Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mielestäsi karseita sisustusjuttuja jotka ovat olleet valtaisa hitti kansan keskuudessa?

Vierailija
04.03.2019 |

Esimerkiksi spottivalaisimet, sellaiset missä kepin varressa on niitä spotteja ja sitten ne kattoon upotettavat spotit. Näitä oli ihan jokaisella joskus 2000-l alkupuolella. Vallilan kelohonka. Harmaa laminaatti.

Kommentit (3977)

Vierailija
1501/3977 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loputon valkoisuus, Vallilan kaupunki-verhot, tähtikuviot, sisustustekstit ja "rustiikkisuus", eli kaikki ihme sisustustikapuut ja vanhojen kauniiden huonekalujen maalaaminen kalkkimaalilla valkoiseksi. Sen sietäisi olla kiellettyä. 

Taikka sitten vanhaan taloon muuttaminen ja kaikkien pintojen maalaaminen valkoiseksi. Kunnon kulttuuririkos. 

Vierailija
1502/3977 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trendi, jossa koko koti on valkoinen tai harmaa. Onneksi tämä hullutus on selvästi nyt hiipumassa.

Minimalismi, jossa edelliseen tyyliin yhdistyy se, että kodista poistetaan matot, tyynyt ja verhot, ja kaikki 'ylimääräinen'. Olen kyläillyt tällaisissa asunnoissa ja se äänimaailma on aivan hirveä, kaikki kaikuu ja kolisee niin, että tekisi mieli nostaa kädet korville.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1503/3977 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, kun joskus näkee kuinka perinteiseen rintamamiestaloon on yritetty hakea kartanotyyliä vaihtamalla ikkunat pieniruutuiseen brittityyliin, tai sitten on rakennettu massiivinen parveke koristeellisine kaiteineen. Ei sovi sitten ollenkaan.

Vierailija
1504/3977 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mitä virkaa on sohvalla, jos siinä ei voi istua, kun se on lastattu täyteen tyynyjä?

Vierailija
1505/3977 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, kun joskus näkee kuinka perinteiseen rintamamiestaloon on yritetty hakea kartanotyyliä vaihtamalla ikkunat pieniruutuiseen brittityyliin, tai sitten on rakennettu massiivinen parveke koristeellisine kaiteineen. Ei sovi sitten ollenkaan.

Valtaisa hitti?

Vierailija
1506/3977 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoisempaa olisi lukea tähännkerjuun kirjoittaneiden mielestä ihania sisutustyylejä. Tai olisko ihan tyhjä keskustelu, kun kaikki on karseeta?

Vierailija
1507/3977 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuormalavat, niistä tehdyt kalusteet

Vierailija
1508/3977 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Astiat, joissa lukee mitä niihin pitäisi laittaa. En tarkoita maustepurkkeja tai muita vastaavia säilytyspurnukoita, joissa sisällön nimeämisessä on järkeä, mutta tyyliin iso kulho jonka kyljessä lukee ”popcorn”.

Ensinnäkin, kuka saakeli ostaa kulhon vain poppareita varten. Toisekseen, koen että vapauttani rajoitetaan ja halua kapinoida laittamalla popcorn-kulhoon perunoita.

Vierailija
1509/3977 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhdistelmä keltainen + valkoinen + musta.

Esim. joku keltainen "tehosteseinä" jossa sitten valkoinen sohva ja keltaisia ja mustia tyynyjä. Mustat mielellään just jotain Marimekkoa, jossa iso kuosi on kivasti "rikottu" pieniksi mustavalkoisiksi tyynyiksi.

Suomessa on perinteisesti tykätty perusväreistä yhdistettynä beigeen, mitä en ymmärrä ollenkaan. Lapsuudessa koti oli sisustettu väreillä peruspunainen, perusvalkoinen ja beige. Näen joskus väriyhdistelmän vahingossa jossain, ja koen lievää fyysistä pahoinvointia. Miksi täällä ei osata käyttää väriympyrästä muita kuin päävärejä. Pitääkö tästä syyttää Marimekkoa tai Nansoa tai Ivana Helsinkiä tai jotain?

Perusväri nimeltä beige?

Vierailija
1510/3977 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

MAKRAMEET - jo pelkkä nimi saa aikaan inhonväristyksiä.

Niitä sitten ripustellaan seinille ja ollaan niin olevinaan trenditietoisia ja muodin aallonharjalla.

Oikeesti vaan typerän näköisiä.

Vierailija
1511/3977 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naistenlehdistä kopioitu naurettava tyyli kirjoitella seinille koukeroisilla tarrakirjaimilla lattauksia tyyliin "Live your life to the fullest", "Smile, Love Laugh". Mikään ei alleviivaa henkistä alaluokkaisuutta sen paremmin.

Kyllä, kyllä. Mitä se henkinen alaluokkaisuus on?

Ystäväni lääkäri, arkitehti, ktm ja insinööri ovat aikoinaan sortuneet tähän vissiinkin mielestäsi imbesillien makuun sisustamisesssa.

