeen.
Joskus oli muotia laittaa esille ns. talonpoikaisesineitä, rukki olohuoneen nurkassa ja rukinpyörästä tehty lamppu.
Ja pian voidaan taas ihastella överiksi menneitä jouluvaloja pimeitten pihojen koristeena! Toiset osaa laittaa jouluvalonsa kauniisti ja fiksusti ja toisilla ei näytä olevan päätä eikä häntää.
Muutimme 18-vuotiaana v. 1990 omaan kotiin. Ostimme miehen kanssa makuuhuoneeseen vaaleanpunaiset hörselöverhot, oikein tosimuhkeat rimpsuverhot! Mintunvihreä satiinipäiväpeitto roosanvärisine rimpsutyynyineen kruunasi makkarin. Aah!
Keittiössä oli tietysti supermagee venetsia-ruokaryhmä. Olkkarissa oli violetinkirjavat (sellaista graafista lilaa kasarikuviota) 3+2 -istuttavat samettisohvat. Sohvapöytä oli hienointa muotia, ovaalinmuotoinen kirsikkapuinen pöytä, jonka keskiosassa oli lasiin upotettuja kiviä.
Sitten oli tietty kirsikkainen tv-taso, jossa lepäsi iso kuvaputkitelevisio sekä videot ja vhs-kasetteja. Ai että! Seinälle ostettiin Anttilan mahtavasta isojen julisteiden valikoimasta hieno vaaleanpunalilakukertava fantasiamaisemajuliste, joka kehystettiin kromikehyksiin ja pleksi päälle.
Kyllä kelpasi omassa upeassa kodissa itsenäistyä ja pitää juhlia, jossa juotiin Ampiaisia ja kuunneltiin Whamia ja Michael Jacksonia. :D Ei se silloin ollut yhtään karseaa :D
- Sisustustikkaat. Myös ne hyllyiksi naamioidut.
- Heinäseipäät sisätiloissa. Etenkin ne, joista värkätty diy:nä Sisustustikkaat!
- Seinille liimaillut tekstit
Vierailija kirjoitti:
Hieman yli 10 vuotta sitten maalaisromanttisuus oli tosiaan todella suuri hitti. Tyyliä hallitsivat erityisesti valkoisella maalatut antiikkihuonekalut, tekovanhat huonekalut jne. Tuohon aikaan Suomessa oli sisustusideat.net -niminen nettifoorumi, johon ihmiset postasivat kuvia kodeistaan. Erehdyin kerran jotenkin epäsuorasti siellä kommentoimaan kyseistä sisustustyyliä kielteisellä vivahteella.
Minä muistan hyvin tämän foorumin, sinne kirjoitti myös eräs tyyppi, joka täällä käyttää nimimerkkiä ammattivalittaja :D:D:D
Forumissa oli sääntö: jos ei ole mitään hyvää sanottavaa, niin paras olla kommentoimatta.
Onko muita, jotka muistavat tuon foorumin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hieman yli 10 vuotta sitten maalaisromanttisuus oli tosiaan todella suuri hitti. Tyyliä hallitsivat erityisesti valkoisella maalatut antiikkihuonekalut, tekovanhat huonekalut jne. Tuohon aikaan Suomessa oli sisustusideat.net -niminen nettifoorumi, johon ihmiset postasivat kuvia kodeistaan. Erehdyin kerran jotenkin epäsuorasti siellä kommentoimaan kyseistä sisustustyyliä kielteisellä vivahteella.
Minä muistan hyvin tämän foorumin, sinne kirjoitti myös eräs tyyppi, joka täällä käyttää nimimerkkiä ammattivalittaja :D:D:D
Forumissa oli sääntö: jos ei ole mitään hyvää sanottavaa, niin paras olla kommentoimatta.