Kerronpa sinulle älykkäämpänä sen faktan, että sinä olet ongelman ydin, ei se mistä jotkut pitävät tai ovat joskus pitäneet. On ihan ok, että et pidä jostakin, mutta älä hyvä imbesilli luokittele kenenkään älyä sisutusvalintojen kautta. Tekstisi loppuosa osoittaa sen luokan logiikkaa ettet voi olla kuin idiootti. Puistattaa tapasi ilmaista asioita. Kiusaaja varmasti.

No nyt kosahti, huolella. 😂

Ripustele lauseitasi ihan vapaasti, kirjoitustyylisi paljastaa, noh, sen, millainen olet.

Naurattaa, kun näkee isoilla kirjaimilla seinällä sanan HOME. Suomessa on kaunis sana KOTI, mutta eihän sitä toki voi käyttää, kun pitää olla englannin kieltä, vaikka sitä useimmiten ei talon asukkaat paria sanaa enempää osaa.

Vierailija
1512/3977 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En voi vieläkään käsittää sitä halkopinoa melkein tyhjässä olohuoneessa Suomen kaunein koti-ohjelmassa.

Ja sitä vankityrmän kaltaista makuuhuonetta jossa oli vain sänky, oli niin mieletön ja hurmaava että.

Hrrrrr. Tosi kolkko asunto.

Tosin ei liene kovin yleinen trendi, mutta kuitenkin.

Se asunto oli kyllä niin häiriintynyt... Mutta jäipä mieleen

Linkkiä?

Vierailija
1513/3977 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metalliset geometriset valaisimet jotka esim. Kuparin värisiä ja timantin muotoisia tai mustaa ”metallinarua”

Vierailija
1514/3977 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta Kenen kotona? -ohjelmasta on huomannut, että tällaiset 'sisustuskonsultit', 'sisustusneuvojat', sisustus'asiantuntijat', sisustusputiikkien pitäjät ovat järjestään hirveän persoonattomia - kaikilla on AINA samat trendit takuuvarmasti kämpissään, nyt esim. halkopino, rouheat vanhat, laittamattomat huonekalut ja pikkaisen jo jälkijunassa tulevilla neonkirjaimia, lauseita, tähtiä, täysvalkoisuus.

Harvat todella pesoonalliset sisustukset on ollut muilla kuin sisustusammattilaisilla. Luovuus, ja kekseliäisyys ja epäsovinnaisuus on asioita joista syntyy uutta, persoonallista, ja noita asioita ei saa pelkällä koulutuksella (koulutettu sisustusarkkitehti, jolla on sovinnainen maku tai värisilmä) tai innostuksella (ei koulutusta, mut mä oon aina tykännyt sisustaa ja mä oon ihan hirveen hyvä ihmistuntija ja on niin kiva myydä kaikkee pientä kivaa, joilla kaikki silleen yksilöllisen persoonallisesti sitten sisustaa).

Vierailija
1515/3977 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluista peräisin olevat sisustustavarat. Miksi tuoda homeitiöitä kotiinsa.

Vierailija
1516/3977 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Upouusi, moderni keittiö ja kalliine liesineen, uuneineen ja tilpehööreineen, jota isäntäväki ei käytä koskaan, koska käy vain ulkona syömässä. Keittiö on siis käytännössä vain pelkkä sisustuselementti, joka "kuuluu olla".  

Vierailija
1517/3977 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja mitä virkaa on sohvalla, jos siinä ei voi istua, kun se on lastattu täyteen tyynyjä?

Vaikka ei olisi tyynyjä niin niissä ei voi istua. Istuinkorkeus on matala, istuinsyvyys liian pitkä, selkänoja liian lyhyt ohut lankku jonka päällä niitä isoja jättityynyjä.

Vierailija
1518/3977 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

juurikin ne monenväriset sisustustyynyt joilla ei ole mitään virkaa.

samaku asettelis lattiat täyteen muumimukeja ,koristeena.

Vierailija
1519/3977 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se vain on ruma, rumin mahdollinen sohvankuvatus.

Harmi ettei sinulla ole varaa divaanisohvaan.

Kiitos kommentistasi, mutta minulla on olohuoneessa kaksi kaunista sohvaa. En ikimaailmassa vaihtaisi niitä sinun maskun divaaniin.

Aikuiset ihmiset tappelee palstalla sohvista!

Voi hyvänen aika!

Vierailija
1520/3977 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kakkahattutäti kirjoitti:

Miksi jemmata kahvinkeitin ja leivänpaahdin erilliseen komeroon? Miksi ne eivät voisi olla keittiön tasoilla ihan normaalisti?

Tuollainen kaappeihin jemmaaminen vie sitä muuta kaappitilaa pois, josta aina keittiössä on huutava pula. Mieluummin käytän sen kaappitilan muuhun.

En tajua aamiaiskaapin ideaa minäkään.

Kahvinkeitin ja leivänpaahdin ovat poikkeuksetta kamalan näköisiä. Lisäksi inhoan näkyvillä kiemurtelevia sähköjohtoja. Avokeittiössä näitä inhotuksia joutuisi katselemaan joka päivä, aina kun on kotona. Katselen mieluummin kauniita kaapinovia, pöytätasoja, valaisimia ja muita sellaisia asioita, jotka ihan oikeasti ovat kyllin kauniita tuottaakseen minulle silkkaa visuaalista mielihyvää. Siksi aamiaiskaappi.

Avokeittiön voi suunnitella siten, että niin kaappitilaa kuin tasotilaakin on riittävästi. Tarvitaan vain hieman tavallista enemmän tilaa keittiölle, niin sinne saa myös pyykkikoneen piilotettua kauniiden kaapinovien taakse. Kun ne ovet ovat riittävän laadukkaat ja silmää miellyttävät, ne sulautuvat osaksi olohuonetta, jolloin niiden hieman suurempi määrä ei haittaa ollenkaan.

Itselläni on johdot piilotettuina, vedettyinä mm. tasossa olevien reikien läpi tai johtokaukaloissa ja kodinkoneet samaa sarjaa kaikki jääkaappia ja tiskikonetta myöten. Yksiöön on vaikeaa saada taiottua "hieman tavallista enemmän tilaa", ja integroidut ratkaisut mutkistavat kodinkoneiden vaihtoa kun niistä aika jättää. Mielestäni pyykkikoneen paikka on kylpyhuoneessa, jossa kuivauskin hoidetaan ja jossa on vesieristeet kunnossa. Ennen minulla oli tiskikonekin kylppärissä, kun ei keittiöön mahtunut :D 

Ehkä sitten olen erikoinen, kun oikeasti pidän sähkölaitteista keittiön sisustuselementteinä. Olen ehkä vähän nörtti ja tekninen tyyppi muutenkin.

Kiva kun tykkäät keittiöstäsi. Itse en voi sietää näkyviin jätettyjä kodinkoneita pienessä tilassa. Olen asunut myös suuressa teollisuushallimaisessa ratkaisussa, johon rosterikoneet sopivat hienosti ja jätin ne siellä esille, mutta seuraava kohde tulee olemaan pienehkö kerrostaloasunto. Minun mielestäni jokainen katseenvangitsija, esim. kone, tarvitsee paljon visuaalisesti rauhallista tilaa ympärilleen, jotta sen ulkonäöstä voi aidosti nauttia. Tuossa isossa tilassa asuessani minulla oli myös ihan peruslaatuiset (simppelit rosteriset) kahvinkeitin ja leivänpaahdin tason päällä, koska se taso oli niin pitkä, että se oli koneista huolimatta enimmäkseen tyhjänä.

Ja tuosta viestistäsi pääsinkin toiseen inhokkiasiaani: pyykkikone kylppärissä. Ei ikinä enää minun kotiini tätä. Haluan, että kylppärissä on rentouttava, kylpylämäinen tunnelma eikä mitään ylimääräisiä vimpaimia ja härpäkkeitä. :D Joko laitan uudessa kodissa pyykkikoneen erilliseen pieneen kodinhoitohuonekoppiin (epätodennäköistä että löytyisi asunto, jossa tämän voi toteuttaa), tai sitten keittiön alakaappiin oven taakse. Myös wc-pönttö tulee erilliseen tilaansa, ei kylppäriin. Näin kylpyhuoneeseen jää vain rauhoittavia ja rentouttavia toimintoja, suihku/kylpy ja tilava kauneudenhoitopiste.

On totta että tällaiset "luksus"-ratkaisut vaativat hieman enemmän tilaa kuin normaaliratkaisut, mutta ne ovat mielestäni kuitenkin sen arvoisia. 

Pienehkö kerrostaloasunto erillisellä wc:llä? Onnea etsintään!

Sanoin, että wc tulee erilliseen tilaan. Tästä nokkelimmat ehkä osasivat päätellä, että aion tehdä täysremontin jossa rakennan sen erillisen vessan asuntoon, jossa sitä todennäköisimmin ei valmiiksi ole.

Et sinä niin vain rakenna vessaa kerrostaloasuntoon, siihen tarvitaan ensin lupa taloyhtiöltä.

:D

Olen riittävän monta vessaa elämässäni rakentanut tunteakseni lupaprosessin varsin hyvin. Tiedoksi sinullekin, että taloyhtiön lupa ei suinkaan riitä, vaan se lupa tarvitaan rakennusvalvontavirastosta.

Oliko vielä muita ideoita joilla saisit minua lannistettua tässä selvästikin aivan ylivoimaisen vaikeassa hankkeessa?

Juu et saa kyllä miltään taloyhtiöltä lupaa rakentaa erillistä vessaa. Taloyhtiö kun vastaa viemäröinnistä ja vesieristeistä, voi hallitus torpata sun remppayritykset hyvinkin äkkiä.

Paitsi että olen aina tähänkin mennessä saanut. Kolme kertaa. Oliko vielä muuta?

Että oikein kolme kertaa. Sinähän olet oikein vessamaisteri! Kateeksi käy! 😉

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi seitsemän