Minä! Muistan nimimerkin pumpuli joka sai aivan valtavan paskamyrskyn aikaan. Liekö ollut tuo aikaisempi kommentoija :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä! Muistan nimimerkin pumpuli joka sai aivan valtavan paskamyrskyn aikaan. Liekö ollut tuo aikaisempi kommentoija :D
Minä myös muistan tuon Pumpulin, sille Mikkis (palstan ylläpitäjä) antoi potkut :D
Vierailija kirjoitti:
Ettekö te vieläkään tiedä, että MAKUASIOISTA ei voi kiistellä!
Maku on makuasia.
Vierailija kirjoitti:
Joskus oli muotia laittaa esille ns. talonpoikaisesineitä, rukki olohuoneen nurkassa ja rukinpyörästä tehty lamppu.
Ja pian voidaan taas ihastella överiksi menneitä jouluvaloja pimeitten pihojen koristeena! Toiset osaa laittaa jouluvalonsa kauniisti ja fiksusti ja toisilla ei näytä olevan päätä eikä häntää.
Turussa meidän bussireitin varrella keskustaan on yksi sellainen ei-päätä-eikä-häntää-talo autotalleineen. Molemmat ovat kuin joulukuusia monine värivaloineen, ja kesän ajan ovat valoketjut paikoillaan odottamassa sitä ihanaa hetkeä, kun ne saa jälleen napsauttaa päälle. Joo, ovat jo.
Vierailija kirjoitti:
Muutimme 18-vuotiaana v. 1990 omaan kotiin. Ostimme miehen kanssa makuuhuoneeseen vaaleanpunaiset hörselöverhot, oikein tosimuhkeat rimpsuverhot! Mintunvihreä satiinipäiväpeitto roosanvärisine rimpsutyynyineen kruunasi makkarin. Aah!
Keittiössä oli tietysti supermagee venetsia-ruokaryhmä. Olkkarissa oli violetinkirjavat (sellaista graafista lilaa kasarikuviota) 3+2 -istuttavat samettisohvat. Sohvapöytä oli hienointa muotia, ovaalinmuotoinen kirsikkapuinen pöytä, jonka keskiosassa oli lasiin upotettuja kiviä.
Sitten oli tietty kirsikkainen tv-taso, jossa lepäsi iso kuvaputkitelevisio sekä videot ja vhs-kasetteja. Ai että! Seinälle ostettiin Anttilan mahtavasta isojen julisteiden valikoimasta hieno vaaleanpunalilakukertava fantasiamaisemajuliste, joka kehystettiin kromikehyksiin ja pleksi päälle.
Kyllä kelpasi omassa upeassa kodissa itsenäistyä ja pitää juhlia, jossa juotiin Ampiaisia ja kuunneltiin Whamia ja Michael Jacksonia. :D Ei se silloin ollut yhtään karseaa :D
Miehen kanssa yhteenmuuttaessa syksyllä 1990 mulla oli olohuoneessa persikanvärinen puhvikappa ja siihen mätsäävät sivuverhot, ja ai että, kun mun mielestäni ne olivat sitten tyylikkäät. :D Kyseinen verhoasetelma seurasi meitä vielä seuraavaankin asuntoon v. 1992, mutta 2000-lukua lähestyttäessä vaihdoin persikan ja puhvikapan pois ja tyydyin vain vaaleanvihreisiin sivuverhoihin, joissa oli ohuita valkoisia pyörrekuvioita lisäksi. Muutenkin olohuoneeseen tuli vihreä sävymaailma koristetyynyineen ja mattoineen. Sitä katsottiin kahdessa asunnossa niin pitkään, että enää en huoli vihreää sisustukseen, vaan nyt olohuone muttaa väriään kaksi kertaa vuodessa: sinisävyjä talveksi ja luonnonvalkoinen-keltainen-oranssi kesäksi.
Toivon että joku tästä on jo maininnut, mutta mielestäni kaikki afrikkalaisheimojen kuvat, parsaat ja muut varsinkin puiset naamarit ym. Miten ne saa sopimaan kenenkään länsimaisen kotiin?
Meillä tuo on ihan käyttötavara.